Mitä ihmettä ajattelee ihminen, joka antaa eettisen lahjan?
Just näitä "lahjotin sun nimissäs vuohen afrikkaan" -lahjoja. Vittu mitä paskaa. Missä se lahjansaajalle tarkoitettu lahja on?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No siellä Afrikassa? Meillä on yks sellanen ihminen lähipiirissä, joka löytää aina arvosteltavaa saamistaan lahjoistaan tai hänelle tarjotusta ruuasta tai ihan mistä vain. Hänelle voisin antaa juurikin tuollaisen lahjan, olisipahan edes joku siitä vilpittömästi iloinen. Toinen vaihtoehto on olla antamatta mitään (mitä olen myös viime aikoina harrastanut).
Mitä se lahja siellä afrikassa tekee? Yhtä tyhjän kanssa lahjan saajalle.
Tällainen hyväntekeväisyyslahja on ihan hyvä, jos tietää, että tämä ihminen jonka nimissä lahjoitus on tehty niin kannattaa tällaista hyväntekeväisyyttä. Muutenkin lahjanantajien pitäisi muistaa, että lahjaksi hankitaan sellaista mistä lahjansaaja ilahtuu. Itse en olisi mielissäni tuollaisesta hyväntekeväisyyslahjasta. Niitä kun harvoin tutkitaan mihin rahat menee. Ilmeisesti aika pieni osa menee sinne köyhille.
Eettinen lahja on mahtava idea!Olen itse pienituloinen ja silti minulta ei puutu mitään, varsinkaan tavaraa. Lapsille lahjat ja paketit ovat tärkeitä. En voi käsittää kuka loukkaantuu eettisestä lahjasta? Jos tietäisin jonkun läheiseni loukkaantuvat lahjoista joita annan juuri häntä ajatellen, en jatkossa varmaan antaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eettinen lahja on mahtava idea!Olen itse pienituloinen ja silti minulta ei puutu mitään, varsinkaan tavaraa. Lapsille lahjat ja paketit ovat tärkeitä. En voi käsittää kuka loukkaantuu eettisestä lahjasta? Jos tietäisin jonkun läheiseni loukkaantuvat lahjoista joita annan juuri häntä ajatellen, en jatkossa varmaan antaisi mitään.
Jos annat toiselle eettisen "lahjan" ja kyseisen "lahjan" saaja ei ole siitä onnellinen, niin et sä häntä oo ajatellut.
Tuo on kyllä totta. Jos ei meinaa keksiä mitään, niin miksei osta lahjakorttia? Niitähän saa nykyään melkein minne vaan, vaikka ruokakauppaan. Jos silti onnistuu hankkimaan sen johonkin saajalle turhaan paikkaan, niin voihan saaja lahjoittaa sen vaikka eteenpäin, niin omat rahat säästyy. Varmaan ilahduttaisi enemmän kuin se, ettei niitä rahoja koskaan edes näe.