Tykkäättekö siitä "napanuorakukkakimpusta", joka annetaan vauvan saaneelle äidille?

Vierailija

Siis ne missä on iso kimppu ja nuoralla kiinni pieni kimppu. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta ne yököttää mua. Oikeasti, jotenkin menee inhat puistatukset siitä. Itse sain sellaisen lahjaksi kun synnytin, jätin sen sairaalaan. 

Kommentit (11)

Vierailija

Jätit sairaalaan? Et sit viittiny vaikka leikata sitä narua poikki niin sul olis vaan kaks kimppua. Voi että ku jotkut on niin yksinkertasia!

Vierailija

Minä sain naapurin rouvalta sellaisen ja olikin ainoa (!) kukkamuistaminen, jonka synnytyksestä sain. Oli tosi nätit kimput ja tykkäsin kovasti. Muutettiin aika pian sitten isompaan asuntoon, mutta lähetin tälle rouvalle vielä jouluna kiitoskortin.

Vierailija

Mun ystävä sai semmoisen äidiltäään - paitsi siinä kimppuja oli kolme. Se kolmas kimppu oli ystäväni äiti, mutta napanuora oli katkaistu. En tiennyt, että tämä oli joku instituutio. Itse en ole saanut napanuorakimppua, enkä osaa siitä mitään erityistä ajatella. Jotenkaan kukkakimppujen pohtiminen ei tunnu niin tärkeältä.

Vierailija

En sen syvempää analyysia alkanut siitä kimpusta tehdä. Sen kimpun olen saanut ihmiseltä joka oli täydestä sydämestään onnellinen lapsenlapsestaan. Ei varmasti ollu mitään pahaa niiden kukkien sanomassa, vaikka kuinka alkaisin piilomerkityksiä hakea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jätit sairaalaan? Et sit viittiny vaikka leikata sitä narua poikki niin sul olis vaan kaks kimppua. Voi että ku jotkut on niin yksinkertasia!

Sain paljon kukkia, puolet jätin sairaalaan. Tuon napanuoran varsinkin. Ei ole järkeä roudata kilokaupalla kukkia kotiin, kun on vauvakin vietävänä ja kädet muutenkin täynnä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No minä tykkäsin siitä tähän asti! Nyt kun luin tuon nimityksen " napanuorakukkakimppu", alkoi se tuntua vähemmän ihanalle...

Mä olen kuullut että se edustaa napanuoraa. Varmaan en niin paljoa inhoaisi, jos en ajattelisi juuri sitä. Tosin esteettisesti se ei ole kiva siltikään. 

ap

Vierailija

Milloin tämmöinen villitys on tullut, ja mistä maasta sekin on kotoisin?

Entiseen aikaan tuotiin vaan kimppu kukkia ihan tavalliseen tapaan sidottuna, ilman mitään ihmevirityksiä.

Koskahan ne keksivät saattohoidossa olevalle kuolevallekin jonkun erikoisen läksiäiskimpun?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat