Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset vanhemmat laittavat lapsensa soittamaan viulua?

Vierailija
22.05.2026 |

Miten kenenkään pää kestää kuunnella sitä vingutusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viulussa on tosi kaunis ääni :) 

Vastauksena kysymykseen, sellaiset vanhemmat, jotka kuuntelivat lapsen omaa instrumenttitoivetta. Kiitos äiti ja iskä, onneksi pääsin viulutunneille aikoinaan. 

Vierailija
2/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen-hullut tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikeasti pitää olla todella hyvä soittaja, että sitä viulun vingutusta kestää kuunnella. Ja 99 % lapsista ei ole hyviä.

Sähköpiano + kuulokkeet olisi minun valinta lapsen soittimeksi.

Vierailija
4/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset vanhemmat, joiden lapsi halusi 6v:nä pyrkiä musiikkiopistoon, kun isosiskokin pyrki. Vuosi meni soitinvalmennuksessa ja sitten valittiin soitin. Päädyttiin viuluun ja hyvä niin. 13 vuotta kävin vapaaehtoisesti soittotunneilla ja kehityin pitkälle :) .

Vierailija
5/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, joitten lapset oppivat soittamaan. Kieltämättä jossakin vaiheessa näppäripelimannit ovat raskasta kuunneltavaa, mutta mukavaa sitten, kun oppivat.

Vierailija
6/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaset vanhemmat, joiden lapsi halusi 6v:nä pyrkiä musiikkiopistoon, kun isosiskokin pyrki. Vuosi meni soitinvalmennuksessa ja sitten valittiin soitin. Päädyttiin viuluun ja hyvä niin. 13 vuotta kävin vapaaehtoisesti soittotunneilla ja kehityin pitkälle :) .

P.s viulu ei vinkunut koskaan eikä kissaa rääkätty - ei edes alkuvaiheessa. Soittotaito kehittyi niin hyväksi, että naapuri luuli minun kuuntelevan viulumusiikkia nauhalta, kun soitin itse.

Kaikista ei joo tule viulisteja, mutta mä tunsin omasta ikäluokasta monta erittäin taitavaa soittajaa.

Vierailija
7/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ahdistuin helposti ja turhauduin, iskin poikkihuilun lommoille.

Vierailija
8/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät valinneet vanhemmat viuluharrastustani, itse tungin musiikkikerhoon vinguttamaan. Kesti noin 2 kk tajuta, että ei taida olla mun juttu. Krääh, krääh.

Vierailija
9/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset vanhemmat, jotka kuuntelevat lapsen toivetta oppia soittamaan viulua. Ei sitä vingutusta yleensä tarvitse kovin kauan samana päivänä kuunnella. Aloitteleva lapsi harvoin viitsii harjoitella enempää kuin 10-15 minuuttia päivässä. Sitten kun harjoitusajat pitenevät, soittokin kuulostaa jo yleensä paremmalta.

Vierailija
10/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakkaat vanhemmat.

t.köyhä lapsi ei saanut viulua saati tunteja

Vierailija
11/11 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet vanhemmat jotka osaaavat kasvattaa lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi