Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveä alemmuuden tunne, eikö tästä pääse eroon?

Vierailija

Alemmuuden tunne, häpeän itseäni, en ajattele olevani hyvä tai kelpo mihinkään. Tosin aika usein se meneekin niin etten osaa mitään. En yhtään yllättyisi jos mun äo olisi kehitysvammaisen tasolla.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Joillakin menee ohi. Itselläni ei, odotan vaan koska toi ukkokin tosta häipyy jonkun kauniin ja viehättävän neidon matkaan :(

Vierailija

Mulla ainakin ihan hyvät välit vanhempiin aina ollut. Ehkä vähän kuitenkin olisin kaivannut sellaista kannustusta vanhemmilta. Joskus tuli sellainen tunne että ne ei uskonu että musta olis ollu mihinkään esim joku harrastukseen liittyvää.

Mutta joo oon ollu kiusattu koko ala,yläasteen ja ammattikoulun.

Ap

Monad
Seuraa 
Liittynyt17.10.2015

Varmasti on joitakin asioita elämässäsi, joita osaat, tai joista voit olla ylpeä? Yritä keskittyä enemmän niihin ja asioihin joissa olet onnistunut.

MBTI: INFP/INTP

“Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a ̶v̶e̶g̶e̶t̶a̶r̶i̶a̶n̶ plant based diet.” ― Albert Einstein

http://nutritionfacts.org

Vierailija

Täällä kohtalotoveri. Tuo alemmuuden tunto näkyy ihan kaikella tapaa elämässäni.. esim. opiskelen tällä hetkellä loppumetreillä ja tuntuu etten varmasti valmistuttuani saa edes töitä. Opiskelukaverit ovat paljon osaavampia ja itse olen ihan käsi. Ahdistaa ihan suunnattomasti. Rehellisesti sanottuna pidän itseäni tyhmänä, joka ei kykene saavuttamaan juuri mitään arvostettavaa.

Vierailija

Täälläkin opiskelut meneillään. Todennäköisesti en tule valmistumaan. Sen verran paljon olen jäänyt jälkeen.
Ap

Vierailija

Onko teillä mitään kiinnostuksen kohteita, te ketkä koette alemmuuden tunnetta? Jokin urheilulaji, kirjat, elokuvat, tanssimminen, eläimet jne.? Tai/ja jotain missä olette hyviä ja koette onnistumisen tunteita?

Vierailija

Ootko ap koittanut hakea mitään apua tuohon..? Itse olen menossa depressiohoitajan juttusille aiheesta puhumaan, mutta toiveet nyt ei ole kovin korkealla että siitä apua olisi.

-7

Vierailija

Mulla sama ja ikää jo 35. Periaatteessa elämä on hyvin, mutta koen olevani paljon huonompi kuin muut. Ahdistaa monet sosiaaliset tilanteet, palaverit töissä jolloin en saa sanottua mitään järkevää. Tänään kävelin kadulla ja mietin että varmaan kaikki tuijottaa kun olen niin ruma. Vaikka eihän se varmasti niin mene, en itsekään muita ikinä tuijottele. Ahdistaa jollakin tavalla myös se, että olen jo "näin vanha" enkä ole kauhean pitkälle päässyt työelämässä. Ihailen heitä joilla on ura korkealla. Tuntuu etten ikinä pääse tästä alemmuudentunteesta, aina tuntuu että muut on mua parempia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä mitään kiinnostuksen kohteita, te ketkä koette alemmuuden tunnetta? Jokin urheilulaji, kirjat, elokuvat, tanssimminen, eläimet jne.? Tai/ja jotain missä olette hyviä ja koette onnistumisen tunteita?

Mulla ei ainakaan ole juuri mitään harrastuksia/kiinnostuksen kohteita siksi koska tunnen ettei musta ole mihinkään. Salilla käyn välillä (parempina päivinä) ja sellaiseen aikaan ettei ole paljon muita, mutta esim. ryhmäliikuntatunneille en pysty menemään, koska kuvittelen että kaikki arvostelevat ja tuijottavat. Elokuvissa en tykkää käydä ja ylipäätään paikat jossa on paljon ihmisiä ahdistavat. Tuntuu että kaikki ilo elämästä on pikkuhiljaa vaan kadonnut.

-7

Vierailija

2:kosta on kiusattu tarhasta asti, myös vanhemmat. Mun ulkonäköä on aina haukuttu ja mun osaamista vähätelty.

Vierailija

Painin myös saman ongelman kanssa. Olen tällähetkellä vielä kaikenlisäksi työtön joten sekin vaan vahvistaa tätä alemmuudentunnetta..

Miten tästä suosta pääsee pois?

Vierailija

Vapaaehtoistyö! Antaa merkitystä omaan elämään kun tekee pyyteetöntä hyvää muiden eteen, ei paineita että täytyisi olla jotenkin hyvä tai taitava, riittää että tekee. Kerran viikossa vaikka lukemaan tai ulkoilemaan vanhuksen kanssa, siinä näkee heti sen oman positiivisen vaikutuksen toisen ihmisen hyvinvointiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat