En ole enää tekemisissä veljeni kanssa, koska sen vaimo on noita.

Vierailija

Olin lapsena todella läheinen veljeni kanssa. Meillä on alle kahden vuoden ikäero ja meitä luultiin usein kaksosiksi. Pidimme yhtä isoveljeämme vastaan, joka aina keksi jotain jäynää meille pienemmille.

Lukion jälkeen suunnittelimme muuttavamme samaan opiskelija-asuntoon, kun ikäerosta huolimatta aloitimme yliopistossa samana vuonna vaihto-oppilasvuoden ja armeijan takia. Veli löysikin nykyisen vaimonsa ja muutti jostain käsittämättömästä syystä pian sen kanssa yhteen. Siitä alkoi kaikki pahuus.

Veli alkoi pyöriä nykyisen vaimon kavereiden kanssa. En edelleenkä tajua, miten kiva veljeni alkoi kaveerata sellaisten kana-aivojen ja pinnallisten tyhjäpäiden kanssa. Rahalla, ulkonäöllä ja statuksella oli väliä, millään muulla ei. 

Veli alkoi tuntua etäiseltä, meillä ei ollut enää yhteisiä puheenaiheita. Välillä tuntui siltä, kuin olisin ollut tekemisissä aivan eri ihmisen kanssa. En tuntenut enää sitä ihmistä, joka muka oli veljeni.

Veli meni naimisiin, minäkin löysin miehen ja menin naimisiin. Meillä molemmilla on nyt lapsia ja ne on suunnilleen samanikäisiä. Asumme kolmen kilometrin päässä toisistamme, mutta olemme nähneet viimeksi toissajouluna. Ja sekin vahingossa, kun veli kävi pikaisesti aattona tuomassa vanhemmilleni yhden unohtuneen lahjan. He ovat viettäneet joulunsa "oman perheen", eli vaimon perheen kesken jo yli 10 vuotta.

Veljen vaimo ei pidä minusta. Ei ole koskaan pitänyt. Minulla on vääränlainen koulutus, vääränlainen status, käytän rahaa "vääriin" asioihin, eikä raha tai status merkitse minulle mitään. Vaimo ei anna lastensa leikkiä minun lasteni kanssa, koska ne ovat vääränlaista seuraa. Nämä kaikki kuulin yhdeltä yhteiseltä ystävältämme, joka oli veljen vaimon sanoista yhtä hämmästynyt kuin sinäkin, jota tätä luet.

Vaimo ei kuulu mihinkään lahkoon. Se on vain idiootti. Se palvoo rahaa, karsii kaikki keskiluokkaiset ja tietenkin sitä alemmat henkilöt piireistään, koska haluaa elää jotain ihme yläluokkaista elämää. Valitettavasti minä, isoveljeni ja vanhempani ovat vain ylempää keskiluokkaa, joten emme kuulu heidän elämäänsä. 

Tämä tuli mieleeni tänään, kun näin veljeni keskustassa kahvilla. Moikkasin ohimennen, mutta veli ei moikannut takaisin. VELJENI! Lapsuuteni paras kaveri. 

Surettaa.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Minä ajattelin, että tässä oli kyse jostain sekopäisestä taikajuomia keittelevästä ja kristalleja hiplaavasta wicca-tyypistä tai nykydruidista, joka tanssii kesäpäivänseisauksen aikoihin Stonehengellä ja palvoo tammea.

Vierailija

Etkö oikeasti ymmärrä, miksi veljesi halusi muuttaa yhteen seurustelukumppanin, tulevan vaimonsa kanssa? Miten se voi olla sinulle käsittämätöntä?

Vierailija

"Nämä kaikki kuulin yhdeltä yhteiseltä ystävältämme, joka oli veljen vaimon sanoista yhtä hämmästynyt kuin sinäkin, jota tätä luet."

En ole hämmästynyt siitä mitä olet kuullut, olen hämmästynyt siitä, miten annat yhteisen ystävänne puheiden vaikuttaa sinuun.  Ja miten itse suhtaudut kana-aivojen, idioottien, lahkottomien, yläluokkaisten keskellä viihtyvään veljeesi, jolla on oma perhe.

Vierailija

En ole yllättynyt veljen vaimon sanoista vaan siitä, että oikeasti luin tämän aloituksen loppuun ja vielä vastaan siihen.

Eli: ihmiset muuttuu kasvaessaan ja elämänkokemuksen myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt höpsi.

Voi, höpsisin paljon mieluummin kuin eläisin tällaisessa epäsuhteessa veljeeni.

ap

Jos dramatiseeraat live-elämässä samaan tapaan, kuin tässä tarinankerronnassasi, voi tosiaan olla, ettei veljesi jaksa olla sinun kanssasi tekemisissä. Miksi käytit kälystäsi sanaa noita? Aivan turhaa hössötystä.

Vierailija

No, et kyllä sinäkään kovin kauniisti puhu kälystäsi ja hänen kavereistaan. Kana-aivot, tyhjäpäät ja silleen.
Tuntuu vähän, että pata kattilaa soimaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole yllättynyt veljen vaimon sanoista vaan siitä, että oikeasti luin tämän aloituksen loppuun ja vielä vastaan siihen.

Eli: ihmiset muuttuu kasvaessaan ja elämänkokemuksen myötä.

No ei se nyt ihan noinkaan mene. Ihmiset muuttuvat, mutta koko perheen hylkääminen ei kuulu ihmisenä kasvamiseen. Vaimo on eristänyt veljeni meistä muista ihan kokonaan. Samoin lapset sukulaisistaan.

Miten yhtäkkiä koko meidän yhteinen lapsuus ja nuoruus pyyhittiin pois, veli jotenkin imuroitiin tyhjiin kaikesta aiemmasta ja yhtäkkiä siitä tuli samanlainen rahaa palvova ihminen kuin mitä veljen vaimokin on. Millään muulla ei ole mitään väliä kuin statuksella, rahalla ja sillä, mitä aineellista kenelläkin on. Kaikki muu on heikkoutta. 

Käytin sanaa 'noita' sen takia, että minusta veli muuttui niin yhtäkkisesti kivasta ja mukavasta ihmisestä aivan kamalaksi, että siihen tarvittiin tuollainen noita. 

Vanhempani surevat yhtä paljon. Veljellä ei ole koskaan "aikaa" käydä heidän luonaan, vaikka heillä välimatkaa on 5 kilometriä. Viisi! Mutta aikaa ei ole. Vaimon perheelle on.

Meillä ei ole yhteisiä ystäviä kuin tuo yksi, jolta kuulin, mitä mieltä veljen vaimo on minusta. Hän on oikeastaan vain minun ystäväni, mutta pyörii samoissa piireissä, koska on vaimon kälyn sisko. Ei siis ole vaimon kaveri, eikä pidä hänestä, mutta käy heillä esimerkiksi lasten ristiäisissä tai lasten synttäreillä joskus.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat