Miten peset puiset keittiövälineet?

Vierailija

Siis lastat, kauhat, leikkuulaudat ja mitä nyt käytätkin? Mä pesen pelkällä vedellä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lusikat ja lastat astianpesukoneessa. Leikkuulaudan pesen käsin saippuavedellä, huuhtelen, kuivaan ja öljyän.

Oho, öljyätkö siis joka käytön jälkeen? Mä ehkä kerran kahdessa kuussa.

-

Ap

Vierailija

Ystäväni on puuseppä ja piti minulle kerran kauhen saarnan ja luennon siitä, miten puisia keittiövälineitä ei ikinä saa laittaa koneeseen tai pestä saippualla, totta kai puu imee kaiken paskan itseensä. 

Eli pelkällä kuumalla vedellä heti käytön jälkeen.

Vierailija

Puulastat ja -haarukat tiskikoneessa, eipä niitä montaa ole ja uusin usein. Loppuunkäytetty päätyy hellan pesään.

Leikkuulauta, sellainen paksu, harjataan käsin kuumalla vedellä muutama kerta vuodessa. Siinä leikataan vain leipää. Enpä muista öljynneeni kuin uutena.

Muita puisia ei taida olla. Kaulimessa on puiset kahvat, muuten marmoria. Käsinpesu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on puuseppä ja piti minulle kerran kauhen saarnan ja luennon siitä, miten puisia keittiövälineitä ei ikinä saa laittaa koneeseen tai pestä saippualla, totta kai puu imee kaiken paskan itseensä. 

Mä en oo ikinä laittanut mitään puista tiskikoneeseen, mutta ennen pesin kyllä normaalissa käsitiskissä astianpesuaineella puiset lastat ym. Sitten joku valisti muakin.

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne "paskat" on ihan hyvä saada poiskin ja kotitalousope myös neuvoi pesemään miedolla asiapesuainevedelle. Astianpesukonetta vältän, mutta en heitä pois jos puiset keittiövälineet astiankonepesuun joskus ovat joutuneet.

Vierailija

Käsin pesen. Käytössä yksi puinen lasta ja pari leikkuulautaa. Lastan pesen astianpesuaineella käsin, leikkuulaudat vedellä ja tiskiharjalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne "paskat" on ihan hyvä saada poiskin ja kotitalousope myös neuvoi pesemään miedolla asiapesuainevedelle. Astianpesukonetta vältän, mutta en heitä pois jos puiset keittiövälineet astiankonepesuun joskus ovat joutuneet.

Mä saan kyllä lähtemään pelkällä vedellä. Joskus joutuu liottamaan, jos on vaikka jotain puuroa tai muuta kovettunutta. Suurimman osan lastoista tiskaan heti.

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan kyllä lähtemään pelkällä vedellä. Joskus joutuu liottamaan, jos on vaikka jotain puuroa tai muuta kovettunutta. Suurimman osan lastoista tiskaan heti.

-

Ap

Näkyvän lian toki saan minäkin, mutta toin open neuvojen jälkeen en ihan luota että se riittää. Käytössä tosin ei puisia ole muutenkaan kovin montaa niitä tulee vaihdettuakin melko usein eikä ne "perintökalleudet" likaannu ruuanlaitossa.

Vierailija

Kuumassa vedessä käsitiskiaineella aina käytön jälkeen. Leikkuulaudat öljyän n. kerran vuodessa tai tarpeen vaatiessa. On mulla jotain puu-ottimiakin, joita öljyän silloin tällöin. Puulastat on halpoja, ostan uudet, kun alkavat näyttää epäilyttäviltä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ap

Näkyvän lian toki saan minäkin, mutta toin open neuvojen jälkeen en ihan luota että se riittää. Käytössä tosin ei puisia ole muutenkaan kovin montaa niitä tulee vaihdettuakin melko usein eikä ne "perintökalleudet" likaannu ruuanlaitossa.

Miten ajattelet tiskiaineen poistavan sitä näkymätöntä likaa?

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lusikat ja lastat astianpesukoneessa. Leikkuulaudan pesen käsin saippuavedellä, huuhtelen, kuivaan ja öljyän.

-

Ap

En, vain kun pesen laudan eli kerran viikossa tai kun leikkaan sillä lihaa. Sillä leikataan yleensä vain leipää ja vihanneksia. Öljyämiseen menee n. 30 sekuntia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Ap

En, vain kun pesen laudan eli kerran viikossa tai kun leikkaan sillä lihaa. Sillä leikataan yleensä vain leipää ja vihanneksia. Öljyämiseen menee n. 30 sekuntia.

Ok. Mä pesen leikkuulaudat joka käytön jälkeen. Lihaa meillä ei leikata lainkaan, jos kalaa joskus harvoin leikkaan, laitan leivinpaperin väliin.

-

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää tästä "paskasta" ja mekanismista, jolla puu "imee" sitä itseensä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat