Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä

Vierailija
26.10.2015 |

Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.

Kommentit (444)

Vierailija
381/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan se mies voinut kuulla asiasta muualtakin yhtähyvin. Miksi käräyttäjää haukutte ym? 

Käräyttäjä pettää ystävänsä luottamuksen. Jos tarkastellaan pelkästään ystävien välistä ihmissuhdetta, hän on se pettäjä ja käräytetty petetty.

Ei ole. 

Vierailija
382/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhesurmaaja on parempi ihminen petturiin verrattuna.

Totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kyllä näitä masokisteja, jotka haluavat tietää rakastamansa puolison pettävän. Vai ettekö rakastakaan? Koska ette te silloin haluaisi tuollaista tietää. Luuletteko ottaneenne puolisonne vain omaisuudeksenne? Ette välitä hänestä tippaakaan oikeasti. HÄNEN tarpeistaan. Jos ne olivat panna naapurimuijaa, niin ne olivat. 

Todellinen masokisti ei halua tietää, että puoliso pettää ja valehtelee, jotta voi jatkaa olemista sen pettävän ja valehtelevan puolison kanssa. Sitten voi uskotella itselleen, että tällainen pettäjä ja valehtelija muka rakastaa.

Pistä pihalle moinen. Se petturi voi lähteä sitten rakentamaan suhdetta sen naapurimuijan kanssa, sinä taas löytää jonkun joka oikeasti välittää sinusta.

Jos vanhemmilla päivillä lähtee etsimään uutta kumppania, niin eiköhän siellä toisella kierroksella ole vaihtoehtoina enimmäkseen kertaalleen eronneita. Että kumpi sitten on parempi, jatkaa sinua pettäneen kanssa vai yrittää uudelleen jotakuta toista pettäneen kanssa? 

Itse ajattelisin, että tässä lapset on se keskeinen tekijä. Se uusi ei koskaan voi rakastaa lapsia samalla lailla kuin lasten toinen vanhempi. Avoin liitto ei välttämättä ole ollenkaan huono vaihtoehto. 

Eikö ihmisiä eroa mistään muusta syystä kuin pettämisestä? Eikä kukaan koskaan mene toista kertaa naimisiin ja elä onnellisessa liitossa?

Ja oikein hyviä bonusvanhempia on useamman lapsen elämässä. Onhan jonkun biologinen vanhempi voinut kuollakin.

Ei lasten takiakaan kannata ihan mitä vaan sietää.

Vierailija
384/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salarakasoon kirjoitti:

Olen mukavuudenhaluinen sinkku ja mulle se ja sama onko mies naimisissa tms. Yhtä tapailin monta vuotta. Huvitti,kun mies kaupassa vaimon kanssa ja moikkasi. Liekö vaimo kyselly mitään😀😀

Tyydytpä vähään. Ja osallistut vaimon kusettamiseen. Ainoa joka voittaa, on se ukko. Onneksi olkoon, kovin on alhainen omanarvontunto sinulla.

Oikeastaan tossa yhtälössä ei voita kukaan.

Totta kyllä. Ukko voi kokea hetken voittaneensa, kun saa kusettaa kahta naista.

Vierailija
385/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jottei olennainen unohtuisi: 1. miehellä on oikeus tietää ja 2. pettäjä toimi väärin ja vastaa nyt teostaan ainoalle ihmiselle, jolla on oikeus hänet tuomita, eli miehelleen.

Tämä. Aika monella palstamammalla tuntuu olevan huolestuttavan löyhä moraali naisten pettämisen suhteen.

Vierailija
386/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan se mies voinut kuulla asiasta muualtakin yhtähyvin. Miksi käräyttäjää haukutte ym? 

Käräyttäjä pettää ystävänsä luottamuksen. Jos tarkastellaan pelkästään ystävien välistä ihmissuhdetta, hän on se pettäjä ja käräytetty petetty.

Jaa-a. Oisko joku serkku, puolituttu tai jopa tuntematon ilmiantaja pettäjä..? 🤔

Varmaankin oisi😂

Vierailija
387/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos virtuaalihalauksesta, nro 380, mutta se meni siinä suhteessa hukkaan, että kommentoin asiaa ihan yleisellä tasolla. Omat lapseni ovat jo isoja ja saaneet kasvaa ehjässä liitossa, jossa ei tietääkseni kukaan ole pettänyt.

Pohjasin siis kommenttini vain sille, mitä olen nähnyt sivusta seuraten. Se suunnaton suoraselkäisyys ja rinta rottingilla lähtö etsimään uutta kumppania, joka arvostaisi enemmän, ei ole mikään oikotie onneen, ja harvoin lapsetkaan siinä jättipottia saavat. Hämmästyttävän moni pettäjä ja petettykin toteaa loppupeleissä, että olisi sittenkin ollut parempi yrittää yhdessä eteenpäin. 

Vierailija
388/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta valtaosa tuntemistani pettäjistä on halunnut erota, mutta rohkeus on puuttunut. Kaikki osapuolet ovat tyytyväisempiä kun ero on lopulta tullut, kolmannesta osapuolesta johtuen tai muuten. Joten ehkä ihan hyvä juttu viheltää peli poikki ulkopuolelta käsin jos ei kuolleessa suhteessa elävät sitä itse osaa tehdä.

En ole eläissäni tavannut yhtään henkilöä joka katuisi eroaan.

Vierailija
389/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Oisko joku serkku, puolituttu tai jopa tuntematon ilmiantaja pettäjä..? 🤔

No tässä aloituksessa nimenomaan oli kysymys siitä, että ystävä käräyttää.

Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa ystävänä, enkä käräyttänyt. Lopulta ystävä itse vaihtoi kumppania, ja ystävän miehelle kävi selväksi, että minäkin olin tiennyt. 

Elämä vei minut ja ystävän eri maihin, emmekä ole olleet vuosiin yhteyksissä. Ystävän entisen miehen kanssa sen sijaan olen yhä hyvän päivän tuttuja. Olemme asioista puhuneet ja yhtä mieltä siitä, että hänelle kävi lopulta paremmin kuin hyvin, ja sillä hetkellä ei olisi ollut minun asiani jouduttaa sitä, mikä tapahtui vääjäämättä. Omatuntoni on puhdas.

Vierailija
390/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimittu ap! Oletko jo päässyt nussimaan tuttavasi miehen kanssa?

Vierailija
391/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

385: toki ihmisiä eroaa monista muustakin syistä kuin pettämisen vuoksi. Ja osa niistä syistä on paljon hirveämpiä kuin pettäminen. 

Siksi kannattaa tarkkaan miettiä, olisiko oma liitto sittenkin korjattavissa, tai vaihtoehtoisesti lähteä liitostaan sillä mielellä, että osaa myös olla itseään arvostaen yksin. 

Vierailija
392/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä aloituksessa nimenomaan oli kysymys siitä, että ystävä käräyttää.

Minä olen ollut vastaavassa tilanteessa ystävänä, enkä käräyttänyt. Lopulta ystävä itse vaihtoi kumppania, ja ystävän miehelle kävi selväksi, että minäkin olin tiennyt. 

Elämä vei minut ja ystävän eri maihin, emmekä ole olleet vuosiin yhteyksissä. Ystävän entisen miehen kanssa sen s

Miten ystävä/serkku/tms eroaa käräyttämisessä toisistaan jos on tekemisissä/läheinen henkilön kanssa, jota kumppani pettää? Eli yhtähyvin tapauksessa oisi voinut olla kyseessä muukin kuin ystävä.. 

Vierailija
393/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kyllä näitä masokisteja, jotka haluavat tietää rakastamansa puolison pettävän. Vai ettekö rakastakaan? Koska ette te silloin haluaisi tuollaista tietää. Luuletteko ottaneenne puolisonne vain omaisuudeksenne? Ette välitä hänestä tippaakaan oikeasti. HÄNEN tarpeistaan. Jos ne olivat panna naapurimuijaa, niin ne olivat. 

Todellinen masokisti ei halua tietää, että puoliso pettää ja valehtelee, jotta voi jatkaa olemista sen pettävän ja valehtelevan puolison kanssa. Sitten voi uskotella itselleen, että tällainen pettäjä ja valehtelija muka rakastaa.

Pistä pihalle moinen. Se petturi voi lähteä sitten rakentamaan suhdetta sen naapurimuijan kanssa, sinä taas löytää jonkun joka oikeasti välittää sinusta.

J

"Ja oikein hyviä bonusvanhempia on useamman lapsen elämässä. Onhan jonkun biologinen vanhempi voinut kuollakin."

Juuri näin. Jos minun poikani ei olisi saanut elämään uutta isähahmoa 8-vuotiaana, olisi hänen miehen mallinsa ihan hyvä kyllä kokonaisuudessa, mutta ei sellainen mikä hänelle antaa avaimet varmasti onnelliseen elämään. Isänsä on kyllä kunnollinen asiansa hoitava vastuullinen mies ja ihan hauskakin, mutta armoton materialisti, pinnallinen hedonisti ja hirvittävän riippuvainen ulkopuolisten hyväksynnästä. Bonus-isä on lempeä, välittävä, kiinnostunut ajankohtaisista asioista keskustelemisesta ja kiinnostuksen aiheiltaan enemmän luonto- ja harrastekeskeinen kuin materia. Sanoisin, että bonus-iskän malli on tuonut pojan elämään laajemman käsityksen siitä minkälainen mies voi myös olla ihan ylpeästi: toiset huomioon ottava, kiltti, rehellinen, joka pistää läheisistä ja pienistä asioista nauttimisen etusijalle eikä välitä ollenkaan tekeekö autoineen tai lenkkareineen vaikutusta muihin.

Ja ennen kuin joku ehtii viisastella niin hän on varakkaampi ja isotuloisempi kuin pojan isä, mutta haluton ottamaan velkaa.

Vierailija
394/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän tehtävä on pitää ystävänsä puolta. Tuntematon taas on häiriintynyt, jos sekaantuu outojen ihmisten elämään. Tutut ovat siinä skaalan välimaastossa. Mutta minä kyllä näkisin parhaana pysyä poissa toisten ihmisten suhteiden kriittisiltä osa-alueilta. Jos suoraan kysytään, voin kertoa, mitä tiedän. 

Vierailija
395/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisten moraalia nykyään. Pettäminen on aina väärin, riippumatta tilanteesta. Ja joo, olen itse pettänyt johtuen monista asioista, mutta päätös oli silti minun ja kyse oli minun kypsymättömyydestä. Olisin voinut tehdä toisin. En suuttunut, kun sen aikainen avopuolisoni sai tietää asiasta pengottuaan kännykkäni läpi. Hän ei tehnyt väärin siinä asiassa, minä tein. En suuttuisi, jos ystäväni käräyttäisi minut, sillä minä olisin tehnyt väärin, ei ystäväni. Missä teidän itsekritiikkinne on hyvät naiset??! Minä tein virheen ja opin siitä, en toista sitä enää. Virheen toistamiseen ei riitä enää mitkään tekosyyt, sitten pitää hakeutua hoitoon, koska ei hallitse itseään riittävästi älyllisellä tasolla.

Ainahan osalla ihmisistä moraali on ollut kadoksissa. 

Ensimmäisessä ja toisessa maailmasodissa kaikkialla euroopassa

Tämä on niin totta. Mikä uskollisuudessa on niin v*tun vaikeeta? Kertokaa te 'lakana-asijantuntijat'

Vierailija
396/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ilmiantaja voi olla kuka vaan. Oisko haukuttu samalla tavalla käräyttäjää jos se olisi ollutkin vaikka naapuri?? 

Vierailija
397/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ap typerä ja inhottava. Pidä huoli omista asioistas! Mikä ystävä säkään oot??naurettava. Jos oisit mun "ystävä" niin mätkisin turpaan

Tyypillinen suomalainen väkivaltainen akka. Ja nämä "turpaan mätkijät" ovat yleensä niitä jotka ovat siellä pinon alimmaisena kun tappelu syntyy

Vierailija
398/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia saatetaan jollain tapaa minun tietooni, se ei ole enää pariskunnan välinen asia. Tai eihän uskottomuus sitä ole alun alkaenkaan, jos toinen ei tiedä että toinen pettää.

Pettäkää siis salaa, sillä jos minä tiedän, todellakin lavertelen.

Vierailija
399/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaikuttaa siltä vastaajien perusteella, että MIEHILLE asia on niin ettei missään nimessä pidä mennä kertomaan kaverin puolisolle kaverin pettämisistä, kun taas NAISET ajattelevat asiasta päinvastoin eli että petetylle pitää kertoa.

Olenko väärässä?

P. S. Itse haluaisin kyllä kuulla jos puoliso pettää ja jos hällä itsellään ei ole mu naa kertoa sitä itse. 

T. Nainen

Vierailija
400/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käyttäjä-8198 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi tehdä itse samoin. Siinä ottaa jumalan roolin ja seuraukset voivat olla arvaamattomat. Olisit puhunut ystäväsi kanssa. Et loppujen lopuksi ole suoraselkäinen tai rehellinen itsekään, kun et kertonut tekoasi ystävällesi.

Mutta eikö kertomatta jättämiselläkin ota Jumalan roolin? Siinähän päättää, että petetyn ei tarvi tietää ja että pettäjä saa jatkaa touhujaan. Siinä sekaantuu tasan yhtä paljon asiaan kuin kertomisellakin. Ei silmien ummistaminen enää tuossa tilanteessa auta, sä olet jo osallinen ja olet tietoisesti päättänyt antaa tilanteen jatkua. Petät sitä petettyä siinä kaverisi kanssa. Tiedät muttet kerro. 

Ei se paska muuksi muutu vaikka sen siirtää toiseen käteen ja sen tuossa tekee jos ummistaa silmät ja vaku

vain todella yksinkertainen ihminen voi vetää tuollaisen johtopäätöksen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä