Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun pienessä yksiössä, vuokra liian kallis

Vierailija
24.10.2015 |

Olen pitkäaikaistyötön, juuri pudonnut työmarkkinatuelle. Asun kaupungin huonomaineisella alueella Saton 25 m2 yksiössä, jossa vuokra on yli 800 €. Sossu sanoi, että tämä on liian kallis. Mihin ihmeeseen voin muuttaa, kun kaupungin vuokrakämppääkään en ole saanut, vaikka hakenut monta vuotta kaikilta alueilta juuri siksi, kun nykyinen on työttömälle liian kallis? Olen käynyt yksityisten näytöissä, joissa alle 650 € vuokra, mutta mistään en ole saanut asuntotarjousta, koska kukaan ei halua työtöntä vuokralaiseksi. Aina niihin valitaan joku työssäkäyvä. On todella väärin, että työttömät joutuvat maksamaan liian suuria kiskurivuokria selkänahoistaan samaan aikaan, kun työssäkäyvät saavat asua kaupungin halvoissa vuokra-asunnoissa.  

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mielestäsi noihin kämppisten valituksiin syytä? Miksi et ole tervetullut äitisi luo? Voitko luopua lemmikistäsi, jos se on ehto kohtuuhintaisen asunnon saamiselle?

Vierailija
22/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotetaanko Helsingistä kotoisin oleva työtön muuttamaan pois paikkakunnalta, mutta turvapaikanhakijoille kyllä maksetaan kaikki asunnot täältä? Mikä pakko heidän on tänne muuttaa? 

Kaikki kaverini, lisäkoulutusmahdollisuudet ja potentiaaliset työpaikat ovat täällä. Olen välillä saanutkin pieniä työpätkiä vuokratyöfirmojen kautta. Jos muuttaisin Helsingistä pois, en saisi enää niitäkään pätkiä. 

Jos saan töitä muualta, voin kyllä sitten muuttaa pois. Mutta muuten en. Muuttaminen on niin kallistakin. Ei ole ajokorttia tai ketään, kuka auttaisi muutoissa. Selkäongelmaisen kaverini muutto oli yli 800 € Helsingin sisällä, vaikka hän muutti yksiöstä yksiöön. Ihan hurjia hintoja pyytävät muuttofirmat. Kuinkahan paljon se maksaa sitten, kun muuttaa jonnekin kauas..? Eikä sossu edes auta muutossa. Antavat vain 80 €. Eihän se riitä mihinkään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan sossu ei auta, ei vaikka olisikin ilman omaa syytään sairastunut opiskelija kyseessä. Sossu kyllä kovasti hyysää alkoholisteja ja elämäntapapummeja. Mutta niitä ei auteta joilla olisi suurikin mahdollisuus olla vielä veroja maksavia kansalaisia.

Vierailija
24/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulassa on kuulemma asuntoja sellaisella firmalla kuin Vuo-Kiinteistöt tjs., tai se hoitaa Osuusasunnot-nimisen firman vuokra-asuntoja. Ovat kai olleet aravia, mutta eivät ehkä ole enää. Pakko olla halvempia kuin joku saton 800 kopista. Kyllähän sato kiskoo.

Vierailija
25/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato ja vvo todellakin kiskovat hirveitä vuokria. Kaupunginasuntoa taas ei saa edes asunnoton työssäkäyvä, kokemusta on. Olin niin pienituloinen, ettei kuitenkaan varaa yksityisten markkinoiden asuntoihin, työ kun oli osa-aikaista koska opiskelin samalla. 

Vierailija
26/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontulassa on kuulemma asuntoja sellaisella firmalla kuin Vuo-Kiinteistöt tjs., tai se hoitaa Osuusasunnot-nimisen firman vuokra-asuntoja. Ovat kai olleet aravia, mutta eivät ehkä ole enää. Pakko olla halvempia kuin joku saton 800 kopista. Kyllähän sato kiskoo.

VVO:lla Kontulan yksiöt maksaa 560-700 €/kk mutta ovat yleensä todella huonokuntoisia. Jopa 40 vuotta vanhat ja kuluneet muovimatot, asunnot kylmiä jne.

Vierailija
27/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat halvemman, kun muutat Helsingistä pois. Lopeta uliseminen. Sinun ei ole mikään pakko elää Suomen kalleimmassa kaupungissa.

Pakko asua siellä missä on mahdollisuus työllistyä tai kouluttautua. Terveisin eräs landelta Helsinkiin opintojen perässä muuttanut, alaani ei voi opiskella missään muualla Suomessa. Itkettää toki maksaa nämä vuokrat, opintolainaa on pakko nostaa koko ajan maksimimäärä ja käydä sen lisäksi töissä. 

Osoitin sanani toimeettomalle alottajalle, en sinulle.

Mistä tiedät onko ap:n alalla töitä missään muualla kuin Helsingissä?

Mikäköhän työtön ap sitten olisi ammatiltaan? Presidentti?

Vierailija
28/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat halvemman, kun muutat Helsingistä pois. Lopeta uliseminen. Sinun ei ole mikään pakko elää Suomen kalleimmassa kaupungissa.

Väärin. Täällä on pakko asua. Ei kai noin hölmöjä oikeasti ole olemassa? Millä kuvittelet että koko ikänsä stadissa asunut niistää matkarahat kasaan ja muuttaa jonnekin böndelle? Herätys!

Vierailija
29/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setlementtijärjestöllä on kohtuu hintaisia asuntoja, hae niitä.

Vierailija
30/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla VVO:n kaksio Kontulassa, vuokra 800 euroa. En saa minäkään kaupunginasuntoa, hakemuksessa kaikki alueet. Työssäkäyntiin menee työmatkoineen noin 10 tuntia 5 kertaa viikossa. Rahasta ei jää kalliin asumisen jälkeen juuri mitään itselle. Me työssäkäyvät, yksinasuvat olemme loukussa, kun emme saa kaupunginasuntoa ja joudumme maksamaan törkyvuokria, jolloin ei saa säästettyä rahaa omaan asuntoon.

Ap:lle kehottaisin hakemaan yksiötä muualta, VVO, Ilmarinen, satokin, löytyy varmasti yksiöitä edes 700 eurolla, se olisi kuitenkin satasen vähemmän kuin sinulla nyt on vuokra. Ainakin kannattaa hakea, vaikka törkyvuokra se on 700 euroakin yksiöstä.

Vierailija
31/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikissa noissa mainitsemissanne paikoissa asuntohakemukset, mutta en ole saanut yhtään asuntotarjousta. Olen lähetellyt perään s-postia ja sanonut, että olen jäämässä asunnottomaksi ja silti en ole saanut muuta kuin tuon Saton törkyhintaisen yksiön. 

VVO:lla, vuokraturvalla ja monella muulla on nykyään vähintään vuoden vuokrasopimus. Huomioikohan sossu silloin koko vuokran, kun poiskaan ei voi muuttaa? 

Vierailija
32/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä. Asun kaksi vuotta sitten peruskorjatussa 55 neliöisessä kaksiossa. Vuokra 650e. Helsingin rautatieasemalle pääsen alle tunnissa, kävelymatkaa tuosta ajasta noin 10min. Asun Lahden keskustassa. Nään kavereita stadissa, heillä kestää yleensä kauemmin tulla kotoaan esim. Kamppiin kuin minulla vaikka asuvat Helsingissä.

Vierailija
33/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myöskään en saanut satolta, vvolta, stadin asunnoilta yhtä ainuttakaan asuntotarjousta, kun jäin asunnottomaksi! Ja luottotiedot on kunnossa eikä koskaan ole ollut vuokrarästejä. Niin kova kilpailu täällä on asunnoista. En sitten tiedä kenelle ne halvemmat asunnot oikein menee.

Vierailija
34/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko asua siellä missä on mahdollisuus työllistyä tai kouluttautua. Terveisin eräs landelta Helsinkiin opintojen perässä muuttanut, alaani ei voi opiskella missään muualla Suomessa. Itkettää toki maksaa nämä vuokrat, opintolainaa on pakko nostaa koko ajan maksimimäärä ja käydä sen lisäksi töissä. 

Osoitin sanani toimeettomalle alottajalle, en sinulle.

Mistä tiedät onko ap:n alalla töitä missään muualla kuin Helsingissä?

Vaikka ap olisikin metron tai raitiovaunun kuljettaja, niin silti hän voisi asua Vantaalla tai Espoossa. 

Vierailija
35/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin huonomaineisella alueella Saton 25 m2 yksiössä, jossa vuokra on yli 800 €. 

Miten voi olla noin korkea vuokra noilla neliöillä?? Minulla on Kalliossa 39-neliöinen kaunis yksiö ja pyydän siitä vuokraa 800 euroa! 

Harmillista että en osaa auttaa sinua. Aivan törkeältä kyllä kuulostaa tuo vuokrasi.

Vierailija
36/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myöskään en saanut satolta, vvolta, stadin asunnoilta yhtä ainuttakaan asuntotarjousta, kun jäin asunnottomaksi! Ja luottotiedot on kunnossa eikä koskaan ole ollut vuokrarästejä. Niin kova kilpailu täällä on asunnoista. En sitten tiedä kenelle ne halvemmat asunnot oikein menee.

Kunniakansalaisille.

Vierailija
37/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa -järkyttävältä. Ihan totaalisesti.

Elän työttömänä tällä hetkellä (hyvä ammatti, mutta nyt näin, toivon pian taas pääseväni töihin) Joensuussa. Hyvällä alueella, kaunis, 9 vuotta sitten remontoitu kaksio. 58 neliötä. Vuokra 554. Kaupungin vuokra-asuntoja.

Joensuu ei ihan mikään kuollut taajama ole kuitenkaan kaikesta kurjuudesta huolimatta. Asuntojen hinnat kohtuullisen korkeat.

Vierailija
38/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et valehtele asuntonäytöissä että olet työssäkäyvä? Ja sit tietty opiskelet avoimmessa ammattikorkeassa/yliopistossa jotain hienolta kuulostavaa alaa :D kokeile edes, ethän sä menetä mitään ja parhaimmassa tapauksessa saat edullisemman asunnon

Vierailija
39/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et valehtele asuntonäytöissä että olet työssäkäyvä? Ja sit tietty opiskelet avoimmessa ammattikorkeassa/yliopistossa jotain hienolta kuulostavaa alaa :D kokeile edes, ethän sä menetä mitään ja parhaimmassa tapauksessa saat edullisemman asunnon

Rehellisyys maan perii :)

Vierailija
40/50 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytöissä pitää aina täyttää joku lomake, johon kirjoittaa työnantajan nimen ja puhelinnumeron. Jotkut näyttävät myös työsopimuksen ja palkkakuitin tms. Ei onnistu valehtelu. Tai voihan sitä kokeilla,  mutta itse en ainakaan pystyisi. Hävettäisi liikaa, jos jäisi kiinni. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme