Anu Saagimista jo valmiksi (Yökylässä Maria Veitola)
Saagim pääsi Neukkulasta Suomeen naimalla näitä vanhoja pappoja. Venäläisen naisen kohtalo on tuossa kulttuurissa velvollisuus kulkea horon vaatetuksessa ja miellyttää miestä kaikin tavoin.
Saagim on vain monien kaltaisiensa tavoin kateellinen suomalaiselle naiselle, joka on tasa-arvoinen, koulutettu ja työssäkäyvä nainen. Hoitaa työn, lapset ja kodin, tienaa omat rahansa.
Voi kulkea jopa tuulipuvussa töihin ja kauppaan.
Kommentit (127)
Jossain kohtaa Anu sanoi, että saa korun (jonka RM on ottanut häneltä pois) kun RistoMatti kuolee. Sitä odotellessa....
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävä kolkko tekonauru. Alkoholisoitunut vanha kurppa yritti nujertaa Marian, koska huomasi Risto-Matin pitävän tätä intellektuellina. Anun oli pakko estää älylliset keskustelut noilla tyhmillä tempuillaan. Täytyy sanoa, että olisin mieluummin katsonut ohjelmassa vain Risto-Mattia ja Mariaa. Se oli varmaan alkuperäinen tarkoitus, mutta virolaisen kurpan piti pyyhältää paikalle.
Kannattaa muistaa, ettei RS ole koskaan naisia valitessaan arvostanut älyä, vaan sitä ulkonäköä. Silloin kun Anuun iski silmänsä, sillä oli jo maine mallinaisia piirittävänä pikku-ukkona, joka varakkuutensa ansiosta toki niitä silloin tällöin saikin.
Olen muuten oikeassakin elämässä törmännyt itse lahjakkaisiin miehiin, jotka ei naiselta lahjakkuutta odota. Ja sitten näiden miesten ympärillä pörrää myös niitä lahjakkaita naisia, jotka kohdistaa katkeruutensa miehen bimboon kumppaniin... eivätkä näe, että itse mies on sen valintansa tehnyt. :)
Vierailija kirjoitti:
Ihana Anu on sähäkkä persoona. Harmaa varpuset tottakai on kateellisia kun joku uskaltaa näkyä ja kuulua!
Anu on ihan oikeassa ettei vierailulla ainakaan tartte tulla aamulla tukka pystyssä ja haukotella kokoajan. Menee oikeasti ruokahalu. Siinä virottaret varmasti olisi esimerkkinä meille että laittaa aamulla hieman itseään. Näkeehän Tallinnassa käydessäkin mikä ero on virottarien ja joidenkin jopa nuorten tyylittömien suomalaisnaisten välillä.
Kaikkosen luona tuo Veitola tuli kans tukka pystyssä aamulla keittiöön. Todella tyhmän näköista kun näyttää niin tietävän käytyössäännöt. Eli ei tuolla Veitolallakaan kaikki muumit ole kotona.
Katsoin tänään uusintana kyseisen jakson. Olin järkyttynyt Marian saamasta kohtelusta. Anu ei osannut käyttäytyä. Maria on kaunis nainen ilman meikkiäkin. Minusta on hienoa, että Maria uskaltaa olla meikittömänä. Mielestäni Anulla on huono itsetunto. Hänen kauneutensa karisee meikkien ja huonon käytöksensä alle. Risto-Mattia kävi enemmänkin sääliksi. Olen tavannut elämäni aikana näitä itseään täynnä olevia ulkomaalaisia naisia, joihin suomalaiset miehet ovat sortuneet. Kun he tapaavat kauniita (ilman meikkiä), vahvoja ja itsenäisiä suomalaisia naisia. Heidän käytöksensä on juuri tätä tasoa. Entä sitten, jos me suomalaiset naiset viihdymme verkkareissa? On se muodikasta tai ei mieheni pitää minusta juuri tälläisena kun olen. Parin vuoden aikana olen käyttänyt ehkä ripsiväriä kaksi kertaa... ikää on 44. Anu ei arvosta ihmisen luonnollista kauneutta, joka kertoo ihmisestä aika paljon. Täytyy tunnustaa, että minulla Anusta huomattavampi positiivisempi kuva.
Lähinnä järkyttää Marian subjektiivisuus. Väärässä ammatissa.
Anuhan käyttäytyi ohjelmassa kuin teini-ikäinen pikkutyttö.Järkyttävä hölmö.Halpa.
Katsoin jakson eilen ja kerron nyt oman analyysini tapauksesta Anu S (eli Anus):
- nainen, joka on suhteellisen kaunis päältä katsottuna, mutta sisäisesti todella ruma
- kärsii huonoista ihmissuhdetaidoista
- on narsisti tai ainakin omaa runsaasti narsistisia piirteitä
- on 100 % materialisti, ihmiset ovat olemassa vain siksi, että he voivat palvella arvon rouvaa
- on hyvin rahanahne, tämän jopa myönsi ohjelmassa tokaistessaan, että soittaa Ristomatille, kun tarttee rahaa (väitti perään, että se oli vitsi, mutta ei ollut)
- kokee, että ilkeys on vain suoruutta ja rehellisyyttä, paitsi jos kritiikki kohdistuu häneen itseensä. Ratia kertoi Marialle, ettei Anu kestä yhtään, jos häntä arvostellaan
- huono itsetunto, katkeruus ja ihmisviha heijastuu kaikesta, mitä Anu tekee ja sanoo
- pitää miestään tossun alla. Ratian tekisi mieli erota, mutta koska avioehtoa ei ole tehty, ei voi, koska Anu veisi liiaksi hänen omaisuuttaan. Jonkinlaista jakoa (taide Ratian - Saarenmaa Anun) oli tehty, mutta ei riittävästi. Ristomatin kannattaa elää pitkään ja toivoa, että Anu menehtyisi vaikkapa jossain onnettomuudessa. Muussa tapauksessa Anu tulee perimään Ristomatilta sievoisen omaisuuden, vaikka onhan miehellä onneksi lapsia.