Kunka kauan kehtaa olla maksamatta lainaa ystävälle?

Vierailija

Jos olet lainannut suuren summan rahaa ystävältä, kuinka kauan kehtaat olla maksamatta lainaa? Mitä selityksiä olette keksineet? Kestikö ystävyys kuitenkin samanlaisena vaikket maksanut takaisin?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

En pyydä lainaa jos en lainatessa osaa sanoa koska pystyn maksamaan takaisin. Jos laina on iso niin aina tilipäivinä joku tietty summa.

Vierailija

Heti pitää maksaa kun on sillälailla ylimääräistä, ettei se mene välttämättömyyteen, kuten ruoka, vuokra yms. Mitään käsilaukkuja tms ei saa ostella itselle, ennen kuin velat on maksettu. Muuten haukun sut paskaksi ja paljastan velkaisuutesi "kaverille" julkisesti.

Vierailija

Yksi kaverini tai siis "kaverini" on kehdannut noin 15 vuotta. Summa on pienehkö, mutta silti. Muistutettu on. En halua tämän asian takia olla enää tekemisissä hänen kanssaan.

Vierailija

Olen itse lainannut kaverilta kerran 2000mk opintolainan maksuerää varten Maksoin takaisin heti seuraavalla viikolla, kun sain palkkani.

samainen kaveri lainasi muutamaa vuotta myöhemmin minulta 2000€. Maksoi takaisin useammassa erässä seuraavien kuukausien aikana.

toinen kaveri lainasi noin 5 vuotta sitten 6000€ kun sen auto hajosi ja se tarvitsi uuden voidakseen käydä töissä. Sen rahat on aika tiukalla takavuosina tekemänsä konkurssin takia ja sen on nyt maksanut tuosta takaisin noin2/3. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lainannut kaverilta kerran 2000mk opintolainan maksuerää varten Maksoin takaisin heti seuraavalla viikolla, kun sain palkkani.

samainen kaveri lainasi muutamaa vuotta myöhemmin minulta 2000€. Maksoi takaisin useammassa erässä seuraavien kuukausien aikana.

toinen kaveri lainasi noin 5 vuotta sitten 6000€ kun sen auto hajosi ja se tarvitsi uuden voidakseen käydä töissä. Sen rahat on aika tiukalla takavuosina tekemänsä konkurssin takia ja sen on nyt maksanut tuosta takaisin noin2/3. 

niin ja ystävyydet ovat säilyneet ihan samanlaisina. Tätä viimeidtä voi olla, että en saa kaikkea koskaan takaisin, sillä nyt kaverini on sairaana ja voik estää pitkään - mutta eipä se hänen syynsä ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos ei pysty maksamaan? Kaikki rahat aina menee joka kuukausi, mitään ei jää yli.

Ap

Ystävältä lainattu on maksettava välittömästi takaisin, ei mitään väliä riittääkö muuhun. Mitä sovit maksuajaksi? Ethän sä voi lainata keltään, jos tiedät ettet pysty maksaa.

juha81

Vierailija kirjoitti:

niin kauan kun asiasta on sovittu kasvotusten ystävän kanssa.

ja jos ei oo varaa maksaa kaikkea niin maksaa ainakin vähän ja osoittaa että hoitaa velkansa.

Vierailija

En ole lainannut, mutta ollut lainaaja. Pahinta on jos ei pidetä kiinni mitä on sovittu. Ja, kun ei osata tai haluta edes ilmoittaa jos maksuvaikeuksia. Tai jos valehdellaan syitä miksi maksu ei onnistu.

Reilu peli ja sovituista pidetään kiinni. Ja ollaan rehellisiä. 500€ lainasin 90€ ehdin saamaan takaisin. Ystävyys katkesi. Minä katkaisin.

Vierailija

Tätä sä et kysynyt etkä halua kuulla, mutta aikuinen ihminen ei lainaa koskaan ystäviltä eikä ystäville senttiäkään. Jos nyt jotain sanon niin korkeintaan kuukausi eli seuraava palkkapäivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos ei pysty maksamaan? Kaikki rahat aina menee joka kuukausi, mitään ei jää yli.

Ap

Ystävältä lainattu on maksettava välittömästi takaisin, ei mitään väliä riittääkö muuhun. Mitä sovit maksuajaksi? Ethän sä voi lainata keltään, jos tiedät ettet pysty maksaa.

Sovittiin että maksuaika on sitä mukaa kun pystyy. Kuukaudessa mitään ei vaan jää jäljelle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat