Miten peset puiset keittiövälineet?
Siis lastat, kauhat, leikkuulaudat ja mitä nyt käytätkin? Mä pesen pelkällä vedellä.
Kommentit (38)
Tiskikoneessa tietenkin niinku muutkin perheelliset. Ei ketään nykypäivänä käsin tiskaa.
Eipä nuo puiset lastat ole miksikään menneet astianpesukoneessa vaikka ovat jo vuosia vanhat ja pari kolme kertaa viikossa pesen ne.
Enkä usko mitään niihin jäävän jäämiä. Eihän niillä ruokaa loppujen lopuksi paljonkäsitellä.
Vähän lastan kärki pannuun ja ruokaan koskee.
Puiset on hyviä, jos kärki tylsyy tai tulee koloja niin vuolee puukolla suoraksi.
Koneessa. Aina.
Aattelepa ite montako millgrammaa astianpesuainetta siirtyy laudasta ruhoon. Siis vaikka söisit sen laudan ;-)
Aika puisevan makuistakin.
Minä en ikinä pese enkä siivoa mitään. Makoilen täällä itsekin peseytymättömänä paskoissani.
Paras tapa käyttää (jota kukaan ei tee):) Kastele ennen käyttöä vaikka juoksevan hanan alla, ei silloin ime itseensä laitettavaa ruokaa. Huuhdo/pese samantien käytön jälkeen ilman saippuaa ja anna kuivua. Huonoin vaihtoehto jätä lillumaan tiskiveteen pitkäksi aikaa, varmasti limaantuu ja tikkuuntuu. Ainut joka noista tarvitsee öljyä on leikkuulauta, jotta ei halkeile.
Puiset lastat ja kauhat/kapustat pitäisi ennen käyttöä kastella vedellä,niin ruoka-aineet ei imeydy puun huokosiin. Pesuksi riittää pesu kuumalla vedellä. Öljyäminen ruokaöljyllä vaikkapa kerran kuussa.
Pyräytän koneessa, kestävät yli kymmenen vuotta. Jäämät on tutkittu urbaanilegendoiksi.
Käsitiskissä, koneeseen en laita, se on sellaista myrkkyä se konetiskiaine.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa käyttää (jota kukaan ei tee):) Kastele ennen käyttöä vaikka juoksevan hanan alla, ei silloin ime itseensä laitettavaa ruokaa. Huuhdo/pese samantien käytön jälkeen ilman saippuaa ja anna kuivua. Huonoin vaihtoehto jätä lillumaan tiskiveteen pitkäksi aikaa, varmasti limaantuu ja tikkuuntuu. Ainut joka noista tarvitsee öljyä on leikkuulauta, jotta ei halkeile.
Älä ainakaan kuumaan kinkkurasvaan heitä mitään vedessä kostutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan kuumaan kinkkurasvaan heitä mitään vedessä kostutettua.
Juu "kinkkurasvaan" kannattaa heittää vehnäjauhoja ja paljon vettä niin tulee hyvää ruskeeta kastiketta, ruokaöljyyn en kyllä kaataisi vettä?
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneessa.
Puusepän vaimo
Kohtuu idiootti puuseppä, sanoi toinen puuseppä. Kysyppä nyt miten on oikeasti, oot tainnu käsittää väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneessa.
Puusepän vaimo
Kohtuu idiootti puuseppä, sanoi toinen puuseppä. Kysyppä nyt miten on oikeasti, oot tainnu käsittää väärin?
Hoidan kokkaamisen ja tiskin, parhaaksi näkemälläni tavalla. En ole keskustellut puolisoni kanssa paistinlastojen pesusta, joten sielläkin on ilmeisesti idiootti puuseppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneessa.
Puusepän vaimo
Hoidan kokkaamisen ja tiskin, parhaaksi näkemälläni tavalla. En ole keskustellut puolisoni kanssa paistinlastojen pesusta, joten sielläkin on ilmeisesti idiootti puuseppä.
Siitä ei kannata kiistellä, olen varmasti idiootti puuseppä. Sain vain sen käsityksen että olet keskustellut aiheesta. Ja hoida ihmeessä kokkaukset ja tiskit kuten parhaaksi näet. Itsellä vain ollut paha tapa osallistua kyseisiin askareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneessa.
Puusepän vaimo
Siitä ei kannata kiistellä, olen varmasti idiootti puuseppä. Sain vain sen käsityksen että olet keskustellut aiheesta. Ja hoida ihmeessä kokkaukset ja tiskit kuten parhaaksi näet. Itsellä vain ollut paha tapa osallistua kyseisiin askareihin.
Ok. Joo, keittiö on mun valtakuntani, lastoineen päivineen, en mielelläni päästä miestä sinne hääräämään. Löytyy myös puuseppä, joilla ei ole mielipiteitä lasta-asioista. Eipä tuo kyllä tee sitä työkseenkään.
Vierailija kirjoitti:
Koneessa. Aina.
Aattelepa ite montako millgrammaa astianpesuainetta siirtyy laudasta ruhoon. Siis vaikka söisit sen laudan ;-)
Aika puisevan makuistakin.
Koneessa puiset kyllä myös menee nopeammin huonoksi. Öljyätkö jokaisen pesukerran jälkeen?
Itse pesen kuumalla vedellä, jos on jotain tosi sitkeää, käytän nopeasti pesuainetta. Öljyän muutaman kerran vuodessa, hyvänä on pysyneet.
Käsin ensin kuivalla, sitten kylmällä vedellä. Ei tiskiainetta. Mulla on leikkuulautoja, puuhaarukoita ja -lastoja sekä kauhoja.
Siis on todistettu potaskaksi, että puu on huokoinen materiaali?
-
Ap