Apostolin laihdutuspäiväkirja (saa kommentoida)

Vierailija

Tänään alkaa laihis, tosin huomenna vasta kunnon vaihteella: aion kokeilla ketodieettiä, ja tänään olen kahvimaidon takia ylittänyt jo hiilaarirajan. Eli tänään laihistellaan ja huomenna aloitetaan kunnolla tykittämään.

Suunnitelma on pitää hiillarit alle 20g/päivä parin viikon ajan, kunnon kick start siis. Sitten jatkan "hyväkarppaamista", joka on "normaali ruokavalioni, tosin olen nyt lihonnut ylenpalttisella herkuttelulla, ketokarppaus toivottavasti katkaisee sokerikoukun :)'

Aloituspaino tänään aamulla oli78,4kg (ja pituutta on 174cm) Tavoitepaino on päästä lukuun, joka alkaisi 6:llä, esim 69kg, mutta peilikuva päättäköön.

Ruokavalion ohella aion harrastaa pitkiä kävelylenkkejä, näin aluksi. 

Saa kysyä tai komentoida ja neuvoa. aion tulla vähintään kerran päivässä kirjoittamaan tänne. Osittain tämä on päiväirja itselleni.

terveisin apostoli

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi karppaus?

Koska se on musta helpoin ja tehokkain keino kunnon alkusysäykselle laihtumiseen. Ketoosissa aineenvaihdunta muuttuu rasvapolttoiseksi. Kun kehossa on vain vähän hiilihydraattia (glukoosia) kroppa käyttää energiaksi rasvaa (sekä kehon rasvavarastoja että suoraan ruokavaliosta, jolloin on tärkeää että ruokavaliossa on reilusti hyviä rasvoja, esim oliiviöljyä)

Mulle on helpointa karsia hiilihyraatit. Kunhan hiilarit pysyvät alle 20g/päivä, muuten saa syödä niin paljon kuin haluaa ja laihtuu silti. Helppo pysyä kylläisenä, kun lihaa, kananmunia ja vihanneksia saa syödä "lähes rajattomasti".

Tietenkin ketokarppaus vaatii hieman alkutyötä, että selvittää paljonko hiilareita on missäkin ja mitä on sallittua syödä ja paljonko. Kun esityön on tehnyt, loppu on helppoa :)

Ketoosilla täyty rajoittaa marjoja ja hedelmiä, mutta hyväkarppauksessa niitäkin saa syödä. 

Karppaus on muutakin kuin "voita, munaa ja pekonia". Karppauksesta saa todella terveellisen ja monipuolisen, jos näkee hieman vaivaa ja tutkii ruokien ravintoarvoa.

Olen valitettavasti erittäin helposti koukuttuva sokeriin, joten herkuttelulla olen päässyt lihomaan, kun olen aivan järkyttävästi mässännyt herkuilla ja roskaruualla. karppauksella pääsen irti sokerista. (mun retkahdukset ovat johtuneet aina tunne elämässä tapahtuneista huonoista jutuista, jotka ovat laukaisseet huonon syömisen)

Vierailija

Olkoot tämä nyt virallinen day 1. Aamupaino oli 77,5kg (tämä on lämpänä omaa painoani kuin eilinen paino, eilen olin järkyttävän turvoksissa keskiviikkona syödstä mäkkärin isoimasta ateriasta...)

Mutta, eilen kahvimaitoa lukuunottamatta olin jo vähähiilidyraattisella.T ämän laihiksen ajan, kun yritään pitää hh:t alle 20g/pv, niin korvaan tavallisen maidon soijamaidoilla, 

Muuten on mennyt hyvin, otan mitalla vielä mitat lantioista ja vyötäröstä, pystyy seuraamaan sitten muutoinkin kun vaa'alla :)

terveisin apostoli

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy sulla on vaihtaa kahvimaito soijamaitoon?

Olisko kerma kuitenkin parempi vaihtoehto?

Mä käytän aika reilusti maitoa kahvissa, joten tavallisesta maidosta ainakin tulisi jo päivän hiilarit täyteen. Jos laitan kahviin sen 2dl kermaa, se on jo liian tujua :D Soijamaidossa on vähiten hiilareita (no mantelimaidossa taitaa olle vähemmän, mutta se taas ei sovi maidon kanssa yhteen maun puolesta)

Ehkä yhdistelmä soijamaitoa ja kermaa olisi paras, 2/3 soijamaitoa ja !/3 kermaa.

Vierailija

Apostoli tässä hei. Vaaka näytti 400g vähemmän, mutta päätin nyt, että menen vaa'alle seuraavan jerran maanantaina ja sen jälkeen noin neljän päivän välein, joka aamu on ehkä turhan usein.

Eilen illalla särki hieman pää, mutta muuten vointi on hyvä :)

Vierailija

Ensimmäinen viikko takana, paino tänään 76,5kg, eli melkein -2kg aloituksesta.
Jatkan vielä viikon 20g hh/päivä, sen jälkeen nostan hiilarit noin 30g/päivä. Ihan siksi, että vihanneksia saa sitten syödä paljon enemmän ja vapaammin.

Vierailija

Tsemppiä! Mulla on 3-4kk takana ala/hyväkarppausta ja ohessa olen tehnyt 3-8km juoksulenkkejä pari kolme viikossa ja vähän lihaskuntoa. Tänään paino näytti -9,7kg. Lähtöpaino oli 83.7kg.

Olen armoton sokeriaddikti ja herkut on mulle se ongelma. Laihduttaminen ja totaalikieltäytyminen on helppoa aikansa, mutta kun olisi aika laihdutuksen jälkeen keskittyä sokerin kohtuukäyttöön niin homma karkaa hetkessä täysin käsistä ja saan kaikki tiputetut kilot nopesti takaisin.

Nyt olen tietoisesti tehnyt harjoituksia ja syönyt karkin tai pari aina joskus, ei edes kerran viikossa, ja keskittynyt täysin siihen ettei homma lähde lapasesta. Toistaiseksi on mennyt hyvin.. yleensä kun otan karkin tai pari niin tyhjennän hetken päästä koko pussin ja sekään ei enää riitä. Inhottava tunne kun ei hallitse omaa syömistä ja tämän hetkisen projektin tarkoituksena onkin oppia tuon asian hallitseminen, oikeastaan tärkeämpää kuin painonpudotus. Se tulee siinä sivussa.

Vierailija

Wau, ihan sairaan hyvä saavutus tuo melkein 10kg! Ja tietenkin se, ettei sokeri määrää sinua.

Silloin kun viimeksi hyväkarppasin, sain pidettyä sokeriaddiktion kurissa, suklaalevyn sijaan mulle riitti suklaapatukka, eikä tullut pakottavaa himoa lähteä takaisin kauppaan ostamaan kaikkea karkkien ja sipsien välillä. Siihen pyrin nyt laihtumisen ohella :)

Mä oon nyt käynyt vain kävelylenkeillä, oon aika huonokuntoinen, mutta kun nostan hiilareita, alan käymään pitkästä aikaa ryhmäliikunnoissa (en pidä kuntosalista, koska en tiedä mitä teen, eikä oo varaa pt:iin.)

Vierailija

Apostoli tässä hei. Paino putoaa, mutta hitaasti. En ole nyt lenkkeillytkään, koska säät ovat olleet erittäin paskat. Tänään uhkaan silti sadetta, vaikkei mulla olekaan vedenpitäviä urkkavaatteita.

Vierailija

miten te ihmiset voitte päästää ittenne tollaisiin valaan mittoihin? kamalaa ku ei oo yhtään itsekuria, teijän miehetkin varmaan haluu teitä tosi paljon..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
miten te ihmiset voitte päästää ittenne tollaisiin valaan mittoihin? kamalaa ku ei oo yhtään itsekuria, teijän miehetkin varmaan haluu teitä tosi paljon..

ole valaan muotoinen, kiitos huolenpidosta :)

Oon pitkä ja tiimalasikroppainen, paino on supusuhtaisesti koko kropassa.

Harrastin aikaisemmin todella kovaa urheilua, osittain painostani on edelleen lihaksia. Ja jopa mieheni arvioi painoni lähes 10kg alakanttiin, samoin kukaan ei usko kun sanon että painan (painoin) lähes 80kg. Kovan urheilun lopetettua painoa on tullut, koska syömistottumukset pysyivät samoina vaikka kulutus laski.

Kun olen tavoitteessani 67-69kg, olenko edelleen mielestäsi valas? Siinä painossa minä näytän jo normaalipainoisen hoikalta, usko tai älä.

Et myöskään pysty käsittämään, että kaikkien elämä ei ole pumpulia, vaan välillä jotkut kohtaavat asioita, joihin reagoivat syömällä. Itse olen todella herkkä, ja olen joutunut muutamaan "henkiseen syöksykierteeseen", jolloin ravinto heitti härän pyllyä.

Onneksi olkoon jos sinä olet täydellinen, mutta ei tee pahitteeksi avartaa omaa kuplaa ja ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia bja reagoivat asioihin todella eri tavalla.

-apostoli

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat