Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tasosta puhuminen on ihmissuhteissa väärin?

Vierailija
29.10.2015 |

Minä olen elämässäni epäonnistunut mies: mielenterveysongelmainen, yksinäinen, työtön ja köyhä. Minulla on akateeminen koulutus ja pystyn keskustelemaan aiheista, jotka naisia kiinnostavat, mutta tiedostan hyvin, ettei minusta todennäköisesti ole päämäärätietoisen akateemisen naisen kanssa suhteeseen, koska akateemiset naiset yleensä odottavat kumppaniltaan vähintään työpaikkaa, mieluummin jonkinlaista uraakin, eivätkä he kumppaninsa henkistä tasapainoisuuttakaan pahakseen laita.

Kun tapaan mukavan akateemisen naisen, lähtökohta on minulle selvä. Voimme ehkä harrastaa seksiä ja jutella mukavia, mutta ei minusta hänelle kumppaniksi ole, koska en hänen kriteereitään täytä.

Miksi ihmissuhteisiin ei saisi suhtautua tällä tavalla? Pitäisikö asia esittää jotenkin hienovaraisemmin? Eikö saisi käyttää sanoja luuseri ja uranainen? Pitäisikö puhua elämäänsä etsivästä ja arvojen eroavuudesta?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, että tällä psykopaatillamme ei ole (enää eikä tällä hetkellä) parisuhdetta? Elää mielellään yksin, mutta kuvittelee silti osaavansa auttaa aloittajaa.

N42

En ole psykopaatti, vaikka on lievän psykopaatin paperit. En harrasta parisuhteita. Ne on länsimaista höttöä. Lasten touhua. Vaikka en minä nyt sinänsä sukupuolivalistusta vastaan ole.

Arvasin.

Arvasin.

Miksi arvasin? Lähipiirissäni on kaltaisesi henkilö. 

N42

Vierailija
62/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Esim. voisit kertoa, millaisen työpaikan haluaisit tai mihin tähtäät.

Sehän se, että en enää tähtää mihinkään. Olen luopunut ajatuksesta, että pystyisin koskaan enää selviämään sossun ulkopuolella. Sen verran olen yrittänyt ja aloittanut alusta monta kertaa uudestaan, etten enää usko onnistumiseen.

No, en ala selittämään mitään ympäripyöreää työllistymisestä tai vastaavasta, mutta vaikka olisitkin työttömänä loppuelämäsi, niin kai sinulla on jotain harrastuksia? Tai voisit keksiä jotain uusia harrastuksia? Kirjastosta saa kirjoja ja elokuvia lainaan aivan ilmaiseksi. Ruoanlaitto on myös hyvä harrastus ja sopii pienibudjettiselle. Tai oletko kenties musikaalinen tai muuten taiteellisesti lahjakas? Netti on pullollaan erilaisia palstoja, joissa voi jutella samanhenkisten kanssa, ja jotkut foorumit järjestävät myös livetapaamisia. Kirjastoissa on usein myös jonkinlaista lukupiiritoimintaa.  Ulkoilu on niin ikään ilmaista ja monesti siitä tulee myös parempi mieli :)

Joo, ja naisa niin mielettömästi kiinnostaakin kuvailemasi kaltainen mies! 

Tai no, ehkä jotain aneemista naista vois kiinnostaa.

N42

Ei kenenkään miehen tarvitse olla kiinnostava jokaisen maailman naisen silmissä. Tai edes suurimman osan.

Niin mutta kun ne naiset joita tuollainen mies kiinnostaa ovat niin järkyttävän aneemisia, että täältä asti voin sanoa, ettei ap halua ketään sellaista. Koska jos haluaisi hänellä olisi sellainen nainen jo, sellaisia on 13 tusinassa. Hiiriä.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, että tällä psykopaatillamme ei ole (enää eikä tällä hetkellä) parisuhdetta? Elää mielellään yksin, mutta kuvittelee silti osaavansa auttaa aloittajaa.

N42

En ole psykopaatti, vaikka on lievän psykopaatin paperit. En harrasta parisuhteita. Ne on länsimaista höttöä. Lasten touhua. Vaikka en minä nyt sinänsä sukupuolivalistusta vastaan ole.

Miksi sitten tulit parisuhteita pohtivaan ketjuun?

N42

Vierailija
64/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin parisuhteen mahdottomuutta koskeva ketju. Kehäpäätelmiä loputtomiin.

Vierailija
65/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienoa, ettet sentään ole paykopaatti, vaikka sulla on lievän psykopaatin paperit. Kyllä mäkin oisin ylpeä itsestäni noilla spekseillä! (Not.)

N42

Vierailija
66/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sanoisn, että rakkaus on vastaus. En tiedä muuta tietä tai tapaa ulos tällaisesta kehästä. Mutta miten sen kanssa päästä alkuun, siinä vasta haaste. Monelle.

N42

Vierailija
67/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hienoa, ettet sentään ole paykopaatti, vaikka sulla on lievän psykopaatin paperit. Kyllä mäkin oisin ylpeä itsestäni noilla spekseillä! (Not.)

N42

Sinun lähipiirissäni ei muuten ole ketään kaltaistani henkilöä. Pidä huolta asevoimien toiminnasta.

Vierailija
68/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Sinun lähipiirissäni ei muuten ole ketään kaltaistani henkilöä. Pidä huolta asevoimien toiminnasta.

Kyllä on, miksi luulet minun muuten tajunneen sinun hölinäsi onttouden? Muut vielä luulivat saavansa neuvoja sydämelliseltäkin ihmiseltä. 

Vierailija
69/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juttelen naissuhteista, en parisuhteista.

Hee. Viimeinen naissuhde oli prostituoitu. Mutta on paljon kattavampi kokemus, naissuhteista kylläkin. :)

Vierailija
70/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42

Kyllä on, miksi luulet minun muuten tajunneen sinun hölinäsi onttouden? Muut vielä luulivat saavansa neuvoja sydämelliseltäkin ihmiseltä. 

Ei ole. Ja toisekseen kukahan tässä on ontto? Ja mitä varten? Ammukset sisään, eikö?

Vierailija
71/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja ja pohdin tässä nyt, että onko tähän ketjuun tullut joku, joka puhuu itsensä kanssa?

Vierailija
72/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on, että ihmisillä on tasot vaikka se kovin ikävältä kuulostaakin.

Eivätkä monet naiset myöskään epäröi tuoda sitä esiin esimerkiksi baareissa. Vaikka yrittäisi lähestyä kohteliaasti, niin kohtelu voi olla todella töykeää, eikä harvinaista ole sekään, että nainen kääntyy kokonaan pois ja jättää tylysti huomiotta.

Minä olen tehnyt noin miehille.

1. syy: Mies on känniääliö, sönkkää jotain missä ei ole mitään tolkkua, ainoa mikä viinan lisäksi ehkä päässä liikkuu on että saiskohan tuolta pillua, hyvä jos harittavat silmät näkee että onko siinä nainen vai mies vastassa.

2. syy: En ole baarissa etsimässä seuraa, olen ystävättären kanssa rentoutumassa. Olen varattu, en etsi mitään suhdetta, enkä irtopanoa. Jos ei sillä että sanoo että me halutaan jutella kaverin kanssa rauhassa, ei saa sitä rauhaa, on pakko olla kylmä ym.

Vierailija
73/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittaja ja pohdin tässä nyt, että onko tähän ketjuun tullut joku, joka puhuu itsensä kanssa?

Ei ole sama. Noita kovia kylmiä roudantallaajia nyt aina riittää. :)

Vierailija
74/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole baarissa etsimässä seuraa

Jos ei ole etsimässä seuraa, niin eikö voi vain ystävällisesti sanoa, että kiitos kiinnostuksesta, mutta mä en tällä kertaa ole etsimässä seuraa.

Pakkoko on olla ylimielinen ja korostavan tyly?

Vierailija
75/81 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole vastaillut itselleni, vaan tämä psykopaatiksi esittäytynyt ihminen on eri henkilö. Minä olen sisimmältäni ihan sydämellinen ihminen, joskin pystyn kylmyyteen tarvittaessa kuin psykopaatit.

N42

Vierailija
76/81 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin, sinä olet se routa (=kova ja kylmä) eikä ole kummallista, että psykopaattina (lievänä) näet sitä muissa.

N42 (joka just heräsi)

Vierailija
77/81 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sinulla ap masennus puhua. Jos suhtaudut aina itseesi noin vähättelevästi, et sinä koskaan naista löydäkään. Tiedoksi sinulle, että jos luonteesi on miellyttävä,  ja osaat olla herkkä ja huomaavainen kumppani naiselle, hän sinuun voi hyvinkin rakastua vaikkei urasi olisikaan hieno ja häikäisevä.

Muutenkin tuojotat nyt liikaa pintaa. Naisissa - meissä akateemisissakin - on monenlaisia. En minä ainakaan aikanaan rakastunut ja mennyt naimisiin mieheni kanssa varallisuuden tai hänen uransa viehättämänä, oltiin molemmat köyhiä opiskelijoita. 

Vierailija
78/81 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kokee olevansa muita huonompi? Miksi silloin ei suhtautuisi itseensä vähättelevästi? Varmasti aloittajalla, kuten hän kirjoittikin, on niin paljon kokemuksia epäonnistumisista, ettei siinä vain voi olla tyytyväinen itseensä. Miksi silloin pitäisi "kutsua" joku muu siihen olemaan tyytyväinen minusta? 

Muuttuminen taas on hankalaa, koska ihminen hyvin suurella todennäköisyydellä epäonnistuu siinäkin. Jäljelle jäänee vain hyväksyä se, että on tai ainakin tuntee olevansa muita huonompi ja sehän taas ei ole reilua kenenkään ihmisen mielestä.

N42

Vierailija
79/81 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet ihmisistä on ainakin kohtyu luusereita. Yhteiskuntamme on niin voitto-orientoitunut, ettei se kykene arvostamaan allejäävää luonnetta. Masokismi esimerkiksi on aliarvostettua. Asevetoisessa yhteiskunnassa toki kaikki lopulta kuolevat omissa superselkkauksissaan eli paha saa palkkansa.

Vierailija
80/81 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin, sinä olet se routa (=kova ja kylmä) eikä ole kummallista, että psykopaattina (lievänä) näet sitä muissa.

N42 (joka just heräsi)

En ole psykopaatti. Mutta näen kyllä ikuisen roudan, jota kaltaisesti kulkevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän