Mua häiritsee (nimiasiaa)

Vierailija

Kaikki kolme etunimeäni ovat sekä virolaisia että suomalaisia (siis ovat käytössä molemmissa maissa, nimeni on luokkaa Marika Aino Katariina). Myös mieheni ensimmäinen etunimi on virolainen, mutta toinen nimi on niin supisuomalainen kuin vain voi olla (miehen nimi luokkaa Arvi Kalervo).

Tämä häiritsee minua jostain syystä todella paljon :D Tuo "Kalervo" ei vain sovi joukkoon millään tavalla. Olemme puhuneet, oikeastaan sopineetkin jo, että kaikki tulevien lastemme nimet ovat myös virolaisia. Mies eroaisi meistä muista :(

Onko muilla vastaavia "ensimmäisen maailman ongelmia" nimien suhteen?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Nimen voi tosiaan vaihtaa jos haluaa. Mutta ihmettelen että paljonko väliä jollain toisella nimellä on? Eihän se tule esille varmaan koskaan (tyyliin jossain miehen hautajaisissa varmaan kuulette seuraavan kerran käytettävän koko nimeä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi on vissiin aika helppoa, jos ongelmat ovat tuota luokkaa...

Totta. Itse asiassa olen aika iloinen siitä, että ainoat ongelmani ovat näinkin vähäisiä. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli olette virolaisia?

Kyllä :D Miehelle vain annettiin suomalainen toinen nimi, koska hän on syntynyt Suomessa. AP

Vierailija

Mä tein varmaan tosi pahan virheen kun lapsen nimi ei ole samaa LUOKKAA kun mun ja miehen... Me ollaan LUOKKAA Tarja ja Kai ja lapsi on LUOKKAA Noel.

Sori mutta en vaan tajua tätä aloitusta, ihanko oikeasti kaikkien perheenjäsenten kaikki nimet pitäisi olla jotenkin saman tyylisiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaihdatat heti miehesi nimen. Sehän on vain ilmoitusluontoinen asia nykyään.

Enhän minä sitä saa vaihtaa :O AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaihdatat heti miehesi nimen. Sehän on vain ilmoitusluontoinen asia nykyään.

Enhän minä sitä saa vaihtaa :O AP

Toinen vaihtoehto on sit et vaihdat miehen.

Vierailija

Voihan hitsi, meidän perheen nimet on neljää tai viittä eri kieltä, eipä ole koskaan käynyt mielessä, että tuossa olisi jotain erikoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä tein varmaan tosi pahan virheen kun lapsen nimi ei ole samaa LUOKKAA kun mun ja miehen... Me ollaan LUOKKAA Tarja ja Kai ja lapsi on LUOKKAA Noel.

Sori mutta en vaan tajua tätä aloitusta, ihanko oikeasti kaikkien perheenjäsenten kaikki nimet pitäisi olla jotenkin saman tyylisiä?

Ja teillä on varmasti sukunimi tyyliin Möttönen, eli lapsen etunimi ei sovi sukunimen kanssa yhteen (Noel Möttönen, hyi).

"Ihanko oikeasti kaikkien perheenjäsenten kaikki nimet pitäisi olla jotenkin saman tyylisiä" – kyllä minun mielestäni. Yhteenkuuluvuuden tunne on minulle tärkeää, ja nimien samankaltaisuus on eräs tapa luoda sitä tunnetta.

Tuo "luokkaa" tarkoitti aloitusviestissä, että vähän vastaava.  Esimerkkejä, vaihdoin vain nimet toisiin tunnistamisen pelossa. AP

Vierailija

Minua kiinnostaa se, että miksi se sinua vaivaa? Jonain päivänä eroatte ja miehen uuteen perheeseen syntyy lapsi, joka saakin riikinruotsalaisen nimen tyyliin Ingeborg ja sitten sinua vasta harmittaa, kun miehen lasten nimet ei rimmaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat