Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä

Vierailija
26.10.2015 |

Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.

Kommentit (444)

Vierailija
161/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstassa on sellainen hyvä puoli, että ei ole enää ollut pitkään aikaan huonoa omatuntoa vaimon pettämisestä.

Palstan "omatunto" on sinun omatuntosi? Voiko miehet(kin) ajatella noin?

Tajunnut että pettäminen ei ole kauhean vakava asia naisille(kaan)

Eli ajattelet että vaimosi ajattelee samalla tavalla kuin palstalla? Ei liene vaimolla paljon menetettävää jos et ole kiinnostunut hänen mielipiteistä vaan ennemmin yleistyksistä.

On sillä, ei se löydä parempaa

Ei ne nyt niin harvassa ole paremmat.

Vierailija
162/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstassa on sellainen hyvä puoli, että ei ole enää ollut pitkään aikaan huonoa omatuntoa vaimon pettämisestä.

Eli ajattelet että vaimosi ajattelee samalla tavalla kuin palstalla? Ei liene vaimolla paljon menetettävää jos et ole kiinnostunut hänen mielipiteistä vaan ennemmin yleistyksistä.

Se että sulle kelpaa kuka tahansa ei tarkoita samaa kaikkien kohdalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sulle kelpaa kuka tahansa ei tarkoita samaa kaikkien kohdalla

Ei onneksi kelpaisi ainakaan tuollainen joka tekee päätelmiä lauseen tai parin perusteella... (mä vain olen kuvitellut sen jotenkin enemmän naisten kuin miesten ominaisuudeksi).

Vierailija
164/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pettäjänainen pyysi alibia reissuilleen ystävättäreltään (minä), jonka tulee valehdella miehelle. Kerran mies soitti ja oli jotain asiaa vaimolleen, jonka piti olla paikalla (enneen kännyköitä). Vaikea oli valehdella ja kiemurrella tuolle miehelle, kun ei saanutkaan kultaansa kiinni. Olisi pitänyt käräyttää heti, eikä joputua valehtelemaan. Saamari mikä sotku, kun käryhän siinä kävi myöhemmin. Siinä sitten selittelemässä, että oliko se vaimo vai ei ollut kanssani.

Vierailija
165/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen pettäjänainen pyysi alibia reissuilleen ystävättäreltään (minä), jonka tulee valehdella miehelle. Kerran mies soitti ja oli jotain asiaa vaimolleen, jonka piti olla paikalla (enneen kännyköitä). Vaikea oli valehdella ja kiemurrella tuolle miehelle, kun ei saanutkaan kultaansa kiinni. Olisi pitänyt käräyttää heti, eikä joputua valehtelemaan. Saamari mikä sotku, kun käryhän siinä kävi myöhemmin. Siinä sitten selittelemässä, että oliko se vaimo vai ei ollut kanssani.

Mä en menisi lupaamaan edes ystävälle alibia, silti en vasta varsin lähtisi ketään käräyttämään tai sekaantumaan asioihin jotka ei minulle kuulu. Jos pyydetään alibia silloinhan minut on jo sekoitettu mukaan kuvioon.

Vierailija
166/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken tämän lisäksi ap katsoo vierestä, kuinka syyttömästä tehdään syntipukki (se ystävä, joka ei ole tehnyt mitään mutta jota ap:n ystävä epäilee kertoneen). 

Well done.

Neljä ala"peukkua"?!

Siis eikö ketään kiinnosta syyttömän joutuminen mukaan koko hommaan? 

Terv. eräs, jota syytettiin vähän vastaavasta, ja joka menetti siinä monta ystävää ja joka oli syytön koko juttuun :(

Vierailija
167/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken tämän lisäksi ap katsoo vierestä, kuinka syyttömästä tehdään syntipukki (se ystävä, joka ei ole tehnyt mitään mutta jota ap:n ystävä epäilee kertoneen).

Well done.

Neljä ala"peukkua"?!

Siis eikö ketään kiinnosta syyttömän joutuminen mukaan koko hommaan?

Terv. eräs, jota syytettiin vähän vastaavasta, ja joka menetti siinä monta ystävää ja joka oli syytön koko juttuun :(

Musta on hiukan hölmöä etsiä syyllistä ollenkaan. Jos niin ei tapahtuisi luultavasti sen paljastamisen (ainakin jotkut) tekisi enemmin julkisesti kuin nimettömänä.

Vierailija
168/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija</p><p> kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap kertoi. Et tainnut olla ystävällesi ystävä lainkaan. 

En ota kantaa itse pettämiseen, se on kyllä väärin, mutta eihän se kuulu kenellekään muille, jos kerran mies oli autuaan tietämätön. 

Mistä tiedät että oli"autuaan" tietämätön? Saattoi aavistella jotain.

Ihmetteli ehkä, miksi vaimo käyttäytyy oudosti jne. Mutta todistetta ei ollut ja pettäjäthän eivät tunnusta. Tämäkin vaimo katui ja itkeskeli kiinni jäämistään, ei toki aiheuttamaansa pahaa.

Ei sellaiset tunnusta vaan kiistävät loppuun asti ja syyttävät vainoharhaiseksi yms.

Kun tarkoitus on poimia rusinat pullasta.

Reilua olisi itse kertoa että nyt löytyi uusi ja parempi, mutta kun siitä ei ole ollenkaan kyse näiden tapapettäjien kanssa.

Jos oma puoliso on jotenkin huono , niin sitten otetaan ero eikä ajatella että minä saan pettää kun se on tuollainen. Kai se syy löytyy jos haluaa, vaikka että täyttää astianpesukoneen toistuvasti väärin.

Ei sille rajaa tule jos lähtee sille linjalle että oikeutus tulee toisen käytöksestä.

Vierailija
169/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!

Ja haluat ehdottomasti että ystäväsi kertovat puolisollesi jos sinä joskus petätä?

Sellaista ei tule tapahtumaan. Toiset kun osaavat erota huonosta suhteesta ennen hyppäämistä uuteen suhteeseen.

Onneksi olkoon. Synnitön ensimmäisen kiven heittäjä on löydetty.

Jos vain kumppanin pettäminen lasketaan synniksi tässä yhteydessä, täällä on toinen. Kyllä sen ymmärtää että pettäjät aina yrittävät yleistää omaa toimintaansa, mutta monet arvostavat selkärankaa ja rehellisyyttä enemmän kuin te. 

t. M43

Vierailija
170/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päätynyt ikävään tilanteeseen, ystäväsi on selvästi kertonut sinulle pettämisestään kun tiesit milloin ja missä tapaa toista miestään. On ymmärrettävää että ystäväsi pettämispuuhat sotivat oikeustajuasi vastaan.

En tiedä teitkö oikein kun paljastit hänet. Nyt sinulla on salaisuus ystävältäsi, mikä toki kuormittanee sinua vähemmän kuin salaisuus jonka ystäväsi valitsi sinulle kannettavaksi.

Et saanut kärsiä viestinviejän ampumiskohtaloa, etkä osaksesi syytöksiä että yrität valehdella. Se on hyvä asia.

Ystäväsi teki väärin kun petti miestään.

Ystäväsi teki väärin kun jätti sinun harteillesi noin ison salaisuuden jota et saisi paljastaa vaikka tuntisit sen oikeaksi.

Jos minun puolisoni olisi se joka pettää, olisin iloinen siitä että joku on paljastanut hänet ja ei ole jäänyt epäilyksiä vaan varmat todisteet.

Vierailija
171/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.

Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."

Ketään ei kiinnosta sun raamatun sitaatit. 

Av:n moraalikeskustelussa ei näköjään paljon auktoriteetit paina. Ei ihme, että pääsiäisenä kävi niinkuin kävi.

Vierailija
172/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap teki oikein. Ihminen, joka voi pettää ihmistä, jonka pitäisi olla kaikkein törkein, on sen verran itsekäs, ettei hoida asiaa itse. Uskon kaverin miehen olevan kaikesta surusta huolimatta tyytyväinen, että sai tietää. KUKAAN ei halua tulla petetyksi. 

Ainut asia mikä tässä minusta mättää, on syyttömän osapuolen mukaantuominen. Toinen kaveri ei ole ansainnut tuollaista kohtelua. Et voi kertoa mitä teit, mutta voisit yrittää puhua syyttömän kaverin puolesta. 

Vierailija
173/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketään ei kiinnosta sun raamatun sitaatit. "

Puhu vain omasta puolestasi.

Luuletko itse että ketään kiinnostaa tietää mistä sinä et ole kiinnostunut.

Vierailija
174/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarinassa on kaksi pettäjänaista. Toinen pettää puolisoaan ja toinen ystävänsä.

En ymmärrä millä ap puolustelee itselleen tekonsa, vai oliko pariskunnan mies sinun ystäväsi eikä nainen?

En haluaisi olla kumpikaan naisista enkä kummankaan ystävä tai aviomies.

Vierailija
175/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjämammat alapeukuttaa.

Vierailija
176/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ketään ei kiinnosta sun raamatun sitaatit. "

Puhu vain omasta puolestasi.

Luuletko itse että ketään kiinnostaa tietää mistä sinä et ole kiinnostunut.

Luuletko, että raamatulla oikeasti on mitään väliä? Ihmisen väärentämää paskaa se on.

Vierailija
177/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa. Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?" He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä.

Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan. Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."

Ketään ei kiinnosta sun raamatun sitaatit. 

Av:n moraalikeskustelussa ei näköjään paljon auktoriteetit paina. Ei ihme, että pääsiäisenä kävi niinkuin kävi.

Pääsiäisenä ei todellakaan käynyt niinkuin sun paskauskontosi väittää. Joten painu helvettiin se raamattu mukanasi.

Vierailija
178/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kutsu itseäsi ystäväksi

Vierailija
179/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein minun mielestäni teit. Ei pidä mennä leikkimään ihmisuhteilla jos seurauksia ei kestä. Eroa tuskin olisi tullut ellei tuon parisuhteen nainen olisi töppäillyt, miehensähän ei selkeästi pettämistä sulattanut, pitkällä aikavälillä parempi näin. Nuo petokset tulevat silti ennemmin tai myöhemmin ilmi.

Vierailija
180/444 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, missä kulkee toisten asioihin puuttumisen raja. Ja mikä tuon rajan sanelee? Oma moraali?

Itse olisin paljastanut petoksen miehelle. Moisen petturin ystävyyttä en kaipaisi. Ei ole takeita siitä, että alkaa vikitellä minun, tai ystävänaisten miehiä.

Tuntuukin siltä, että yhteinen häpeä paljastumisesta saa monet puolustelemaan petturia.

Mielestäni  (jaettu) salailu ei ole mikään ystävyyden puntari, niinkuin monelle tuntuu olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän