Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä

Vierailija
26.10.2015 |

Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.

Kommentit (444)

Vierailija
421/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän oli sun motiivisi kertomiseen, kun se piti tehdä salaa?

Veikkaan että draamahakuisuus tai sitten konfliktien välttäminen, haluttomuus kohdata itselle ikäviä tunteita. Olisi ollut paljon fiksumpaa kertoa kaverille, että tämän käytökset vaikuttavat moraalittomilta ja että haluaa ottaa etäisyyttä kaveruudessa, koska ei halua tulla yhdistetyksi moraalisesti arveluttavaan toimintaan. Silloin pitäisi hyväksyä myös se, että kaveruus voi loppua ja kaveria vastaan asettuminen voi myös tuntua ikävältä. Kaveri saattaa myös puolustautua ja haukkua kaveriaan, kun oman moraalittomuuden kohtaaminen tuntuu liian kipeältä. Ei ole helppo tilanne, mutta asian väistäminen johtaa juuri tällaiseen raukkamaiseen toimintaan. Selkärangan kasvattaminen olisi hyvä sekä aloittajalle että hänen pettävälle kaverilleen.

Vierailija
422/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun monilla on niin kova tarve haukkua aloittaja. Jos minua petettäisiin niin haluaisin tietää asiasta, koska en halua tuhlata elämääni petollisen ihmisen kanssa. Tapauksessa vielä puhutaan salasuhteesta, ei yhden kerran hairahduksesta. Olisi melkoisen kamalaa, jos jossain kohtaa pettäminen selviäisi ja sitten kävisi vielä ilmi, että ympärillä olevat ihmiset ovat tienneet asiasta, mutta eivät ole sanoneet mitään. Se olisi ehkä jopa itse pettämistäkin kamalampaa.

Pettäjä on ihan itse kuoppansa kaivanut. Aloittaja olisi ehkä voinut hoitaa asian toisella tavalla. Mutta hän ei ole syyllinen mihinkään.

Ja pettäjän katumuksesta.... Katuuko hän oikeasti pettämistään vai katuuko vain sitä että jäi kiinni? Jotenkin kummallista, että katumus iskee vasta siinä kohtaa, kun tulee seurauksia.

En ole itse

Kyllä minä olen ainakin pettäjän jaakobin painia itsensä kanssa seurannut läheltä pariinkin otteeseen. Kyllä pettäjä tietää valehtelevansa ja tietää, että se on väärin. Syyllisyys on lähes voimakkaampi tunne kuin uuden ihastuksen aiheuttama hormonimyrsky. Monesti kuitenkin vain lähes yhtä voimakas.

te haette sitä kostoa ja läksyä pettäjälle, mutta samaan aikaan olette täysin sokeita, mitä kipua te mahdollisesti lähetätte muita asianosaisia kohti. Yksikään teistä ei pysty perustelemaan miksi esim aloittajan miesosapuolen oli hirveän hyvä ja hyödyllinen saada kumppaninsa oikein verekseltään kiinni. Oikein housut nilkoissa.

Jos oikeasti aidosti olisi sydän petetyn puolella, niin menisi kylään, pyytäisi istumaan sohvalle ja aloittaisi 'mulla on vähän huonoa kerrottavaa mutta tunnen että sulla on oikeus tietää'. Kun on sellainen moraalin lähettiläs maan päällä niin pitäisi myös tuntea vastuunsa ettei se kumppaninsa uskottomuuden tiedoksi saava ole vaikka auton ratissa, yksin ja juovuksissa, tai lapsen kanssa liikenteessä. Mutta kun eihän se ole se paljastamisen oikea motiivi, eikö niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä vastaajien perusteella, että MIEHILLE asia on niin ettei missään nimessä pidä mennä kertomaan kaverin puolisolle kaverin pettämisistä, kun taas NAISET ajattelevat asiasta päinvastoin eli että petetylle pitää kertoa.

Olenko väärässä?

P. S. Itse haluaisin kyllä kuulla jos puoliso pettää ja jos hällä itsellään ei ole mu naa kertoa sitä itse. 

T. Nainen

Mä olen nainen, ja ajattelen, että lähtökohtaisesti lojaliteettini on ystävän puolella. Jos näen ystävän pettävän, tarjoan juttuseuraa ja kannustan tunnustamaan, mutta en mene möläyttämään petetylle. Jos taas näen, että kaveri mahdollisesti tulee petetyksi, vihjaan havainnostani kaverille, jälleen valmiina kuuntelemaan, jos havainto pitää paikkansa.

Oon yrittäny opetella ottamaan mo

Kun kerran lainasit minua, niin täsmennän vielä asiaa. Kuten aiemmin totesin, olen nainen, mutta ystäväni voivat olla naisia tai miehiä, ja he voivat seurustella vastakkaisen tai oman sukupuolen kanssa. Kaikkiin suhtaudun silti yllä kuvatuilla periaatteilla, eli ensisijaisesti olen ystävälle vastuussa ystävänä olemisesta. Ei kai kellään nykypäivänä ole enää eri kriteerejä miesten ja naisten tekemisille, eihän.

Vierailija
424/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhesurmaaja on parempi ihminen petturiin verrattuna.

Jollakin on pieni 🍆 ja olematon itsevarmuus. Ja hei, kyllä me ton perusteella kaikki ymmärrettiin, että muijas petti ja jätti

Vierailija
425/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on hyväksyttävämpää pettää selän takana salaa eikä olla aikomustakaan kertoa kumppanille, kuin kertoa anonyymisti kumppanille jotta tämä voi tehdä omat päätöksensä mihin pettäjäpuoliso ei kyennyt? 

Vierailija
426/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua kuulla keneltäkään jos mieheni on toisen kanssa eikä kyllä miehenikään, buahahaa. Naurettaisi ap-inisiälle päin näköä =D mutta hänen mielestään hänellehän kuuluu meidän elämä

Vierailija
427/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on menossa verenhimoisten kostajien kokoontumiset. Onneksi Suomessa lait kuitenkin säätää viisas ja maltillinen eduskunta, ja niitä toteuttavat kohtuulliset oikeusistuimet ja maan päällä oleva hallintokoneisto. Emme ole alttiina moraalisessa hurmoksessaan riehuvalle turmeltuneelle roskajoukolle.

Elämme hyvässä maassa, jota ei kyllä uskoisi, kun näitä vinoutuneita ja pingottuneita palstoja lukee.

Vierailija
428/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on hyväksyttävämpää pettää selän takana salaa eikä olla aikomustakaan kertoa kumppanille, kuin kertoa anonyymisti kumppanille jotta tämä voi tehdä omat päätöksensä mihin pettäjäpuoliso ei kyennyt? 

Joskus minusta tuntuu että ihmisillä on oikeasti älykkyys laskussa.

"Miksi kaniemo voi tappaa oman poikasensa mutta koira ei"

Jokainen vastaa omista moraalittomista teoistaan. Jos ei ystävää pysty vetämään tilille uskottomuudesta vaan pitää puuhata selän takana jotain paljastamistilaisuutta niin silloin tietää olevansa petollisilla teillä.

Vastaahan sinä puolestaan miksi ystävälle olisi helpompaa valehdella ja "teeskennellä että kaikki on normaalisti" kun ystävä ihmettelee kuka hänen pettämisestään vinkkasi puolisolle, kuin teeskennellä ystävän puolisolle että "kaikki on normaalisti" vaikka tietää ystävän uskottomuudesta? Ystävälle on siis helpompi ilmeisesti valehdella kuin jollekin puolitutulle..

Vierailija
429/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit: "Joskus minusta tuntuu että ihmisillä on oikeasti älykkyys laskussa."

Ilmiö on jo havaittu populaationkin tasolla. Syynä entiseen verrattuna on karsinnan väheneminen ehkäisyn ja lääketieteen tason huikean nousun takia.

Sellaisetkin, jotka ennen eivät missään tapauksessa voineet saada lapsia, nykyisin voivat, joten seuraavalla polvella on aina hiukan kehnompi geenistö. Koska melkein kaikki voivat saada lapsia, ihmiset tuottavat lapsia vain sen verran, kuin haluavat.

Ennen perheen 10 lapsesta kuoli keskimäärin 7, nyt ei juuri ketään.

Vierailija
430/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän oli sun motiivisi kertomiseen, kun se piti tehdä salaa?

Veikkaan että draamahakuisuus tai sitten konfliktien välttäminen, haluttomuus kohdata itselle ikäviä tunteita. Olisi ollut paljon fiksumpaa kertoa kaverille, että tämän käytökset vaikuttavat moraalittomilta ja että haluaa ottaa etäisyyttä kaveruudessa, koska ei halua tulla yhdistetyksi moraalisesti arveluttavaan toimintaan. Silloin pitäisi hyväksyä myös se, että kaveruus voi loppua ja kaveria vastaan asettuminen voi myös tuntua ikävältä. Kaveri saattaa myös puolustautua ja haukkua kaveriaan, kun oman moraalittomuuden kohtaaminen tuntuu liian kipeältä. Ei ole helppo tilanne, mutta asian väistäminen johtaa juuri tällaiseen raukkamaiseen toimintaan. Selkärangan kasvattaminen olisi hyvä sekä aloittajalle että hänen pettävälle kaverilleen.

Mitä jos ei halua ottaa etäisyyttä kaverisuhteessa kaverin moraalittomuuden takia, vaan haluaa että petetty tietää tulevansa petetyksi? Onko jollekin oikeasti niin vaikea samaistua siihen, että monilla ihmisillä on sellainen moraali?

Vierailija
431/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää kun monilla on niin kova tarve haukkua aloittaja. Jos minua petettäisiin niin haluaisin tietää asiasta, koska en halua tuhlata elämääni petollisen ihmisen kanssa. Tapauksessa vielä puhutaan salasuhteesta, ei yhden kerran hairahduksesta. Olisi melkoisen kamalaa, jos jossain kohtaa pettäminen selviäisi ja sitten kävisi vielä ilmi, että ympärillä olevat ihmiset ovat tienneet asiasta, mutta eivät ole sanoneet mitään. Se olisi ehkä jopa itse pettämistäkin kamalampaa.

Pettäjä on ihan itse kuoppansa kaivanut. Aloittaja olisi ehkä voinut hoitaa asian toisella tavalla. Mutta hän ei ole syyllinen mihinkään.

Ja pettäjän katumuksesta.... Katuuko hän oikeasti pettämistään vai katuuko vain sitä että jäi kiinni? Jotenkin kummallista, että katumus iskee vasta siinä kohtaa, kun tu

Tuossa sohvalle istuttamisessa on se ongelma, ettei petetty välttämättä usko kuulemaansa. Niinhän täällä palstalla ainakin aina sanotaan että viestintuoja ammutaan ja suhde jatkuu joka tapauksessa, vain ystävyys hajoaa.

Jos saat kumppanisi kiinni housut kintuissa niin ei jää epäselvyyksiä. Siksi ap:n keino oli nerokas.

Vierailija
432/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus minusta tuntuu että ihmisillä on oikeasti älykkyys laskussa.

"Miksi kaniemo voi tappaa oman poikasensa mutta koira ei"

Jokainen vastaa omista moraalittomista teoistaan. Jos ei ystävää pysty vetämään tilille uskottomuudesta vaan pitää puuhata selän takana jotain paljastamistilaisuutta niin silloin tietää olevansa petollisilla teillä.

Vastaahan sinä puolestaan miksi ystävälle olisi helpompaa valehdella ja "teeskennellä että kaikki on normaalisti" kun ystävä ihmettelee kuka hänen pettämisestään vinkkasi puolisolle, kuin teeskennellä ystävän puolisolle että "kaikki on normaalisti" vaikka tietää ystävän uskottomuudesta?

Miten se ystävä "vedetään tilille" uskottomuudesta?

Vierailija
433/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!

Hah hah jätkät on solidaarisia toisilleen ei ne ikinä paljasta kaverin muijalle jos niiden äijä panee muitakin. Bros before hoes.

Vierailija
434/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP. Just noin pitää tehdäkin! Mielestäni pettäjien pitää saada ansionsa mukaan, etkä sinä ole millään tavalla pettäjälle tilivelvollinen. Sun ei tarvitse kertoa hänelle että sinä käräytit hänet, sillä hän on osoittanut jo sen, ettei hän ole ystävänäsikään minkään luottamuksen arvoinen kun voi noin puolisolleenkin tehdä.

Mikään ei oikeuta pettämiseen - ei mikään. Vaikka taustalla olisi mitä tahansa, pettäminen ei ole koskaan oikeutettua taikka oikein. Itse pyrin käräyttämään kaikki pettäjät, jos minulla on siihen mahdollisuus. En piittaa mistään "taustatekijöistä", ja vaikka se ei koskettaisikaan minua ollenkaan, olen silti sitä mieltä että on velvollisuuteni kertoa tällaiset asiat, vaikka ventovieraille, sillä se on vaan niin väärin.

Pettäjä itse määrittää oman kohtalonsa jo silloin kun leikin aloittaa. Hän itse punnitsee riskit jos niitä on.

Vierailija
435/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!

Ja haluat ehdottomasti että ystäväsi kertovat puolisollesi jos sinä joskus petätä?

Sellaista ei tule tapahtumaan. Toiset kun osaavat erota huonosta suhteesta ennen hyppäämistä uuteen suhteeseen.

Onneksi olkoon. Synnitön ensimmäisen kiven heittäjä on löydetty.

Totta, onneksi meitäkin vielä on.

Hyvä vitsi🤭

Vierailija
436/444 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin petetyn asemassa, tahtoisin kyllä että minulle kerrottaisiin, jotta voisin siirtyä parempaan elämään jonkun kanssa, jolle yksin minä riitän puolisoksi. Kyllä, tiedon saaminen olisi minulle ehkä kipeää, mutta niin olisi sekin, että jonain päivänä havahtuisin tuhlanneeni elämäni ihmiseen, joka on yksinkertaisesti vaihtanut minut siihen sivusuhteensa tyyppiin, eikö vain... Ja todennäköisesti pettävä puoliso on ollut vuosia poissaoleva ja vähemmän rakastava minua kohtaan, koska hän on harkinnut alituisesti, jättäisikö minut. 

Yrittäisin ensin selvittää kautta rantain olosuhteita, kuten onko se petetty puoliso väkivaltainen ja onko tyhmänrohkeaa hänelle kertoa.

Miksi olla minun kanssani jos haluaa pettää? Miksei voi sanoa: "Hyväksytkö muut suhteeni? Olen pahoillani ja pyydän anteeksi etten ymmärtänyt aikaisemmin, ettei yksiavioinen suhde sittenkään riitä minulle. Ymmärrän että käytökseni oli väärin ja epäreilua.. En tuhlaa enää sinun aikaasi, joten sinä voit siirtyä itsellesi parempiin vaihtoehtoihin." Miksi pettäjät eivät muka voi noin tehdä? 

Ymmärrän, ap, että tuossa tilanteessa sinulla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin käräyttää ystäväsi salassa, sillää todennäköisesti hän ei olisi keskusteluyrityksistäsi huolimatta kertonut miehelleen. 

Jos se on ystävällesi niin merkityksellistä että hän sitä kysyy, voit kertoa ystävällesi että käräytit hänet, mutta voit selittää että tunsit myötätuntoa sekä pettämisen uhrina ollutta miestä että häntä kohtaan ja sinulla ei ollut vaihtoehtoa, ja et tarkoittanut aiheuttaa hänelle tuskaa. Voit tarjota juttuseuraa pettämisen syistä ja siitä miksi hän ajattelee sen olevan oikein... Voiko hän edes tuntea niin paljon tuskaa ihmisen menettämisestä, jota hän vaivautui pettämään... Ystäväsi voi silti katkaista ystävyyden niin kuin teki sille toiselle, mutta sinä annat hänelle kuitenkin siinä reilun mahdollisuuden päättää, mikä on hänen määritelmänsä hyvästä ystävästä. Se voi olla hyvä asia, jottei sinua jää painamaan tämä tunnontuska.

Jos ystäväsi on sitä mieltä, että todellinen ystävyys voi olla ainoastaan sellaista, että vaikka ystävä pettäisi jotakuta, sen teon uhria ei saa informoida, niin ehkä on parempi, että sinä silloin etsit itsellesi sopivampia ja sinulle oikeampia ystäviä ja annat hänen ottaa etäisyyttä. Siksi onkin todella eduksi, ettemme enää elä heimoyhteisössä josta karkottaminen usein merkitsi hengenlähtöä, joten nykyaikana pahin, mitä voi todennäköisesti sinulle siinä tapahtua, on ainoastaan välien katkeaminen. Toisin sanoen, ajattele seurauksia, ovatko ne sinulle pahempia silloin, jos hän saa tietää että hänet käräytit, kuin silloin jos tämä asia on sinulla pysyvästi kuin kivi sydämellä. Ajattele, onko ystäväsi sellainen, joka edes yrittää ajatella asioita monelta kantilta ja onko hän kaukaa viisas, vai pikemminkin sellainen, joka kostaisi sinulle mielellään jonkin kuvitellun vääryyden oman lyhytnäköisyytensä seurauksena.

Kumpikaan teistä ei ole mielestäni mikään lopullisesti huono ihminen, on vain huonoja tekoja, ja jos niitä katuu, tai jos ei todella pysty katumaan (neurologisesti poikkeavat), jos yrittää kuitenkin toimia jatkossa oikein, silloin ei ole huono ihminen, jos minä mistään mitään ymmärrän. Toivon että tämä antaa sinulle jotakin lohtua. 

Vierailija
437/444 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri aikoi paljastaa et pitkän aikaa ollut  toinen ukko salaraksu.Jos selvii niin kaikki on mennyttä.Olen hyljätty kirkonrotta.

Vierailija
438/444 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi oli siis epärehellinen kumppanilleen ja se oli mielestäsi saa tanasta, mutta sinä saat olla epärehellinen ystävällesi?

Aika rottia te molemmat naiset olette.

Vierailija
439/444 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ollut vielä ystävänsä kanssa tekemisissä?

Vierailija
440/444 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää tälläset "moraaliset" toimijat kuvottaa mua! Ei ole sun asias lainkaan. Melkein Kaikki pettää nykyisin. Sä et tiedä mitä tuhoat sait aikaseksi. Toivon todella että tää on provo! Koska jos ei ole niin tervemenoa helvettiin. Luuseri. Missä sun moraalis on? Sä tuhosit todella paljon. Sun velvollisuutes on nyt kertoa tälle ystävälles kuka on sanonut ja mitä, ettei ihmisen koko elämä murene, kun syyttää vielä väärää kaveria!!!!!!

Tälleen uskottomuuden takia eroperheen lapsena pistää naurattamaan sun angsti. Jos haluat pitää perheesi, et hypi vieraisiin sänkyihin, se on oikeasti tasan niin yksinkertaista. Jos sä haluat suhteen ulkopuolista ihmistä/seksiä, niin sä keskustelet sen kumppanisi kanssa ja pistät lusikat jakoon tai muutatte suhteenne avoimeksi. Miten ihmeessä aikuisille ihmisille pitää joutua selittämään vastuullisesta toiminnasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi