Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: jos ystäväsi pettäisi miestään/miesystäväänsä niin kertoisitko tälle miehelle?

Vierailija

Toisen ketjun innoittamana. Mua ihmetyttää suuresti miten helposti ihmiset pettää ystävänsä luottamuksen. Kun se ei vaan ole kenenkään muun asia mitä parisuhteessa tai sen ulkopuolella tapahtuu. Eli itse en todellakaan kertoisi ja minusta on todella väärin pilata toisten suhde tarpeettomalla juoruilulla.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Kyllä kertoisin! Haluaisin myös itse todellakin tietää jos mua petetään! Mä en niin munatonta miestä pitäisi enää.

Vierailija

Kertoisin, tietenkin. Aivan sama koko ystävä tuossa tilanteessa. En kaipaa moraalittomia paskiaisia seuraani.

Vierailija

En tiedä. En haluaisi selaantua toisten suhteisiin, mistä sen tietää vaikka heillä olisi keskinäinen sopimus että sivusuhdetta voi pitää. Luultavasti puhuisin vain sille ystävättärelle, että hänen petturuutensa on minulle vaikea moraalinen pala.

N40+

Vierailija

Itse en muutenkaan puuttuisi toisten asioihin vaikka olisi kuka kyseessä, ei kuulu tapoihini. Jos tämä pettäminen tapahtuisi silmieni edessä, saattaisin kyllä keskustella ystäväni kanssa tästä asiasta että aikooko kertoa jne, ja uskoisin että ystävälleni tulisi muutenkin huono omatunto ja haluaisi puhua tästä. Tällöin antaisin ohjeeksi että kannattaa kertoa miehelleen, mutta itse en hänen puolestaan tätä tekisi. Jos ko. juttu jatkuisi monien eri miesten kanssa kun olen paikalla, ottaisin lopulta etäisyyttä ystävääni

Vierailija

Pettäminen on oma juttunsa, sitä en ole kertonut, mutta entäpä huoraaminen? Eli jos ystävänne myy itseään mieheltään salaa? Tulisiko silloin kertoa?

Vierailija

Oikeasti jos kerrotte ystävänne puolesta tällaista, niin teette karhunpalveluksen. Kyllä pettäjän kuuluu itse kertoa eikä päästää itseään pälkähästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on oma juttunsa, sitä en ole kertonut, mutta entäpä huoraaminen? Eli jos ystävänne myy itseään mieheltään salaa? Tulisiko silloin kertoa?

:D Mitä helvettiä. Millaisissa piireissä oikein liikut?

Vierailija

Suomalaisilla on outo järjestys näissä asioissa mihin pitää puuttua. Jos joku ajaa auton katon kautta ympäri niin siitä voi ajaa pysähtymättä ohi, jos joku raiskataan kadulla niin kävellään ohi, jos pikkulapsi harhailee itsekseen autotiellä niin senkun, mutta auta armias jos joku rikkoo jotain moraalisääntöä niin jo herää suomalainenkin puuttumaan tilanteeseen.

Vierailija

Helppohan se on nyt tilanteen ulkopuolella sanoa, että ehdottomasi kertoisin/en kertoisi. Riippuu niin paljon tilanteesta ja itse tekisin päätöksen sen mukaan. Miten läheinen ystävä on kyseessä? Onko hänen puolisonsa myös minun ystävä? Miten on petetty ja kauanko sitä on kestänyt? Miten olen saanut tietää pettämisestä? Onko pariskunnalla lapsia?

Lähtökohtaisesti toki haluaisin olla se, joka tekee tilanteessa oikein. Onko se sitten oikein kertoa vai olla kertomatta? Riippuu tilanteesta. Esimerkiksi kännissä tapahuneesta pussailusta en menisi kertomaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti jos kerrotte ystävänne puolesta tällaista, niin teette karhunpalveluksen. Kyllä pettäjän kuuluu itse kertoa eikä päästää itseään pälkähästä.

Joskus täytyy vähän avittaa kertomista, jos se ei pettäjältä omatoimisesti suju. Kuten joku tuolla jo aiemmin sanoikin, en myöskään tarvitse petollisia ystäviä lähipiiriini. Sellaiset ihmiset saakin jäädä taakse hyvällä omatunnolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Mitä helvettiä. Millaisissa piireissä oikein liikut?

Ihan tavallinen perheenäiti hän on. Keskiluokkaisia, kaikki ulospäin hyvin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat