Kannattaako työttömiä ja kotiäitejä kadehtia????
Minusta ei kannatta, sillä useimmat työttömät ovat syrjäytyneitä elämässään. Totuushan on, että kun ei ole työpaikkaa ei ole kunnolla myöskään sosiaalisia suhteita, mutta myös palkkapussi jää pienemmäksi. Minusta ainakin on hyvä, että tällainen vanhempi vie lapsensa edes päiväkotiin, jotta siellä edes saisivat ikäistään seuraa ja jotakin virikkeitä. Ei ole varmaan kiva apaattisen työttömän äidin tai isän kanssa jatkuvasti kotona, ja syödä maksalaatikkoa. Useaan paikkaan vaaditaan maksua, joten huvittelu ym. vapaa-ajanviettomahdollisuudetkin ovat aika vähissä.
Usein kotiäiditkin ovat ihan täysityöllistettyjä, ja palkkapussi on heillä useimmiten laihempi kuin työssäkäyvien. Kotiäidin sosiaaliset suhteet jäävät myös vähäisemmiksi, ja samalla saattaa syrjäytyä työmarkkinoilta, mikäli pitkään on kotona.
Kummassakaan ei ole kyse lasikuudesta. Entäpä ne jotka ovat kotiäitejä, ja ovatkin masentuneita. Minusta useimmat tuttavani, jotka ovat kotiäitejä, sairastavat masennusta. Meneekö heillä muka liian hyvin eli en tästä suoralta kädeltä menisi heidänkään osaansa kadehtimaan.
Kommentit (42)
Olen ollut kotona neljä vuotta, kotiäitinä ja työttömänä. Rahaa oli tarpeeksi, oli seuraa ja kiva oma koti. Mutta itse olin ahdistunut lähes koko ajan, en saanut tehtyä monina päivinä juuri mitään, päivittäiset rutiinit (syömiset ja ulkoilut ym.) tuntuivat työltä, lapset ärsyttivät jne. jne.
Nyt olen vihdoin töissä ja elämä hymyilee!!! Lapset ovat ihania ja ikävöitäviä mussukoita, kotia on kiva siivoilla ja ajatella, työ on mukavaa ja työkaverit ihania! Parasta on, että tunnen oikeasti saavani jotain aikaan päivittäin! Käyn jossakin, tapaan ihmisiä, meikkaan, tarvitsen uusia vaatteita, saan keskustella oikeista asioista oikeiden ihmisten kanssa, mielipiteitäni arvostetaan, minua kuunnellaan jne. Ihmiset ovat iloisia, että teen työtä heidän kanssaan.
Joillekin ei vain kotona olo sovi. Kadehdin ehkä vähän niitä, jotka siitä pitävät. Mutta itsestäni ei siihen ole.
Asiat halutaan ymmärtää ja kääntää ja vääntää joka puolelta ympäriinsä.