Kantoliina 0-6kk ikäiselle vauvalle???
Kertokaahan kokemuksianne ja näkemyksiänne ummikolle. Esikoisella oli Baby Björn -kantoreppu, joka oli aivan surkea. Nyt heinäkuun lopulla syntyy toinen lapsi, jolle olen suunnitellut kohtaloksi liinailua. En vain tiedä liinailusta mitään, kantoliinakanavalla olen jo käynyt mutten löytänyt selviä ohjeita, millainen sopisi pienelle vauvalle. Trikoinen vai kudottu? Kuinka pitkä?
Kommentit (11)
joka maksaa yli 80 e, ja olen käyttänyt sitä pari kertaa, ei vain sopinut meidän ipanalle. halvalla lähtee, laita ilmoitus osta&myy -palstalle, vastaan varmasti :) nyt vain 45 e! väri musta.
Tässä tuore keskustelu juuri samasta aiheesta =)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6349084&p=1&tmode=1&smode…
ensinnäkin se on ulkomainen ja toisekseen liian pitkä ja kolmanneksi liian ohut eli jää liian pian käyttämättä
oli ihana, rauhoitti pojan kyllä kummasti. no, nämä ovat makuasioita. ja pituus oli mulle sopiva, olen kyllä iso ihminenkin.
Katselin Babyideasta kuvia ja tekstiä, se vaikuttaa hyvälle aivan pienellä vauvalla, mutta entäs kun vauva kasvaa? Jos se on liian ohut eikä tarpeeksi tukeva. Ei viitsisi investoida turhaa kalliiseen.
ap
Up to what age / weight can I carry my baby in a hug-a-bub®?
There is no weight or age limit for the hug-a-bub because our carrier draws your child¿s weight into your body rather than dragging from your shoulders. While it is still comfortable to carry a 2 year old child in a hug-a-bub® it was designed to allow parents to carry children for longer episodes of time. Most babies over the age of 1 and a 1/2 years no longer desire to be carried as much, so wearing periods tend to be shorter and less frequent. While the hug-a-bub® is most useful from birth until around 1 year, it remains comfortable for use way beyond this age. Keep your hug-a-bub® handy though for the times when your older child may be ill and clingy, wanting to be held a lot. You will be amazed how comfortable it can be even with a 3 year old.
Hugga jää liian ohkaseksi jo tossa 5kk kohdalla....... jos ostaa jonkun hiukan paksumman niin sillä kantaa vielä vaikka vuoden ikäistä....
Täältä löytyy pelkkiä kantoliina-aiheisi keskusteluja....... jospa löytäisit apuja: http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=51
se menee hyvin pienellä vauvalla, mutta jää auttamatta heiveröiseksi isommalla (vaikka myyntiesitteet mitä väittävät). Liina on mielestäni myös aivan ylihinnoiteltu laatuunsa nähden (ja toddellakin on kokemusta myös tästä liinasta). Hyviä trikooliinoja on paljon tarjolla; Pikku-ruu, Isohali, Pemmikaani jne. Liinavalmistajia tuntuu olevan nykyään paljon.
Vierailija:
Katselin Babyideasta kuvia ja tekstiä, se vaikuttaa hyvälle aivan pienellä vauvalla, mutta entäs kun vauva kasvaa? Jos se on liian ohut eikä tarpeeksi tukeva. Ei viitsisi investoida turhaa kalliiseen.ap
- oli isohko ja temperamenttinen vauva (= " jumppasi" usein jalkoja suoraksi liinassa hereillä ollessaan, jolloin ns. sammakkoasento lonkissa ei enää pysynyt trikoisella liinalla tuossa iässä ja painossa (n. 8 kg)). Ei tuntunut silti turhalta ostokselta, sillä oli päivittäisessä käytössä puolen vuoden ajan sekä kotona että ulkoillessa (ja korvaamaton vauvan ekan flunssan aikana, kun vauva rauhoittui kaikkein parhaiten unille liinaan). On todella mukava päällä (= ei tunu " miltään" ) ja mieskin tykkäsi käyttää. Huggan jälkeen siirryimme kudottuun pitkään liinaan. Painavammalla vauvalla se tuntuu ihanan napakalta ja tukevalta.
Mutta makuasioitahan nämä varsin pitkälle ovat! Eli oman kokemuksen kautta löytynee parhaiten se oma suosikki. (Ja riippuu varmaan sekä vauvasta että kantajasta mikä käy - ehkä rauhallisemmalla vauvalla Hugga olisi mennyt pitempäänkin, mutta tuo meidän oli niin kova " menijä" liinakyydissäkin!...)
Minä pidin pitkästä liinasta, siihen sai useampia eri sidontoja, mutta tämä lienee makukysymys.