Ärsyttävin ääni. Se joka melkein saa hulluksi?
Vieressä sipsiä mussuttava ihminen, siis jos et itse syö. Se narskutus ja maiskutus ja rapistelu ja nuoleskelu.
Mies tuossa vieressä päätti syödä vielä vähän sipsejä, ja jumankauta että tekis mies ärähtää ja pahasti. Just nyt kun olis hiljaista, niin tuo saakelin narskutus alkoi.
Ja sille, joka kysyy mikset ärähdä, niin siksi, koska on kai tuolla oikeus kotisohvallaan syödä sipsejä jos haluaa.
Kommentit (104)
-Ohi oikein terävästi pärräävä mopo, jonka omistaja (usein nuori jonne) vielä oikein tarkoituksella lypsää siitä sitä ääntä. Aargh!
-Foliokääreiden, esim. suklaapatukoiden avaaminen muuten hiljaisessa tilassa
-Bussin paineilmaovet ja yleensä -mekanismit. En ymmärrä, miten niistä ei osata tehdä hiljaisia.
-Kuiskaus ja supatus hiljaisissa työskentelytiloissa
-Ylipäätään kaikki korkeat, terävät, kimeät ja pistävät äänet
Skidin räksytys. On siis koira. Korvissa oikein napsaa.
Vierailija kirjoitti:
Luennolla kanssaopiskelijan hengitys. Miten voi olla niin vaikeaa hengittää äänettömästi?! Hirveää ähinää ja puhinaa joillain...
No luennoille asti kun olet päässyt, on sulla nupissasi todistetusti jotain liikettä? Katsos kun esim. astma sekä allergiat aiheuttavat ihmisille joskus sitä, toki monia muitakin syitä voi olla. Jos et edes ihmisten hengitysääniä kestä, niin jääpä kuule kotiisi, valitin.
Bussissa selän takana istuu joku keuhkotautinen nikotinisti, joka röhii keuhkojaan pihalle. Oikein semmoinen limainen röhinä yskä.
Huonosti kuuluva ja särisevä radiokanava aiheuttaa raivostumisen
Lehtipuhallin
Juha-Tapion veisut, ainakin Aito rakkaus yllättää sut vielä kerran, vähintäänkin kerran...
Tykkään susta niin, että halkeen
Vierailija kirjoitti:
Syömisen äänet (jos itse ei syö, vaan yrittää vaikka katsoa telkkaria)
Kuorsaus, tai muut äänet kun yritän nukahtaa. Kellon tikityksen kuunteleminenkin veisi järjen. Monesti kylässä ollessa olen joutunut yöllä ottamaan jopa viereisestä huoneesta kellosta paristot pois yön ajaksi.. kotonahan ei tietenkään tikittäviä kelloja siis ole ensinkään.
Mulla taas on täysin päinvastoin, eli pidän muutaman metrin päässä sängystä pientä paristoilla toimivaa herätyskelloa, josta kuuluu tasainen tikitys. Jostain syystä auttaa nukahtamaan ja "vakauttaa tilanteen" jotenkin oudosti.
Vinkuva kännykänlaturi ja sellanen pistokkeeseen laitettavan hiirenkarkottimen ääni
Vierailija kirjoitti:
Syömisen äänet (jos itse ei syö, vaan yrittää vaikka katsoa telkkaria)
Kuorsaus, tai muut äänet kun yritän nukahtaa. Kellon tikityksen kuunteleminenkin veisi järjen. Monesti kylässä ollessa olen joutunut yöllä ottamaan jopa viereisestä huoneesta kellosta paristot pois yön ajaksi.. kotonahan ei tietenkään tikittäviä kelloja siis ole ensinkään.
No katos, sä oot mun sielunsisko! Mulla ihan samat.
Syömisäänet.
Kaikki nukkumista häiritsevät äänet (tuhina, kuorsaus, kellon tikitys, nukun korvatulpilla jopa yksin nukkuessa)
Jatkuva kröhiminen
Rään ryystäminen
Hampaiden harjauksen ääni saa minulle kylmät väreet. Omien hampaiden harjaus menee vielä joten kuten, mutta muiden ihmisten hampaiden harjauksen kuuleminen on inhottavaa.
Koiran räksytys. Verrattavissa katuporaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuorma-auto tai bussi pysähtyy viereen ja päästää sellaisen kovaäänisen ja viheltävän ilmat pihalle -posahduksen, jota usein säikähtää.
Minusta se on hauskan kuuloinen :D
Kun kaivaa lapiolla hiekkamaata, jossa on kiviä. Menen kananlihalle jo pelkästä ajatuksesta.
ElliNoora vai mikä se laulaja on. Ottaa jotenkin meikäläisen äänihermoon.
Kirjastossa neitokaiset kiskoivat kaikki rahkaa pääsykokeisiin lukiessaan. Tai jogurttia. Aina niin, että ensin imetään kevyesti ne päällimmäiset jugut lusikasta, sitten nuoleskellaan loput lusikasta pois. Semmoisia pehmeitä, lussahtavia ääniä, se imelä rahkan lemu ja iljettävä syöntitapa (lutkuttaa nyt lusikkaa suussa ees taas ja lilluttaa jo suussa käynyttä ruokaa vielä lusikassa) saivat minut niin raivoihini, että jatkoin gradun kirjoittamista kotona.
Samoin pähkinät: rapistellaan pussia varovasti ja hitaasti, vaikka kova rapistus kertarytinällä häiritsisi vähemmän. Sitten laitetaan se pähkinä suuhun, imutellaan sitä siellä ja lopulta varovasti ja hi-taaas-ti rouskutellaan sitä pienemmäksi. Sama esim. porkkanoissa - imetään ja lutkutetaan, sitten muka hiljaa rouskutetaan varovasti porkkana paloiksi.
En ylipäänsä ymmärrä, miksi lukiessa on syötävä KOKO AJAN. Se on epäkohteliasta ja häiritsee muita. Esim. tuossa kirjastossa oli ihan ei-hiljaiset eväänsyöntipaikat erikseen, miksei siellä voinut välillä käydä tauolla? Jos keskittyminen vaatii jatkuvaa mässytystä, niin sitten luetaan kotona.
Lapsen itku on hermoja raastavin ääni maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen itku on hermoja raastavin ääni maailmassa.
Tää on jotenkin jännää, että mua ei häiritse yhtään.
t: Se Ellinoorasta valittanut
- lasten mankuminen
- hammasvälien tyhjennys ilmavirran avulla
- äänekäs juomapullon lussuttaminen ja loppuun pitkä äääääääh
- kaksi äänenlähdettä auki samanaikaisesti (tyyliin televisio ja soiva puhelin/televisiosta uutiset ja läppäriltä leffa tms.)
- epävireinen laulu
- Maarit Hurmerinta, Janna Hurmerinta, Laura Närhi
ja vaikka miljoona muuta :D terkuin misofoniasta kärsivä
Tämä. Riippumatta siitä millainen ääni herätyskellossa on. Tekee joka tapauksessa mieli heittää seinään.