Mielipiteenne aikuisesta, joka lainaa kirjastosta nuortenkirjoja ja lukee niitä?

Kirjastovirkailija.

Minulle ainakin tulee mieleen, että kyseinen ihminen on yksinkertainen, ehkä jopa hieman kehitysvammainen (heikkolahjainen?), jonka älykkyys ei riitä aikuisten kirjojen lukemiseen.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ei mitään mielipidettä, kukin lukee mitä haluaa. Sen sijaan ihmettelen ihmisiä, joilla on aikaa ja energiaa paheksua ja tuomita yhtä ja toista, josta ei ole kenellekään haittaa. Miten tyhjää ja kylmää tuollaisten ihmisten elämä on, että he saavat iloa muiden ilkkumisesta? Sääliksi käy :(

Vierailija

No ohhoh, aika yksipuolinen mielikuva :) 

Olen kirjojen suurkuluttaja jolle maistuu nuorten fantasiakirjallisuuskin ja itse asiassa kerään yhtä tyttökirjasarjaa näin aikuisena, teki lapsena lähtemättömän vaikutuksen.

Luen vähintään kolmisen kaunokirjaa viikossa ja sen päälle vielä tietokirjat.

Vai että heikkolahjainen ;)

Vierailija

No esimerkiksi Harry Potterit ovat nuorten ellei jopa lasten osastolla, ja totta vitussa käyn lainaamassa sieltä mitä haluan. Nuorille tehdään mm. todella hyvää fantasiakirjallisuutta.

Vierailija

Mielipiteestä en tiedä, mutta näitä tulee mieleen:

Jos lainaa ns, klassikkoja,  niinhaluaa käydä uudestaan läpi lapsuutensa ja nuoruutensa kirjoja.

Äidinkielenopettaja, luokanopettaja, suomen opettaja mamuryhmille jne. Lainaa kirjoja siis joko nuorille tai tutuakseen niihin, että mitä suosittelisi nuorille.

Vanhempi, joka haluaa tietää, mitä lapsi/nuori lukee.

Vierailija

Olet täysin oikeassa. Kuten aina.

Onneksi kirjoitat palstalle mielipiteitä, jotka korostavat suurta lahjakkuuttasi ja sivistystäsi.

Vierailija

No katsos kun joskus luetaan myös kevyttä kirjallisuutta. Ja jos joku jotain viihdyttää niin lukekaa ihan mitä lystäätte, ei lukeminen mitään kuolemanvakavaa hommaa ole.

Vierailija

Mä voisin lukea nuorten kirjoja ihan vaan nostalgian takia. Kaunokirjallinen lukukokemushan on tavalla tai toisella arjesta pakenemista, joten jos teiniromaanit luo hetken illuusion siitä millaista olikaan olla nuori, niin mitä pahaa siinä on. Voi myös antaa vähän vinkkiä vanhemmalle, jos kotona asuu teini-ikäisiä.

Vierailija

J.K. Rowling, Tolkien, C.S. Lewis, Anne Rice, Charlaine Harris, George R.R. Martin, Stephen King... - kaikkia näitä löytyy nuorten kuin aikuistenkin osastolta.
Ei se "nuorten kirja" tarkoita vain sitä hädintuskin sadan sivun tyhmää hömppää.

Vierailija

Jos jaksaisin kiinnittää asiaan huomiota niin ajattelisin varmaan että tyyppi kaipaa sillä hetkellä kevyttä luettavaa. 

Fiiliksen mukaan luettava valitaan niinkuin leffatkin. 

Vierailija

Oi, on olemassa loistavia nuortenkirjoja.

Kaikki tietävät Harry Potterit, niitä lukevat kaikenikäiset.

Roald Dahlin kirjat olen lukenut aina ennen kuin olen antanut ne lahjaksi.

Suomalaisista Jukka Parkkisen nuortenkirjoja kannattaisi lukea vanhempienkin, sitäpaitsi niissä on ihastuttavan hersyvää ja älykästä huumoria.

t. isoäiti, joka luki lapsena, ennen 11:stä ikävuotta mm. suurimman osan venäläisistä klassikoista...

Vierailija

Pidän tyhmänä ihmistä, joka ajattelee noin mustavalkoisesti kuin ap. Minä luen sarjakuvia ja Aku Ankkoja, mutta se ei poista sitä, että luen tieteiskirjallisuutta, dekkareita, työelämän julkaisuja...ei riitä ilta kirjoittamaan, mitä kaikkea luen. Ei tämä av:kaan mikään välkyimpien paikka ole, mietipä ap sitä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat