Surkein lahja, jonka olet saanut?
Ja tänne ei nyt tarvitse tulla sanomaan "jokainen lahja on arvokas!!1" vaan kertokaa ihan suoraan, mikä on surkein saamanne lahja? Kuka antoi ja mikä lahja kyseessä?
Itse sain tädiltä hänen ulkomaille muuttaneen tyttärensä (eli serkkuni) vanhoja vaatteita. Ei kai siinä muuta kun että serkku painaa reilut sata kiloa ja itse olen s-kokoa. Täti vielä sanoi "No kun te olette *Katrin kanssa suunnilleen samaa kokoa" ja hymyili vittumaisesti päälle. Että hyvää syntymäpäivää minulle vain :D
Kommentit (636)
Täytän vuosia alkuvuodesta ja kun täytin 18 v, pidin kemut. Yksi kutsutuista oli juuri tullut Afrikasta, oli tuonut itselleen kaikkea tosi upeeta ja erilaista, joita ei todellakaan täältä saanut.
Matkan jälkeen kertoi minä saan jotain matkalta synttärilahjaksi.
niin sainkin, hyvin tunnetun merkkistä suklaata, jota sai silloin jopa meidän lähikaupasta. Sitä siis toi toiselta puolen maailmaa. Kävin vielä usein laivalla, olisin voinut ostaa tuoreempaa hyvin helposti.
Olen päässyt asian yli.
Sain silityslaudan joululahjaksi
Tippurin sain exältä, kun kävin synttäreillä. Ei kovin hyvä lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuori, jossa sisällä paperi, jossa antaja ilmoitti lahjoittaneensa "minun puolestani" jonnekin kehitysmaahan parikymppisen.
Mikä tässä on tarkoitus? Kehuskella omalla hyvyydellään? Minä en saanut mitään muuta kuin tiedon, että hän on lahjoittanut johonkin kohteeseen rahaa.
Joo, minäkin sain kerran joululahjaksi meilitervehdyksen että joululahjoja ei tänä vuonna jaeta koska on ostettu lehmä niillä rahoilla kehitysmaahan. Siis . Hienoo. Joo.
No eikös toi oo hyvä. Ettei oo sit tullut niitä rumia ja turhia tavaroita jotka on ihan pieleen valittu ja väärää kokoa. Sille lehmälle varmaan oli suurempi tarve jollain.
Haloo ja wake up. Siis varmaan ne oli kustantanut lehmän jonnekkin Ambomaahan. Se taisi olla pikemminkin sisäpiirin vitsi. Tuollaisesta hyväntekeväisyydestähän annetaan aina sellainen "todistus" lahjoittajalle. Comprende?
Sellanen keltainen kumiankka jota käytetään kylvyssä. Yleensä lapset sellaisia tarvitsee, mutta en ymmärrä mikä sai kaverini ostaa minulle aikuiselle ihmiselle sellaisen. Kaverin kommentti oli "tätähän sinä tarvitset kun kylvetään niin pirusti. " ja kyllä muuten nauratti aluksi. Enpä jaksanut tuhlata energiaa moiseen mököttämiseen joten otin sen vain huumorilla! :D
Minä laitan joka joulu aikuisten joululahjarahat hyväntekeväisyyteen. Lapsille ostan lahjat. Kyse ei ole "paremmuudesta",vaan mielestäni kaikilla lähipiirini aikuisilla on jo kaikkea. Lisäksi ällöttää nykyään kaikki jouluun liittyvä materialismi. Vien yleensä juomaa ja ruokaa tai kukkia niihin paikkoihin tuliaisena missä vierailen.
Kauheimmat lahjat olivat kun muutin ensimmäiseen omaan kotiini, mummini innostui sisustamaan sen. Sain verhot, yhteen sopivat sohvatyynyt ja pöytäliinan. Kangas ei ollut yhtään tyyliäni tai kämppääni sopivat.
"Lahjakortit" vien sut syömään tai vien lapsesi leffaan, yksikään näistä ei ole toteutunut koskaan ja monen vuoden kokemus. Esim pojan kummi ja mun sisko harrastaa näitä
Ihan sama meillä! Saatiin häälahjaksi tällainen lahjoitus ja kahden tyttären syntyessä myös. Milloin on istutettu puita ja milloin kaivoa väkerretty. Joo, ihan kiva, mutta tulette meidän häihin syömään ja ryyppäämään, häät maksoi satasen per vieras ja tuotte lahjaksi lapun, että puolestanne on istutettu puita johonkin kehitysmaahan.
Anopilta Hirudoid forte putkilon.
Hmmmm.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuori, jossa sisällä paperi, jossa antaja ilmoitti lahjoittaneensa "minun puolestani" jonnekin kehitysmaahan parikymppisen.
Mikä tässä on tarkoitus? Kehuskella omalla hyvyydellään? Minä en saanut mitään muuta kuin tiedon, että hän on lahjoittanut johonkin kohteeseen rahaa.
ja mistä edes tiedät että on mitään lahjoitaanut??
Kuoressa oli jonkun järjestön virallinen paperi lahjoituksesta.... mutta ei se nyt ole pointti. Miten joku voi ajatella, että antaa toiselle lahjaksi ilmoituksen omasta rahalahjoituksestaan jollekin järjestölle. Ei edes oltu keskusteltu koko asiasta.... esim. jos olisin sanonut, että kannatan tätä järjestöä ja haluaisin tukea sitä. Silloin ymmärtäisin.
Mutta ei, se oli muistaakseni joitain vuohia kehitysmaalaisille. Ei siinä mitään vikaa, varmasti tarvitsevat vuohia, mutta olisi lahjoittanut ihan itsekseen. Mitä se minulle kuuluu.
Olen minäkin parina vuonna tehnyt niin että olen laittanut vuohia ja kanoja kehitysmaihin ns. joululahjarahoilla. Ja sitten antanut nämä kortit läheisille. Kaikki tosin eivät ole oikein ymmärtäneet miksi saavat vuohen kuvia ;)
Kaveri antoi isokokoisen oman kuvansa kehyksissä. Ei mennyt senälle.
Me olemme mieheni kanssa saaneet kolmena jouluna joululahjaksi vanhoja kirjoja.
Nämä kirjat ovat peräisin kuolleen sukulaisemme jäämistöstä. Me perikunnan jäsenen valitsimme ensin kuka nyt mitäkin sieltä itsellensä toivoi ja halusi ja sen jälkeen oli puhe, että hyväntekeväisyyteen kaikki loppu tavara.
Kuitenkin eräs perikunnan jäsen oli köynyt tyhjentämässä asuntoa vielä tämän sopimuksen teon jälkeen ja hyväntekeväisyysyhdistys jäi nuolemaan näppejään.
Nyt sitte minä ja mieheni olemme tosiaan kolmena jouluna saaneet lahjaksi näitä edesmenneen sukulaisemme tavaroita. Jee!
Anopilta saan aina kirjoja. Mm vauva ja taapero aika tietoteos (esikoinen oli silloin 6v.) ja koiranpennun kasvatus (koiramme oli silloin 8v.).
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama meillä! Saatiin häälahjaksi tällainen lahjoitus ja kahden tyttären syntyessä myös. Milloin on istutettu puita ja milloin kaivoa väkerretty. Joo, ihan kiva, mutta tulette meidän häihin syömään ja ryyppäämään, häät maksoi satasen per vieras ja tuotte lahjaksi lapun, että puolestanne on istutettu puita johonkin kehitysmaahan.
Ihan ot, mutta ei ole vieraiden syy millaisen hääbudjetin morsian on valinnut!!
Sain paketin kondomeja ensimmäiseltä poikaystävältäni olin silloin 15v ja neitsyt :(
Mä sain nuoruuden poikaystävältä sellasen Lidlistä ostetun piirrustus-laukun, sellasen lasten halppis missä on vahaliituja, puukyniä ja liimaa sun muuta.. Kun kerran tykkään piirtää :D
Jos joku ostaisi minulle " lahjaksi" jonkun hemmetin vuohen afrikkaan, minä antaisin tälle ihmiselle kuvan suklaarasiasta jonka sisältö olisi jo vatsassani !
Lyhyesti: Elämä.
Terveisin Naispelko22