Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin ystäväni miehelleen pettämisestä

Vierailija
26.10.2015 |

Ystävälläni oli sivusuhde ja kerroin prepaid numerosta hänen miehelleen, milloin ystäväni tapaa tämän suhteen toisen osapuolen perheen yhteisessä kodissa. Ystäväni jäi niin verekseltään kiinni kuin vain voi, eli ei mitään mahdollisuutta selittää asiaa ja nyt he ovat eroamassa.
Ystäväni on itkenyt minulle virhettään ja katuu aidosti ja haluaa perheensä takaisin, mutta mies ei anna anteeksi. Olen lohduttanut ystävääni, eikä hän tiedä, että ilmantaja olin minä, vaan hän epäilee toista ystävääni. Em pysty koskaan kertomaan tehostaminen ystävälleni, en vaikka hän menetti perheesä lisäksi ystävänkin. On huono omatunto, vaikka tiedän tehneeni oikein.

Kommentit (444)

Vierailija
321/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tai ehkä sulla on huono omatunto kun huomasitkin tehneesi väärin? Et vain halua myöntää itsellesi. En ole mitennkään pettäisen puolesta, mutta toisten asioihin puuttumista pitää mielestäni harkita erittäin tarkkaan. Etenkin kun perheeseen kuuluu lapsia ja on vaara että perhe hajoaa. Sun täytyy ap nyt vaan kestää omantunnontuskat. Sinuna myös tunnustaisin ystävällesi että sinä kerroit miehelle. Saattaa sen jostain kuulla myöhemmin kuitenkin.

Mistä se muka vois sen kuulla kun kukaan ei tiedä.

Vierailija
322/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään kertoa työkaverin vaimolle, jonka tunnen, että hänen miehensä aina työpaikan juhlissa iskee uusia harjoittelijoita tai muita lyhytaikaisia työntekijöitä.

Viestintuoja ammutaan, joten parempi olla hiljaa ja olla kertomatta petetylle, että mies pettää.

Ps. samoin en ole koskaan ymmärtänyt, miksi toinen nainen haluaa ilmoittaa vaimolle, että mies pitää kahta naista. Jos vaimo haluaa elää kuplassa, niin sitten elää

Entä jos vaimo ei halua elää kuplassa, mutta hänellä ei ole valinnan mahdollisuutta, koska ei tiedä? Sinäkö päätät hänen puolestaan, että hänellä ei saa olla kaikkea tarvittavaa tietoa tehdäkseen elämäänsä koskevia päätöksiä? Kuka tässä leikkikään jumalaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuttuisi ihmisten asioihin, vaikka olisin ystävä. Se ei ole minun tehtäväni jakaa oikeutta ja moralisoida toisia. Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa omista tekemisistään. Miksi et soittanut omasta numerostasi ystäväsi miehelle vaan tekstasit salaa prepaid-numerosta? Kyllä sinunkin pitäisi olla suoraselkäinen ja kertoa suoraan ystävällesi, mitä teit. Tilanteet menevät aina siihen, että tulee hirveä sotku. Olisit pysynyt erossa ja antanut heidän hoitaa omat asiansa.

Vierailija
324/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap kammottava ihminen. Toivon että kukaan ystävistäni ei ole noin alhainen. Mikä jumala sinä olet ja puutut toisten elämän. Aivan varmast saat tämän vielä vastaasi. Karman laki.

Heh hee, tosi huvittavaa että pettäjät ja valehtelijat jauhaa täällä jostain moraalista ja karmasta!

Jokainen pitäköön huolen omasta karmastaan ja eläköön oman moraalinsa ohjaamana. en minäkään voi varastaa kaupasta vain siksi että kauppias kiskoo moraalittoman korkeita hintoja. Jos omaan moraaliin sopii ystävän selän takana toimiminen nimettömyyden suojissa niin ei kait siinä sitten.

Vierailija
325/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans toivon, että mulle kerrottaisiin heti jos puoliso pettää. Rohkea teko!

Ja haluat ehdottomasti että ystäväsi kertovat puolisollesi jos sinä joskus petätä?

Sellaista ei tule tapahtumaan. Toiset kun osaavat erota huonosta suhteesta ennen hyppäämistä uuteen suhteeseen

Onneksi olkoon. Synnitön ensimmäisen kiven heittäjä on löydetty.

Totta, onneksi meitäkin vielä on.

Suurin osa aikuisista ihmisistä pitää lupauksensa eikä petä puolisoaan. Toisin kuin mitä nämä petturit kuvittelevat.

tämähän ei pidä paikkaansa. Väestöliiton perhebarometrin mukaan reilu 68% keski-ikäisistä miehistä ja lähes 60% naisista on joskus ollut uskoton jossain parisuhteessaan.

Vierailija
326/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä tässä nyt tiedetään muka, että se pettäjä edes teki väärin? Jokainen parisuhde onnomanlaisensa, ja voihan olla, että se todellinen hirviö onkin tämä rassukka petetty mies. Aloittajasta  kyllä tiedetään, että hän petti luottamuksen ja kaksinaamaisena nyt tukee jätettyä, muka. Kärventyköön tunnontuskiin.

Sitäkin ihmettelen, miten näissä keskusteluissa esitetään reiluna vaihtoehtona, että jätetään ensin se puoliso. Mitä erityisen reilua on siinä, että jättää perheensä?

Toki siis minustakin on reiluinta pitää housut jalassa, jos on parisuhteessa. Ja mölyt mahassa, jos on ystäviä, jotka uskoutuvat.

Perheensä saa jättää, jos ei halua enää olla parisuhteessa. Se tehdään sanomalla puolisolle "en enää halua olla tässä parisuhteessa". Kenenkään kanssa ei ole pakko olla, avioliittokaan ei ole vankila. Näin aikuiset

Sinäpä kun et muiden parisuhteista tiedä yhtään mitään. Et välttämättä edes sen "ystävän". Ei munkaan parisuhteestani tiennyt kuin yksi ystäväni. Siis siitä, ettemme nukkuneet enää samassa sängyssä, emmekä olleet intiimisti pariin vuoteen. Yhdessä oltiin vain lapsen ja taloudellisten realiteettien vuoksi. Ja hyvät ystävät toki. Molemmat puuhasi mitä puuhasi, oli sanaton ymmärrys, ettei niistä tarvitse jutella.

Vierailija
327/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap kertoi. Et tainnut olla ystävällesi ystävä lainkaan. 

En ota kantaa itse pettämiseen, se on kyllä väärin, mutta eihän se kuulu kenellekään muille, jos kerran mies oli autuaan tietämätön. 

Mitä autuasta pn tietämättömyydessä, kun ei voi tehdä päätöksiä omasta elämästään? Autuasta tosiaan sitten kun asia lopulta tulee ilmi, ja selviää että kaikki ovat koko ajan tietäneet, mutta jatkaneet valehtelemista.

Vierailija
328/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä tässä nyt tiedetään muka, että se pettäjä edes teki väärin? Jokainen parisuhde onnomanlaisensa, ja voihan olla, että se todellinen hirviö onkin tämä rassukka petetty mies. Aloittajasta  kyllä tiedetään, että hän petti luottamuksen ja kaksinaamaisena nyt tukee jätettyä, muka. Kärventyköön tunnontuskiin.

Sitäkin ihmettelen, miten näissä keskusteluissa esitetään reiluna vaihtoehtona, että jätetään ensin se puoliso. Mitä erityisen reilua on siinä, että jättää perheensä?

Toki siis minustakin on reiluinta pitää housut jalassa, jos on parisuhteessa. Ja mölyt mahassa, jos on ystäviä, jotka uskoutuvat.

Perheensä saa jättää, jos ei halua enää olla parisuhteessa. Se tehdään sanomalla puolisolle "en enää halua olla tässä parisuhteessa". Kenenkään kanssa ei ole pakko olla.

Sinäpä kun et muiden parisuhteista tiedä yhtään mitään. Et välttämättä edes sen "ystävän". Ei munkaan parisuhteestani tiennyt kuin yksi ystäväni. Siis siitä, ettemme nukkuneet enää samassa sängyssä, emmekä olleet intiimisti pariin vuoteen. Yhdessä oltiin vain lapsen ja taloudellisten realiteettien vuoksi. Ja hyvät ystävät toki. Molemmat puuhasi mitä puuhasi, oli sanaton ymmärrys, ettei niistä tarvitse jutella.

Eihän tuo sitä estä. Jos haluat tällaisessa suhteessa olla, niin ole. Tärkeintä että tiedät mikä tilanne on ja voit siitä tehdä johtopäätöksiä. Pakko ei ole, vaikka nähtävästi totuus käykin tässä kipeästi.

Vierailija
329/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit aivan oikein! Tällaisia ihmisiä lisää!

Voi kun itselläni olisi ollut joku kaltaisesi.

Vaan ei. Kaikki siis aivan kaikki tiesi että mies pettää mua eikä yksikään kertonut.

Meni lähipiiri uusiksi. Ei tosin kaduta yhtään että pääsin kaikista kieroilijoista kerralla eroon.

Minä olen sivusta seurannut aikoinaan tällaista. Minulla oli tuolloin suht tuore parisuhde ja kumppanin kaveriporukassa oli tällainen pettämisvyyhti (mies oli KAUAN pettänyt naisystäväänsä naispuolisen "kaverinsa" kanssa). Kaikki tiesi, kaikki siitä puhui, mutta kukaan ei kertonut naiselle... Minun miehenikin asiaa voivotteli kuinka hankalaa ja kurjaa, mutta muiden asioihin ei vaan puututa ja piste. Kyllä minä hänelle ilmaisin aika tiukkaan sävyyn mielipiteeni tuollaisesta salailusta... Mutta en minä nyt voinut

Minä tiedän myös tällaisen kuvion, ja on jäänyt vaivaamaan etten ikinä ole ottanut asiaa puheeksi kys. naisen kanssa. Hänen ystävänsä siis ovat vuosia jättäneet hänelle kertomatta ne lukuisat kerrat kun hänen miehensä on yrittänyt iskeä heitä kutakin vuorotellen. Jostain kumman syystä mies ei osallistu ikinä mihinkään tapahtumiin joissa tämä koko ystäväpiiri on koolla.

Minulla ei ole mitään todisteita, mutta asia silti vaivaa aina kun se tulee jostain mieleen.

Vierailija
330/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä alapeukuttajaa jota häiritsee jopa se kun joku vieras elää ihan sovussa ja yhteisymmärryksessä kulissia. Sitten tajusin: hän pelkää jokaista vapaata naista potentiaalisena miehensä viejänä. Olisi paljon varmempi olo jos kaikki naiset ympärillä olisivat parisuhteissa ja hän voisi luottaa 100% ettei varatusta naisesta ole hänen hataralle rakennelmalleen vaaraa. 

Kannattaisiko ihan ekana joko huolehtia siitä omasta parisuhteesta ettei siihen kellään ole asiaa väliin, tai sitten erota suosiolla jos se on niin paska että koko ajan saa olkansa yli kurkkia.

Vierailija
331/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanha aloitus, mutta kommentoin sen verran, että ap teki itse petoksen ystävälleen, koska jatkoi esiintymistä ystävänä tuon jälkeenkin.

Petos se on ystävänkin petos, eikä yhtään pienempi kuin puolison pettäminen.

Vierailija
332/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa on oikeus tietää.  Kumminkin aiheutit vahinkoa.  Isäni kumautti äitiä vatsaan koska ystävätär kertoi kaikkea.  Äiti oli raskaana ja lapsi - minä- kärsi koko elämänsä ajan neurologisista vaivoista.  Jouduimme jäämään sinne asumaan koska apua oli vaikea saada.  Myöhemmin ystävä pahoitteli mutta oli vaikea antaa anteeksi.

Joten en itse kertoisi.

Eli ystävän vika, kun isäsi oli väkivaltainen ja ystävän vika sekin, että äiti jäi suhteeseen väkivaltaisen isäsi kanssa, vaikka sinun terveytesi kustannuksella.

Joiden moraalikoodi on kyllä tosi kummallinen.

Vierailija
333/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sä ap kerroit vain pilataksesi ystäväsi miehenkin elämän. Tiesit, että siinä käy näin. Mikset antanut hänen olla onnellinen ystäväsi kanssa? 

Joo, tosi onnellinen valehtelevan pettäjän kanssa.

Vierailija
334/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kerro pettämisistä. Tiedän pari tapausta, missä mies pettää. Toinen on vielä suhteellisen hyvä kaverini, mutta ei tulisi mieleenkään kertoa, että hänen miehensä panee nuoria tyttöjä kapakkareissuillaan. Toinen tapaus on samalla kadulla asuva naapuri. Mieheni tuntee hänen miehensä ja on kertonut, että sillä on toinen nainen ja on kai jo pitempikin suhde.

En todellakaan sekaannu muiden elämään. Nämä asiat eivät minulle kuulu.

Kyllä todellinen luontosi vielä kaverillesi selviää. Sitten oletkin entinen kaveri, kun olet hänelle valehdellut ties miten pitkään. Naapurit ovat eri asia kuin ystävät.

Vierailija
335/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota puhumista olisi ollut hyvä yrittää ennen pettämistä. Ei se pettäminen mihinkään muutu jos sen lopettaa ennen kuin jää kiinni. Vai olisiko sinusta ihan ok, että puoli kylää tietää miehesi pitäneen sivusuhteita, mutta on tullut katumapäälle ja lopettanut ennen kiinni jäämistään? Eli siis hyväksytkö pettämisen?

Jos puoli kylää tietää pettämisestä, mutta petetty ei se kyllä itselleni kertoo vahvasti siitä että petetty ei sitä halua tietää/uskoa siihen vaikka epäilyjä olisi. Minusta hänellä on oikeus siinä tilanteessa pitää uskomuksensa tai hänellä voi olla syynsä miksi ei halua paljastaa tietävänsä jo asiaa. Jos haluaisin silti tuoda esille sen että en hyväksy pettämistä kertoisin sen ennenkaikkea pettäjälle.

Eli sinä teet päätöksen hänen puolestaan, että eläköön kuplassaan? Oletko ajatustenlukija?

Vierailija
336/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellä muuan sisko kertoi, kuinka miehensä oli ollut toisen kanssa, ja kuinka kaikki muut olivat sen tienneet, paitsi hän itse.

Vajaamielislaitoksessa, jossa työskentelin, oli runsas tuhat siskoa, ja kourallinen miehiä, joista yksi oli myös paikallinen aviomies. KAIKKI runsas tuhat siskoa ja kourallinen miehiä tiesivät, että mainittu mies usein täydensi herttailun tarvetta vaimonsa ohella lukuisten siskojen kanssa, mutta itse vaimolle KUKAAN ei ollut kertonut. 

Vaimo kävi aikaa myöten sangen kolkoksi ja epäystävälliseksi. Päätti liiton eroon. Vasta sen jälkeen hänelle kerrottiin. Valitteli, että oli ollut ainoa, joka ei ollut tiennyt, ja oli tästä katkerakin. Muut taas pitivät selvänä, ettei heidän tule millään tavoin puuttua toisten avioliittoasioihin, jotka eivät heille kuulu, vaikka tietävätkin.   

Vierailija
337/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta vanha aloitus, mutta kommentoin sen verran, että ap teki itse petoksen ystävälleen, koska jatkoi esiintymistä ystävänä tuon jälkeenkin.

Petos se on ystävänkin petos, eikä yhtään pienempi kuin puolison pettäminen.

Ei tehnyt. Ap:n ystävä petti miestään.

Itse hylkäisin ystävyyden koska petturipaska voi tehdä ystävälleen mitä vaan jos omaa miestäkin on helppo pettää.

En yllättyisi jos petturi yrittäisi vaikka murhhhhata ap:n

Vierailija
338/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on petturi siinä missä tuo petturikaverikin. Sitä ette pysty kieltämään mistään suunnasta. 

En ikinä menisi sekaantumaan toisen suhteeseen noin järisyttävällä tavalla.

Vierailija
339/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petettyä pidetään täysin idioottina ja sinisilmäisenä, jos kaikki muut tietävät mutta petetty ei.

Kysyin miksi?

Koska petetty on silloin sekundan asemassa, ei riitä pettäjälle, hänessä on oltava silloin jotain vikaa. Näin se kehäpäätelmä yleisesti menee.

Ja erityisen nöyryyttävää, että muut päättivät jatkaa valehtelemista vaikka tiesivät. Siinä tulee sellainen olo, ettei kenenkään voi luottaa, ei puolisoon eikä ystäviin. Tosi kova paikka kenelle tahansa. Ja sitten täällä kaikenmaailman kukkahatut voivottelevat, että en minä nyt halua mennä toisten asioihin sekaantumaan ja yhyy...

Vierailija
340/444 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on petturi siinä missä tuo petturikaverikin. Sitä ette pysty kieltämään mistään suunnasta. 

En ikinä menisi sekaantumaan toisen suhteeseen noin järisyttävällä tavalla.

Ei ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme