Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että työhaastatteluun tullaan kuin mitkäkin tyrkyt?!

Vierailija
26.10.2015 |

On puettu paitaa että tissit loistaa, minihametta, mahdollisimman korkeaa korkoa jne?! Johtuuko siitä että on mies työnantajana ja kuvitellaan pääsevän reittä pitkin töihin?! Onneksi olen itse valitsemassa työntekijöitä mieheni kanssa, meille ei tuollaiset töihin pääse! Ehkä jonnekin muualle kyllä.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut tollasta. Enempi leffoista tuttu stereotypia. Joillain naisilla toki "paremmat vaatteet" on yhtä kuin baarivaatteet.

Vierailija
2/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä ikinä törmännyt moiseen. Olen itse avustanut erään yrityksen haastatteluissa (hakijat pääsääntöisesti 20-30-vuotiaita naisia) ja suurimmalla osalla on päällä esim. siistit farkut + kauluspaita tai farkut + pusero ja bleiseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti yksityissektori, mutta mikä ala?

Kuulostaa tosiaan jonkinlaiselta väärinkäsitykseltä tai sitten työnhakijoita ohjeistetaan jotenkin erikoisella tavalla nykyisin...

Olisi kiinnostavaa kuulla ammatikseen työhaastatteluita tekevien kokemuksia tähän.

Vierailija
4/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaa en viitsi sanoa. Mutta ihan on oma firma.

Vierailija
5/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hakijat ovat valtaosin nuoria naisia, enkä ole kyllä törmännyt moiseen ilmiöön. Kaikki hakijat ovat aina pukeutuneet hyvin asiallisesti.

Vierailija
6/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset on naisia

Vierailija
7/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti meille on näitä nyt sitten sattunut vaan jostain syystä useampi. Johtuuko siitä että mieheni on sina hyvin ystävällinen esim puhelimessa, joten kuvittelevat pääsevänsä noilla avuillansa töihin, kun ei ole edes työkokemusta. Ap

Vierailija
8/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti meille on näitä nyt sitten sattunut vaan jostain syystä useampi. Johtuuko siitä että mieheni on sina hyvin ystävällinen esim puhelimessa, joten kuvittelevat pääsevänsä noilla avuillansa töihin, kun ei ole edes työkokemusta. Ap

Aloitttajan väite pitää vaan aina osoittaa vääräksi ja siksi tulee aina auttamatta näitä, että en minä ainakaan ole tuollaiseen törmännyt.

Hakijat tuskin on mihinkään työpaikaan strerotyyppisesti vain tietynlaisia.

Vierailija
9/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin mies oli tuollaista "saanut" haastatella, ei saanut paikkaa. Oisko siinä ajatus et kaikki avut käyttöön jos on vaikka kaks yhtä pätevää hakijaa mut toisella b- ja toisella dd...

Vierailija
10/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette selkeästi valinneet väärät tyypit haastatteluun. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
11/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin mies oli tuollaista "saanut" haastatella, ei saanut paikkaa. Oisko siinä ajatus et kaikki avut käyttöön jos on vaikka kaks yhtä pätevää hakijaa mut toisella b- ja toisella dd...

meillä mies aina mulle nauraa et meillä ei onnistu munan kautta töihin pääsy :D Ap 

Vierailija
12/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosiaan jonkinlaiselta väärinkäsitykseltä tai sitten työnhakijoita ohjeistetaan jotenkin erikoisella tavalla nykyisin...

Olisi kiinnostavaa kuulla ammatikseen työhaastatteluita tekevien kokemuksia tähän.

Puhelinpalvelutyöntekijöihin keskittynyt henkilöstöyhtiö.

ap

Vierailija
13/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette selkeästi valinneet väärät tyypit haastatteluun. Ei siinä sen kummempaa.

puhelimessa, s-postissa on vaikea nähdä ihmisen statusta ;) AP

Vierailija
14/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinpalvelutyöntekijöihin keskittynyt henkilöstöyhtiö.

ap

menepäs muualle t oikea Ap

Vierailija
15/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan voisi kuvitella vaikuttavan siihen, minkä hakijat uskovat olevan ns. oikeanlainen haastatteluasu.

Vierailija
16/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä ikinä törmännyt moiseen. Olen itse avustanut erään yrityksen haastatteluissa (hakijat pääsääntöisesti 20-30-vuotiaita naisia) ja suurimmalla osalla on päällä esim. siistit farkut + kauluspaita tai farkut + pusero ja bleiseri.

Kiinostavaa lukea. Täällä Keski-Euroopassa taas ei voisi kuvitellakaan menevänsä farkuissa työhaastatteluun.

(Tai no, ehkä on eri asia, jos nuori opiskelija hakee esim. kesätyöpaikkaa kahvilasta tms....).

Vierailija
17/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinostavaa lukea. Täällä Keski-Euroopassa taas ei voisi kuvitellakaan menevänsä farkuissa työhaastatteluun.

(Tai no, ehkä on eri asia, jos nuori opiskelija hakee esim. kesätyöpaikkaa kahvilasta tms....).

Pohjoismaissa taas tummat farkut, bleiseri ja miehillä kauluspaita ilman solmiota, naisilla paita, on ihan tavallinen bisnesasu, jolla voi tiettyyn rajaan asti mennä työhaastatteluunkin. Ei tietenkään kaikilla aloilla ei joka firmaan. Itse otan varman päälle ja käytän muita kuin farkkuja. 

Vierailija
18/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim ollaan vanhusten kanssa tekemisissä jne Ap 

Vierailija
19/77 |
26.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole työnantajaa kohtaan järkevää pukeutua korrektisti?! Ap

Vierailija
20/77 |