Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua häiritsee (nimiasiaa)

Vierailija
28.10.2015 |

Kaikki kolme etunimeäni ovat sekä virolaisia että suomalaisia (siis ovat käytössä molemmissa maissa, nimeni on luokkaa Marika Aino Katariina). Myös mieheni ensimmäinen etunimi on virolainen, mutta toinen nimi on niin supisuomalainen kuin vain voi olla (miehen nimi luokkaa Arvi Kalervo).

Tämä häiritsee minua jostain syystä todella paljon :D Tuo "Kalervo" ei vain sovi joukkoon millään tavalla. Olemme puhuneet, oikeastaan sopineetkin jo, että kaikki tulevien lastemme nimet ovat myös virolaisia. Mies eroaisi meistä muista :(

Onko muilla vastaavia "ensimmäisen maailman ongelmia" nimien suhteen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aivan umpiruotsalainen nimi tyyliä Birgit Inger Larsson ja miehelläni aivan supisuomalainen kuten vaikkapa Matti Kalevi Korhonen. Lapset ovat sitten iloinen sekamelska molempia, miehen sukunimi, ruotsalaiset etunimet ja suomalaiset toiset nimet. Kuulostavat vähän hölmöiltä, mutta vaihtakoon sitten aikuisina jos siltä tuntuu :)

Jos aloittajalle on tärkeää, että koko perheen nimet ovat "samaa maata", niin eihän siinä muuta kuin ehdottamaan miehelle toisen nimen vaihtoa virolaisemmaksi :)

Teillä sentään on hyvä syy sekamelskanimille. Mieheni toinen nimi annettiin vain sen perusteella, että hän syntyi Suomessa (sukunimi ja etunimi ovat virolaisia kuten minullakin). Vertaan sitä siihen, että supisuomalaisen naisen nimi olisi Päivi Tarja Kamala Virtanen, ihan vain siksi että sattui syntymään Intiassa. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän