Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin pitää ilmoittaa viimeistään, ettei jatka töissä?

Vierailija

Eli määräaikainen työsoppari katkolla 31.12. Uusi duuni on jo plakkarissa. Tiedän, että työnantaja olettaa mun jatkavan täällä, koska heidän asenne on se, että työntekijöiden sietäis olla tyytyväisiä, että saadaan paiskia hommia liian pienillä palkoilla. Mitään ei kuitenkaan oo kysytty multa saati soppareita allekirjotettu. Enkä siis jatkais, vaik pyydettäis. Kysymys kuulukin siis: milloin mun pitää ilmoittaa työnantajalle, et en oo tammikuussa tulossa enää töihin?

Kommentit (9)

Vierailija

Käsitänkö oikein, että ei ole mitään kirjallista työsopimusta?

Senkun sitten lähdet kävelemään vain vaikka heti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä sopimus, määräaikainen vuoden loppuun.

Vierailija

Jos ei ole ollut mitään puhetta, silloin mennään sillä sopparilla joka on, eli ei pakko ilmoittaa ollenkaan joa ei kukaan kysy tai ainakaan olla vielä uutta sopimusta tekemässä.

Vierailija

Ei kai sun tarvitse mitään ilmoittaa ennen kuin tulee puhe sopparin jatkamisesta. Oot sitoutunut vuoden loppuun tähän firmaan ja sitten olet vapaa. Eri asia, jos kyseessä olisi vakkarisoppari, jolloin olisi irtisanomisajat yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On sopimus tällä hetkellä, voimassa 31.12. saakka. Jatkoa ei ole sovittu, mutta tiiän, että mun oletetaan jatkavan. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sopimus tällä hetkellä, voimassa 31.12. saakka. Jatkoa ei ole sovittu, mutta tiiän, että mun oletetaan jatkavan. Ap

Ei määräaikaisessa työsuhteessa tarvitse erikseen mitään ilmoitella. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletus ei määrää mitään, jos ei tule eteen uutta sopparia ,niin et vaan mene töihin 2.1.2016. sillä sipuli, Muista viimeisenä työpäivänä jättää kaikki työnantajan omaisuus pomolle. Ja jos tulee soppari eteen, kiität kauniisti ja kieltäydyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat