Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella rasistin kanssa?

1
29.10.2015 |

Jos mies olisi komea, seksikäs, hauska, sosiaalinen, urheilullinen, varakas, menestyvä, huomaavainen ja muuten kilttikin, mutta käyttäytyisi erittäin rasistisesti kaikkia maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan, niin olisiko tämä ylitsepääsemätön ongelma, vai ei?

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että kumppanillani on samansuuntaiset arvot kuin itselläni: ihmisyyden kunnioittaminen ja tasa-arvo. Joten en voisi olla parisuheessa rasistin kanssa.

Vierailija
122/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Junttius on muutenkin turn off. Olisi suotavaa, että mies olisi joskus käynyt omaa kotinavettaa kauempana ja kiinnostuksenkohteisiin kuuluisi muutakin, kuin oman kotikylän piirit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin miehenä tähän ketjuun sanoa, että todella moni mies näyttelee naisille tai naiselleen paljon enemmän ns unelma-ihmistä kuin on.... Poikain kesken voi sitten sanoa, mitä asioista on oikeasti mieltä.

Minä vapaaottelijana ja tosimiehenä siis lihaksikkaana miehenä joka on tavallaan myös nuorille esikuva. Mä oon toista mieltä sun kanssas. Voin lähteä siitä ihan vaikka vääntämään molskille. 

Rasistisuus on juuri sitä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloisuutta. Mun mielestä ihmisten pitäis ottaa enemmän yhteen ja vaikka tapella niin se yhteys kyllä löytyy kun ollaan toisten kanssa tekemisissä.

Ei se asioiden todellinen laita kyllä toisen miehen iholla ähertämällä selviä.

Väkivalta ja tuhovoima itsessään ovat hyödyllisiä keinoja järjestyksen ylläpitämiseen ääritilanteissa, mutta väkivalta ei vastaa siihen kysymykseen millainen järjestys maailmassa tulee olla. Se on ihan muiden heiniä.

-Mies 29v + 1v-

Et sä tiedä näitä asioita. Et näyttäisi tietävän vaparista mitään. Vapari ei ole väkivaltaa vaan yhteistyötä. Se on monikultuurista toimintaa.

Jos siellä vaparissa kuvitellaan voivan vastata poliittisiin ja filosofisiin kysymyksiin kuristamalla ja lyömällä, niin suosittelen että lopetatte alasuojien käytön kaikissa harjoituksissa ja kisoissa.

Jos se päähän potkiminen ja hakkaaminen on niin hienoa, niin on parempi ottaa kunnon tällejä myös lisääntymiselimiin ettei tyhmyys leviä. Mikään ei ole huonompi juttu kuin aivovaurioinen ja lyhytjännitteinen hölmöläinen vanhempana.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
124/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin koska itekin rasistinen.

Entäs jos se olis natsi. Olisi tappanut maahanmuuttajia tai hakannut niitä. Iso natsitatska otsassa? Tatskalla mieshän vain kertoisi kaikille avoimesti (tuntuupa hassulta sanalta rasistista puhuttaessa) mistä tuulee.

Vierailija
125/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En pystyisi olemaan tyhmän miehen kanssa. En syty idiooteista. Rasismi kertoo hyvin heikosta älykkyydestä.

Vierailija
126/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään miehenä en voisi olla kimpassa rasistinaisen kanssa.

Minulle rasismi yksinkertaisesti tarkoittaa ihmisarvon kiistämistä. Eli et ole yksilö, vaan olet aina vääjäämättä osa jonkin toisen ryhmän, toisaalla määrittelemää (esim. kauhu) kuvaa. Ja tietenkin on positiivista rasismia, kuvitellaan että jenkit on sosiaalisia, rikkaita tjms.

Me kaikki syödään, juodaan ja paskannetaan ihan samalla tavalla.

Vierailija
127/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt jo tähän ikään aika paljon. Sinulla  ei ole valitettavasti minkäänlaista käsitystä mitä todellinen väkivalta tarkoittaa ja jos kuvittelet tekeväsi johonkin vaikutuksen keskenkasvuisella uhoamisella, niin olet väärässä, toimii ehkä teinitytöille mutta aikuiset pitävät tuollaisia ihmisiä lähinnä pelleinä, ei millään pahalla.

Jos oot nähnyt niin miksi olet vielä rasisti?

Rasisti ei sovi maailmaa nähneeseen mitenkään. 

Miksi vitussa selität teinitytöistä tässäkin keskustelussa?

En ole rasisti, kerroin sinulle vain kokemuksen rintaäänellä mitä väkivalta on, varsinkin katuväkivalta, siinä ei ole mitään romanttista eikä se ole ratkaisukeino yhtään mihinkään. Pahimmillaan se johtaa väkivallan kierteeseen jota on todella vaikea saada katki, se voi hajoittaa ja tuhota yhteisöt lopullisesti.

Sit sä oot vääräs keskustelus. Mee ja perusta oma keskustelus tost aiheest. 

Me keskustellaa rasismist ja vapaaottelulla on saatu hyviä tuloksia yhdistämään eri kultuureit ja kansakuntii. Vapari ei o väkivaltaa. Se on urheilua.

Vierailija
128/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin miehenä tähän ketjuun sanoa, että todella moni mies näyttelee naisille tai naiselleen paljon enemmän ns unelma-ihmistä kuin on.... Poikain kesken voi sitten sanoa, mitä asioista on oikeasti mieltä.

Minä vapaaottelijana ja tosimiehenä siis lihaksikkaana miehenä joka on tavallaan myös nuorille esikuva. Mä oon toista mieltä sun kanssas. Voin lähteä siitä ihan vaikka vääntämään molskille. 

Rasistisuus on juuri sitä tietämättömyyttä ja ennakkoluuloisuutta. Mun mielestä ihmisten pitäis ottaa enemmän yhteen ja vaikka tapella niin se yhteys kyllä löytyy kun ollaan toisten kanssa tekemisissä.

Väkivalta ja tuhovoima itsessään ovat hyödyllisiä keinoja järjestyksen ylläpitämiseen ääritilanteissa, mutta väkivalta ei vastaa siihen kysymykseen millainen järjestys maailmassa tulee olla. Se on ihan muiden heiniä.

-Mies 29v + 1v-

Et sä tiedä näitä asioita. Et näyttäisi tietävän vaparista mitään. Vapari ei ole väkivaltaa vaan yhteistyötä. Se on monikultuurista toimintaa.

Jos siellä vaparissa kuvitellaan voivan vastata poliittisiin ja filosofisiin kysymyksiin kuristamalla ja lyömällä, niin suosittelen että lopetatte alasuojien käytön kaikissa harjoituksissa ja kisoissa.

Jos se päähän potkiminen ja hakkaaminen on niin hienoa, niin on parempi ottaa kunnon tällejä myös lisääntymiselimiin ettei tyhmyys leviä. Mikään ei ole huonompi juttu kuin aivovaurioinen ja lyhytjännitteinen hölmöläinen vanhempana.

-Mies 29v + 1v-

Mee sä itkee niit juttujas jonnekin omaas keskusteluus. Täs käyää keskuteluu siit miten typerää rasismi on ja mikä siihe auttais. Jonku mielest siihe auttais nyrkki. Mun mielest siihen auttaa yhteinen tekeminen. Se et yhteen tilaan tulee erilaisia ihmisiä tekemään jotain helppoa missä ei välttämättä tarvi kielitaitoa vaa voi vaikka kuristaa tai puristaa toista ihmistä. Siitä se rakkaus lähtee toista kohtaan. 

Se samba juttu oli hyvä. Yks rytmi sama sydän tms..

Vierailija
129/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En pystyisi olemaan tyhmän miehen kanssa. En syty idiooteista. Rasismi kertoo hyvin heikosta älykkyydestä.

Se kertoo myös köyhyydestä. Ettei ole ollut varaa nähdä erilaisuutta ja matkustella. Tosi moni suomalainen syntyy köyhyydessä ja on siksi persu. 

Hyvä asia on että on tulossa paljon maahanmuuttajia ja köyhyys kohtelee niitäkin samalla tavoin ja pian kaikki voidaan olla ystäviä. Toki ujot jäävät aina omiin oloihinsa omiensa kanssa, mutta pian kaikki rohkeammat ihmiset luovat uuden maailman ja ne ujot elävät sen mukaan mitä päätetään.

Vierailija
130/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin rasistina sanoisin etten muunlaista miestä ottaisikaan. Ja onneksi kotoa löytyy aivan täydellinen, samat arvot kanssani jakava MIES. Minkäänlaista marjanpoimijaa en katsoisi sekuntiakaan.

Vierailija
131/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos se olis natsi. Olisi tappanut maahanmuuttajia tai hakannut niitä. Iso natsitatska otsassa? Tatskalla mieshän vain kertoisi kaikille avoimesti (tuntuupa hassulta sanalta rasistista puhuttaessa) mistä tuulee.

Niin, entä jos olisikin natsi. Ei kaikki uusnatsitkaan tappajia ole. Tappajaa en haluais, koska haluun tietenkin, että ihana mies on mun kanssa eikä istu linnassa:)

Vierailija
132/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin rasistina sanoisin etten muunlaista miestä ottaisikaan. Ja onneksi kotoa löytyy aivan täydellinen, samat arvot kanssani jakava MIES. Minkäänlaista marjanpoimijaa en katsoisi sekuntiakaan.

Tämä miehesi kun laitettaisiin marjametsään ämpärin kanssa, niin nähtäisiin mihin siitä miehestäsi oikeasti on.

Suoraan sanottuna ottaa päähän kun halveerataan perisuomalaisinta vapaa-ajan harrastetta jossa ei ole tippaakaan negatiivisia  vaikutuksia.

Terveisiä vaan sinne Arja(laise)n kotiin.

Vierailija
133/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, entä jos olisikin natsi. Ei kaikki uusnatsitkaan tappajia ole. Tappajaa en haluais, koska haluun tietenkin, että ihana mies on mun kanssa eikä istu linnassa:)

Onnea valitsemallasi polulla.

Joku päivä saat kunnolla pataan kun et avaakaan jalkojasi sille ihanalle miehelle.

Vierailija
134/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä. Vähän tyhmä kysymys hei

Vierailija
135/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä miehesi kun laitettaisiin marjametsään ämpärin kanssa, niin nähtäisiin mihin siitä miehestäsi oikeasti on.

Suoraan sanottuna ottaa päähän kun halveerataan perisuomalaisinta vapaa-ajan harrastetta jossa ei ole tippaakaan negatiivisia  vaikutuksia.

Terveisiä vaan sinne Arja(laise)n kotiin.

Huomasit "nokkelan" nimimerkkini:) Tiedät varmasti, että tuo marjanpoimija-juttu on ihan yleisesti käytetty sanonta, eikä liity mitenkään varsinaiseen marjojen poimintaan... Kyllä varmaan miehen mitta katsotaan ihan muilla tavoin kuibn marjoja poimimalla. Ja toisekseen, jos pyytäisin, niin tuo maailman kiltein ja rakastettavin ihminen lähtisi varmasti seurakseni metsään. Eikö näissä asioissa ole kaikkein tärkeintä se, että valitaan kumppaniksi se itselle sopivin, jopnka elämänkatsomus ja arvot yleensä ovat tarpeeksi lähellä omia.

Vierailija
136/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea valitsemallasi polulla.

Joku päivä saat kunnolla pataan kun et avaakaan jalkojasi sille ihanalle miehelle.

Siis häh... ei mun mies ole vaimonhakkaaja. Ei se käyttäydy väkivaltaisesti ketään/mitään muutakaan kohtaan. Ei pahoinpitele (tai edes haaveile siitä) mustaa, valkoista eikä juutalaista. Aika ahdasmielistä on ajatella, että kaikki ihmiset tekisivät aatteidensa vuoksi mitä vaan:o

Vierailija
137/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni osaisi tulla toimeen thaimaalaisten kanssa marjametsässä. Sitä sopii kysyä itseltään?

Ei ole niin helppoa suomalaisen olla kyykyssä montaa tuntia, kun suomalaisilla on niin heikot polvet ja heikot hermot. Eikä kestä kuumuutta niin pitkään kuin thaimaalaiset kestää. Suomalainen on sairas ihminen.

Vierailija
138/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä kommentti se vapaaottelusta kirjoitettu huomautus.

Urheilulla on jo alusta lähtien yritetty purkamaan rasismia ja yhdentämään kansakuntia edes sen kilpailun ajan. Tosi tärkeitä hetkiä ihmisille kokea erilaisuutta ja ehkä pientä kiinnostusta toisia kohtaan. Monesti näistä tilaisuuksista opitaan uutta ja koetaan vanhoja hyödyllisiä juttuja kuten erilaisia tapoja ja ehkä kieltäkin voidaan parantaa.

Siis meillähän ei olisi maailmassa yhtään mitään jännää jos maailma perustuisi rasismille. Ei olisi olympialaisia ei mitään kivaa. Miettikää oikeasti haluatteko olla rasisteja ja kieltää kaiken kivan ja YHTEISEN. 

Rasismi ei luo mitään uutta eikä se etene mihinkään. Mitä hyötyä on pysyä paikoillaan vanhassa?

Vierailija
139/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai todellisuudessa kävisi juuri päinvastoin,  suvakkikin muuttuisi realistiksi.

Turha sun on leikkiä isähahmoa,  kun ei  asiassa ole näköjään minkäänlaista kosketuspintaa.

Sun on periaatteessa helppo sanoa noin naivisti kun ei sulla ole kokemusta ja pitkää elämänviisautta. Sulla ei yksinkertaisesti ole vuosia tarpeeksi sanoa tollasta.

Lopussa sä viisastut ja vuosien päästä muistat et kuka opasti sua. Sitten muistelet että hei se olikin oikeassa ja mä väärässä. 

Olen itse asunut toistakymmentä vuotta lähiössä jossa asuu paljon maahanmuuttajataustaisia ihmisiä. Näen kulttuurien erot päivittäin ihan omin silmin, ihan hyvin täällä ihmiset elävät rinta rinnan ei siinä mitään, koska emme ole oikeastaan missään tekemisissä toistemme kanssa. Täällä on ikäänkuin rinnakkain kaksi erilaista maailmaa, meidän suomalaisten maailma ja sitten maahanmuuttajien jotka elävät niillä omilla pelisäännöillään.

Huvittaa toisinaan nämä keskustelut, kun joku väittää ihan tosissaan, että mitään eroja ei meidän kesken ole, juupa juu ja niinpä niin.

Siis minä olen elänyt jo neljäkymmentä vuotta samoissa ellei pahemmissakin olosuhteissa ja kokemus on täysin päinvastainen kuin sinulla. Ehkä kuitenkin sinun pitäisi nähdä enemmän maailmaa ja suuntautua ulospäin. Ehkä olet liian ujo?

Sambassa on mielestäni hyvä sanoma. Kun sä tunnet samban rytmin niin se on kaikkien ihmisten sydämen rytmi.

Sambatar

Eiköhän tämä rytmi tapa rasismin tästä maasta <3

Vierailija
140/157 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

-Mies 29v + 1v-

Mee sä itkee niit juttujas jonnekin omaas keskusteluus. Täs käyää keskuteluu siit miten typerää rasismi on ja mikä siihe auttais. Jonku mielest siihe auttais nyrkki. Mun mielest siihen auttaa yhteinen tekeminen. Se et yhteen tilaan tulee erilaisia ihmisiä tekemään jotain helppoa missä ei välttämättä tarvi kielitaitoa vaa voi vaikka kuristaa tai puristaa toista ihmistä. Siitä se rakkaus lähtee toista kohtaan. 

Se samba juttu oli hyvä. Yks rytmi sama sydän tms..

Tartun yhteen näistä idari-kommenteista. Ei taida olla ihan "kantis" kirjoittelemassa? Sen verran heikkoa on tuo ilmaisu. Suomen peruskoulu takaa täällä syntyneille mamuillekin riittävän laajan kielitaustan. Ainakin teoriassa. Käytännössä näköjään ei edelleenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi