Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ne VEGERUOKIEN reseptit kehiin!!!

Vierailija

Laitetaas pinoon hyviä vegeruokareseptejä ja vinkkejä kasviproteiinien käyttöön ruokaa laittaessa! Aloitan: käytämme usein lihan sijasta halloum-juustoa, mm. wokeissa, uunikasvisten/juuresten kanssa, "pihveinä" salaatin kanssa. 

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

http://ohmyveggies.com/

Pää lyö ihan tyhjää eikä tuu mieleen mitään vinkkejä tai reseptejä niin linkkaan tän sivun. Paljon kivoja reseptejä, kannattaa selailla jos englantia vähänkään osaa.Osa vaatii aika paljon mausteita mutta yleisesti aika simppeleitä reseptejä ja oon itse paljon soveltanut näitä.

Mänkkipyyhe
Seuraa 
Liittynyt12.10.2003

Minäkin olen miettinyt asiaa ja kokeilin esim. montaa pastanjauhantaa-blogin kasvisreseptiä. Kokeilin varsinkin niitä missä luki että tämä oli niin hyvää, vieraat pyytävät aina tätä jne kehuttua. Tein ihan ohjeen mukaan mutta ruoka ei ollut hyvää.

En tiedä mitä tehdä ruoaksi....

aiheenmamma123
Seuraa 
Liittynyt26.10.2015

Kesäkurpitsafetalinssivuoka. 2 keskikokoista kesäkurpitsaa, 2 sipulia, paketillinen fetajuustoa, 2 dl punaisia linssejä, pari tomaattia, tuoretta basilikaa, päälle juustoraastetta. Paista uunissa kunnes kasvikset ovat pehmenneitä ja juusto on saanut väriä. 

Chocochilin kookoslinssikeitto on tosi hyvää ja ihan mahtavaa ruokaa talvisen ulkoilun päätteeksi, ah <3: http://chocochili.net/2009/03/helppo-linssikeitto/

Vierailija

En tiedä mutta minulla tuli perseestä aivan hirveä, kauhea haju. Toivottavasti käy myös muiden nenään kunnolla!

Vierailija

Halloumi nyt ei ole kasviproteiinia nähnytkään. 

Meillä tehdään esim. linssikeittoa, niitä on monenlaisia, meillä yleisin resepti on sellainen, johon tulee punaisten linssien lisäksi inkivääriä, valkosipulia, sipulia, tomaattimurskaa, vettä, öljyä ja kookoskermaa. Hyvää on. 

Sitten tofua voi lyödä kanan sijaan vaikka nuudeli-kasviswokkiin. Hyvä kastike tulee currytahnasta ja kookosmaidosta+valkosipuli ja inkivääri. Tofu sopii myös kanan ja juuston tilalle salaattiin. 

Soijarouhetta tai härkäpapurouhetta jauhelihan tilalle makaronilaatikkoon tai jauhelihakastikkeeseen. Tomaattikastiketta, johon chiliä ja erilaisia papuja. Papusoppaa tomaattipohjalla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Halloumi nyt ei ole kasviproteiinia nähnytkään. 

Enhän nyt niin väittänytkään. Kysyin VEGEreseptejä JA vinkkejä kasvisproteiiniksi. Eli kahta eri asiaa.

ap

Vierailija

Minä tilasin juuri Vege! keittokirjan, kun eilisen teurastamodokumentin innoittamana aion alkaa siirtyä yhä enemmän kasvisruokien syömiseen...

Vierailija

Mä kaipaisin vegereseptejä, jotka on täyttäviä, mutta kalorit ei tule rasvasta. Musta esim. sosekeitot on hyviä, mutta joko keiton kalorit tulee kermasta tai juustosta, tai sitten aterian kalorit pitää hakea leivästä ja sen päälysteistä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaisin vegereseptejä, jotka on täyttäviä, mutta kalorit ei tule rasvasta. Musta esim. sosekeitot on hyviä, mutta joko keiton kalorit tulee kermasta tai juustosta, tai sitten aterian kalorit pitää hakea leivästä ja sen päälysteistä. 

Kasvikset itsessään on kevyitä, joten kyllä ne kalorit tulee aina lähinnä joko rasvasta tai hiilihydraattiruoista joita on aterialla. En kyllä tiedä mitä ongelmaa siitä on, että kalorit tulee rasvasta, jos ne rasvat on terveellisiä kuten pähkinöiden tai avokadon rasva tai oliivi- tai rypsiöljy. Maitotuotteiden rasvoja tosiaan kannattaa vain kohtuudella syödä. 

Mulle sosekeitto on aina vain se päivän kevyempi ateria, enkä laita siihen koskaan maitotuotteita. Syön pari leipäviipaletta oliiviöljyllä sen kanssa, niin päivän kevyeksi ruoaksi riittää. Päälle vielä hedelmä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kalorit kun tulee joko rasvasta tai hiilarista. Ihan itse saa valita.

Vierailija

Reseptejä on netti täynnä, joten taidan vain suositella yhtä kirjaa. Ostin Sally Butcherin kirjoittaman suomennetun teoksen nimeltä Vegestan. Se keskittyy Lähi-idän kasvisruokiin, jotka ovat intialaisten ohella  maailman parhaita. Sukunimestään huolimatta kirjoittaja on onnistunut mielestäni  erinomaisesti, samoin suomentaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Reseptejä on netti täynnä, joten taidan vain suositella yhtä kirjaa. Ostin Sally Butcherin kirjoittaman suomennetun teoksen nimeltä Vegestan. Se keskittyy Lähi-idän kasvisruokiin, jotka ovat intialaisten ohella  maailman parhaita. Sukunimestään huolimatta kirjoittaja on onnistunut mielestäni  erinomaisesti, samoin suomentaja.

Mullakin on tuo ja ruoat on tosi kiehtovia ja varmasti hyviä, mutta kirja vilisee ainesosia joita suomalaisesta kaupasta ei tahdo saada, ja lisäksi resepteistä monet on todella työläitä ja aikaa vieviä. Eli ei mitään arki-kiire-päivällisruokaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat