Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas se aika kuukaudesta...

Vierailija

...kun mä en tiedä mitä mä olen tehnyt. Vai onko joku muu tehnyt, vai työkö stressaa.

Täällä mökötetään kolmatta päivää ja pakollisiin vastataan vain yhdellä lauseella. Huokaillaan erityisen syvään ja usein. Vaihdetaan mielellään huonetta, kun samaan erehdyn.

Astioita pitää erityisesti paiskoa, kun tyhjentää/täyttää konetta.

Kysyttäessä - kaikki on hyvin. 

Tässä saa vielä olla useamman päivän varpaillaan, ennen kuin tilanne kulminoituu ja hän alkaa puhua. Tai parhaassa tapauksessa asia vaan raukeaa ja hän palaa omaksi itsekseen.

Asiasta on monesti keskusteltu, että olisko helpompi vaan sanoa, jos olen jotain pieleen sanonut/tehnyt, niin voisin mahdollisesti pyytää anteeksi tai selittää mitä ja miksi. Miksi on tarve hautoa asiaa useita päiviä, toisinaan jopa pari viikkoa itsellään, kun hetken avautumisella selviäis paljon.

Stressaa tää tilanne. Pohtinut pääni puhki, että mitä on tapahtunut.

Tämmöiseksi alkoi mennä, kun neljäkymppiä alkoi lähestymään. Muutama vuosi nyt näin. Mä yritän pysyä sen ajan näkymättömissä ja olla pois jaloista, etten vaan pahenna. Mutta teenpä niin tai näin, niin varmasti mokaan. Saa sitten vähän lisää vettä myllyynsä.

Viimeksi syy oli mussa. Iloittiin yhdessä, kun hän oli pari viikkoa ollut ilman tupakkaa. Ilo loppui siihen, kun sanoin että tästä se savuton elämä varmaan lähtee hyvin käyntiin.

Puolitoista viikon hipsuttelun jälkeen hän avautui: 

Mä aina nalkuttamalla tuon esille hänen huonot piirteensä. Eihän se tarkoitukseni missään tapauksessa ollut, mutta mä ihmishirviö nyt vaan menin lotkauttamaan ajattelematta miltä se hänestä tuntuu. Pahoittelin ja saatiin asia pois päivä järjestyksestä.

Kommentit (5)

Vierailija

Jahah, taloudessa on siis grande diva :) Huomionkipeä se on, leikkii marttyyriä ja odottaa, että kyynel silmässä anelisit hänen kertovan, mikä herkkää mieltä painaa.

Kokemusta on, sekä mies- että naisdiivoista. Eihän tuossa muuta voi kuin koittaa olla välittämättä, koskapa asian paremmasta käsittelytavasta olette jo koittaneet sopia. Loppu on hänestä itsestään kiinni. Jos haluaa itsesäälissään kärvistellä päivätolkulla niin anti mennä vaan...

Vierailija

aave mamma kirjoitti:

Mykkäkoulu on raaimman tason vallankäyttöä.
Ei mulla muuta.

Sitähän se, mutta miksi nyt pitää käyttäytyä kuin teinityttö nelikymppisenä.

aave mamma
Seuraa 
Liittynyt23.9.2015

Vierailija kirjoitti:

aave mamma kirjoitti:

Mykkäkoulu on raaimman tason vallankäyttöä.
Ei mulla muuta.

Sitähän se, mutta miksi nyt pitää käyttäytyä kuin teinityttö nelikymppisenä.

Riittämättömyyden tunteet/ turhautuminen, pettyminen itseensä?
Tai elämäänsä...jne...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jahah, taloudessa on siis grande diva :) Huomionkipeä se on, leikkii marttyyriä ja odottaa, että kyynel silmässä anelisit hänen kertovan, mikä herkkää mieltä painaa.

Kokemusta on, sekä mies- että naisdiivoista. Eihän tuossa muuta voi kuin koittaa olla välittämättä, koskapa asian paremmasta käsittelytavasta olette jo koittaneet sopia. Loppu on hänestä itsestään kiinni. Jos haluaa itsesäälissään kärvistellä päivätolkulla niin anti mennä vaan...

Nyt välähti lamppu! Hän on huomionkipeä. Häntä pitää päivittäin kehua, huomioida, nostaa jalustalle. Yksikin päivä jos jää välistä, hän aloittaa näivettymisen. Ei tunnusta!

Mä olen ollut kipeä, enkä ole hirveesti jaksanut energiaani muille jakaa. Kuume pehmittänyt, ei ajatus kulje edes tuon vertaa. Nyt naurattaa, että se selityshän onkin näin yksinkertainen. Kiitos sulle muistutuksesta.

Tällä ratkesi myös päivällinen ja iltaohjelma.

ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat