Nainen, voisitko seurustella rasistin kanssa?
Jos mies olisi komea, seksikäs, hauska, sosiaalinen, urheilullinen, varakas, menestyvä, huomaavainen ja muuten kilttikin, mutta käyttäytyisi erittäin rasistisesti kaikkia maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan, niin olisiko tämä ylitsepääsemätön ongelma, vai ei?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ja olenkin.
Ensimmäinen mieheni oli aika rasisti. Jos persut olisivat olleet silloin niin hän olisi luultavasti äänestänyt heitä.
Kävi niin että muutimme kahdeksi vuodeksi Sambiaan työni takia ja mies oli silloin työtön joten lähdimme koko perhe Sambiaan. Kolme lastani sopeutui oikein hyvin, mutta mörökölli ei. Hän oppi pian sen millaista on olla vieraassa maassa ilman kielitaitoa. Ei hän sinä kahtena vuotena saanut töitäkään vaikka oli hyvä putkimies. Kielitaito oli sellainen muuri hänelle ettei sitä murrettu millään. Siinä nöyrtyi mies ja kun tultiin takaisin Suomeen oli ihan erilainen. Todella ymmärtäväinen somaleita kohtaan esimerkiksi.
Mies ei enää elä mutta ikävöin häntä kovasti.
Olen monesti sanonut että rasisteille tekisi hyvää asua jossain muualla vähän aikaa ja yrittää elää kuten kotimaassaan. Muutamassa kuukaudessa menisi jakeluun että olempas minä ollut typerys. Tekisi hyvää näille rasisteille lähteä töihin ulkomaille vähän laajentamaan tajuntaansa.
Eipä tuo ulkomailla asustelu välttämättä auta. Terveisin yli 20v. pois Suomesta.
Ei toki jos kielen kanssa ei tule ongelmia niin eihän mikään muutu.
Eriasia on jos joutuu opiskelemaan kaiken alusta asti.
On esimerkiksi tosi helppoa asua Espanjassa jossa ei tarvitse opetella koko kieltä, koska maassa on niin paljon suomalaisia.
Yleisesti ottaen kaikki muuttuvat ja rasismista voi parantua. Sinua pitää koulia vielä. Minusta Ludvig Borga oli todella hieno esimerkki maailmaa nähneestä suomalaisesta miehestä. Siihen monien rasistejen pitäisi pyrkiä. Pois ennakkoluuloista ja etenkin pois se pää sieltä ennakkoluulojen perseistä. Persut olisi niin erilainen puolue jos Ludvig Borga vielä eläisi.
Kielen kyllä osaan ja nimenomaan silmäni ovat avautuneet näiden yli 20v. aikana. Rasisti en ole, mutta olen maahanmuuttokriittinen. Itsekkin hommasin kaikki tarvittavat paperit ennenkuin pystyin muuttamaan tänne, enkä elä paikallisen sossun rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi on raissmia sekin. Siinä vain ihmiset jaotellaan en perusteella mitä ko. yksilöllä löytyy haarojen välistä.
EI hyvää päivää!
Yritä tässä nyt keskustella edes jotenkin järkevästi, kun reppahousuilla ei ole edes peruskäsitteet hansikkaassa.
Ihan lyhykäisyydessään rasismi tarkoittaa syrjintää ja feminismi pyrkimistä tasa-arvoon. Ne ovat siis vastakkaisia käsitteitä!
Vierailija kirjoitti:
Meidän sisarusparvea ohjeistettiin teini-iässä siten, ettei neekereitä sitten vävykandidaatteina kotiin tuoda. Sisälsi implisiittisen oletuksen, että kantasuomalaisissa pysytään. Oli ihan ok ja itsestään selvää. Vanhemmat ovat korkeasti koulutettuja. Aika monessa tuttavaperheessä toimittiin samoin joko ääneen tai muuten jo kasvatuksessa noudatetulla linjalla. Siellä ulkomaillakin on tullut asuttua ja ihan paikallisten kieltä osattu.
Samalta se muna tuntuu. Olisit sanonut mutsilles. Ihan samalaisia mulkkuja ne kaikki miehet on :D
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki, jotka voisitte seurustella rasistin kanssa: sopiihan teille myös sellainen tyyppi, jonka mielestä suomalaiset ovat alempaa rotua ja kaikki suomalaiset juoppoja kirvesmurhaajia?
Aika hölmö ajatus. Miksi kukaan seurustelisi alempirotuisena pitämänsä ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin ja olenkin.
Ensimmäinen mieheni oli aika rasisti. Jos persut olisivat olleet silloin niin hän olisi luultavasti äänestänyt heitä.
Kävi niin että muutimme kahdeksi vuodeksi Sambiaan työni takia ja mies oli silloin työtön joten lähdimme koko perhe Sambiaan. Kolme lastani sopeutui oikein hyvin, mutta mörökölli ei. Hän oppi pian sen millaista on olla vieraassa maassa ilman kielitaitoa. Ei hän sinä kahtena vuotena saanut töitäkään vaikka oli hyvä putkimies. Kielitaito oli sellainen muuri hänelle ettei sitä murrettu millään. Siinä nöyrtyi mies ja kun tultiin takaisin Suomeen oli ihan erilainen. Todella ymmärtäväinen somaleita kohtaan esimerkiksi.
Mies ei enää elä mutta ikävöin häntä kovasti.
Olen monesti sanonut että rasisteille tekisi hyvää asua jossain muualla vähän aikaa ja yrittää elää kuten kotimaassaan. Muutamassa kuukaudessa menisi jakeluun että olempas minä ollut typerys. Tekisi hyvää näille rasisteille lähteä töihin ulkomaille vähän laajentamaan tajuntaansa.
Tai todellisuudessa kävisi juuri päinvastoin, suvakkikin muuttuisi realistiksi.
Turha sun on leikkiä isähahmoa, kun ei asiassa ole näköjään minkäänlaista kosketuspintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinävvastustat jotain uskontoa, ei sinusta vielä automaattisesti rasistia tee. Sanat rasismi ja tasa-arvo eivät kuulu yhteen, eli ei voi olla samaan aikaan tasa-arvoinen ja rasisti.
En kannata kulttuurien tasa-arvoa, vaan minusta Suomesta tulee torjua islamistiset vaikutteet. Olen siis rasisti. Asetan ihmiset eriarvoiseen asemaan heidän kulttuuriperimänsä perusteella.
Nuin mutta ymmärrä nyt kulta pieni, että tuossa tapauksessa et ole enää tasa-arvon kannattaja, koska haluat asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan. Et siis voi olla molempia yhtäaikaa. Miten näin perustavaa laatua olevat simpppelit käsitteet voi ihmisillä olla näin hukassa?
Olisi, rasisti pelkää omia mielikuviaan/luulisi vaan ei tietäisi joten hän ei olisi mies vaan poika.
Vierailija kirjoitti:
Nuin mutta ymmärrä nyt kulta pieni, että tuossa tapauksessa et ole enää tasa-arvon kannattaja
Kannatan siis sukupuolten välistä tasa-arvoa ja seksuaalisten suuntausten välistä tasa-arvoa, mutta en kulttuurien välistä tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki, jotka voisitte seurustella rasistin kanssa: sopiihan teille myös sellainen tyyppi, jonka mielestä suomalaiset ovat alempaa rotua ja kaikki suomalaiset juoppoja kirvesmurhaajia?
Sopii tietysti, kunhan en joudu kustantamaan tämän hemmon elintasoa ja leukojen louskutusta ja kunhan pysyy minusta vähintään 1,5 metrin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi, rasisti pelkää omia mielikuviaan
En minä rasistina mielikuviani pelkää vaan suomalaisen hyvinvointivaltion loppua. Senhän maahanmuutto kiistatta tulee tuhoamaan. 20 vuoden päästä ei enää sosiaalitukia makseta. Jo 10 vuoden päästä yliopisto-opiskelu on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi komea, seksikäs, hauska, sosiaalinen, urheilullinen, varakas, menestyvä, huomaavainen ja muuten kilttikin, mutta käyttäytyisi erittäin rasistisesti kaikkia maahanmuuttajia ja pakolaisia kohtaan, niin olisiko tämä ylitsepääsemätön ongelma, vai ei?
Ei olisi ongelma. Hyysäri olisi ongelma.
Tapailin kerran yhtä rasistia. Vaikutti aluksi ihan normaalilta ihmiseltä, onneksi paljasti itsensä aika nopeasti ja pääsin tyypistä eroon.
En voi. Olen jo naimisissa hänen kanssaan enkä tarvitse enempää rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Turha sun on leikkiä isähahmoa, kun ei asiassa ole näköjään minkäänlaista kosketuspintaa.
Sun on periaatteessa helppo sanoa noin naivisti kun ei sulla ole kokemusta ja pitkää elämänviisautta. Sulla ei yksinkertaisesti ole vuosia tarpeeksi sanoa tollasta.
Lopussa sä viisastut ja vuosien päästä muistat et kuka opasti sua. Sitten muistelet että hei se olikin oikeassa ja mä väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun on periaatteessa helppo sanoa noin naivisti kun ei sulla ole kokemusta ja pitkää elämänviisautta. Sulla ei yksinkertaisesti ole vuosia tarpeeksi sanoa tollasta.
Lopussa sä viisastut ja vuosien päästä muistat et kuka opasti sua. Sitten muistelet että hei se olikin oikeassa ja mä väärässä.
Olen itse asunut toistakymmentä vuotta lähiössä jossa asuu paljon maahanmuuttajataustaisia ihmisiä. Näen kulttuurien erot päivittäin ihan omin silmin, ihan hyvin täällä ihmiset elävät rinta rinnan ei siinä mitään, koska emme ole oikeastaan missään tekemisissä toistemme kanssa. Täällä on ikäänkuin rinnakkain kaksi erilaista maailmaa, meidän suomalaisten maailma ja sitten maahanmuuttajien jotka elävät niillä omilla pelisäännöillään.
Huvittaa toisinaan nämä keskustelut, kun joku väittää ihan tosissaan, että mitään eroja ei meidän kesken ole, juupa juu ja niinpä niin.
Rasistit ovat kuvottavia, en todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuin mutta ymmärrä nyt kulta pieni, että tuossa tapauksessa et ole enää tasa-arvon kannattaja
Kannatan siis sukupuolten välistä tasa-arvoa ja seksuaalisten suuntausten välistä tasa-arvoa, mutta en kulttuurien välistä tasa-arvoa.
Et siis vieläkään käynyt selvittämässä, mitä käsitteet tasa-arvo ja rasismi tarkoittaa. Tasa-arvo perustuu jakamattomaan ihmisarvoon. Et voi poimia rusinoita pullasta, jos kannatat tasa-arvoa, ymmärrätkö?
No juu tiedän, että nää on helmiä sioille ja aivan liian haastavia asioita kaltaisillesi, mutta onha ainakin yritetty, yritetty on.
En kannata kulttuurien tasa-arvoa, vaan minusta Suomesta tulee torjua islamistiset vaikutteet. Olen siis rasisti. Asetan ihmiset eriarvoiseen asemaan heidän kulttuuriperimänsä perusteella.