Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Changen myyjä tyrkytti vääränkokoiset liivit

Vierailija
24.10.2015 |

Äitini päätti tässä syksyllä panostaa hiukan itseensä ja käydä ostamassa kunnolliset rintsikat ekaa kertaa ihan rintaliiviliikkeestä, kun tarvitsi nopeasti sopivat ihonväriset liivit ennen työmatkaa. Hän on pienikokoinen nainen, rintaliivit yleensä 75A. Kuitenkin Changessa myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että joo kyllä se koko on 65D! Äitini oli aika äimänä, ja kun hän valitteli testatessaan, kuinka ne liivit puristivat ikävästi, hyvä että edes kiinni sai, niin myyjä vakuutti, että niin sen kuuluukin olla, kun ne venähtävät sitten kumminkin niiin nopeasti!

Äitini ajatteli, että hän olisi itse "pudonnut kärryiltä" nykypäivän rintsikkanormien suhteen, ja päätti luottaa ammattilaisen sanaan ja osti ne liivit, varsinkin kun niiden hankinnalla oli muutenkin vähän kiire.

Tulin itse käymään vanhempieni luona muutama päivä tuon jälkeen, ja äitini otti puheeksi nuo puristavat rintsikat, ja kysyi multa, onko se tosiaan niin, että niiden pitää puristaa niin paljon, vaikka hän on niitä liivejään yrittänyt venyttää jo vaikka kuinka, että niitä pystyisi edes pitämään päällä. Hän on muutenki herkkä millekään puristamiselle (tyyliin sukkienkin pitää olla resorittomia ettei purista), joten kokeilin niitä itsekin. Ollaan aika samankokoisia ja itelläni on vielä pienempi ympärysmitta, mutta ne liivit olivat kyllä ihan tuskaa pitää päällä!! Mikä ihmeen rintsikkaliikkeen myyjä myy IHAN vääränkokoiset liivit ja perustelee sen että "joo kyllä niiden pitää puristaa koska löystyvät sitten niin nopeasti!" Eikö niissä ole sitä varten ne hakaset, että voi ostaa oikean kokoiset liivit ja jos ne löystyvät, niin voi sitten asettaa tiukempaan hakaseen sen ensimmäisen sijaan? Ihan älytöntä, jos tommoset kalliit rintsikat olisivat jotenkin niin venyvät, että pitäisi ostaa monta kokoa liian pienet liivit,ja kärvistellä viikkoja tai ties kuinka kauan, ennenkuin ne venyisivät riittävän mukaviksi käyttää....

Äiti palasi sitten sinne kauppaan palauttamaan ne liivit, ja siellä sitten kävi vielä ilmi, että niiden koko ei edes ollut 65D vaan 60D! Se myyjä oli ilmeisesti pienen naisen nähdessään nähnyt tilaisuuden päästä eroon jostain erikoiskokoisista liiveistä, joiden mallista ei edes ollut enää muita kappaleita jäljellä... Paikalla oli tuolla palautushetkellä toinen myyjä, joka joutui kyllä soittelemaan sille aikaisemmalle, koska ei itse tiennyt, miten otetaan tommonen palautus vastaan, kun kuulema niitä ei usein tule. Ihmettelen...

No mutta, äiti sai työreissulleen sopivat liivit lainaan multa, ettei tarvinnut hätäpäissään tehdä enää muita ostopäätöksiä. Mutta vähän vaikea kuvitella, että asioitaisiin Changessa enää tämän jälkeen. Millaisia kokemuksia teillä on Changesta? Varsinkin jos ootte pienikokoisia: onko teille osattu tarjota oikeasti oikeankokoiset liivit?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tilasin liivejä Changen nettikaupasta. Normikokoni on 75D-E, joskus menee 70cm ympäryskin. Muistaakseni koko 70D oli sama kun rintsikoita ei olisi ollut päällä ollenkaan. Kupit olivat seitinohutta ja todella joustavaa materiaalia. Niin paljon olen kuullut huonoa kommenttia Changesta myös muilta etten enää heidän liiveihinsä koske. Nettikaupan palautussystemikin oli joku hankala että ei maksa vaivaa.

Vierailija
42/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa oikein miten tavallisille suomalaisille naisille tavallisine pienine/keskikokoisine tisseineen pitää myydä erikoisliikkeessä jotain 70DD-liivejä itsetuntosyistä :D Ymmärrän jos on oikeasti epätavallisen kokoiset rinnat, mutta onhan noi kokomäärittelyt ihan hatusta vedettyjä...

t.nim. 80A/B ja löydän hyviä liivejä ihan tavallisista kaupoista!

Mitähän iloa on käyttää huonosti istuvia liivejä? Oli kauppa mikä hyvänsä niin mulle jo 75 on huomattavan löysä ja sillä ympäryksellä olevat liivit huonosti istuvia. Ja olen ihan tavallinen, keskimittainen, keskikokoisilla rinnoilla varustettu nainen. 70D on mulle paras koko ihan istuvuuden ja liivien mukavuudn kannalta. Pidätkö sinä kokolappua jotenkin kaikille näkyvillä jos niistä itsetunto kasvaa? Sori, ei vaan pysty ymmärtämään sun kommenttia, mä olen ymmärtänyt nimittäin , että ne hakaset liiveissä olis käytettäväksi tarkoitettu eikä rusetille yhteen vedettäviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tyytyväinen Changen liiveihin aiemmin, mutta nyt viimeksi ostin kesällä uudet ja niissä tuntui toinen kaarituki jotenkin pistävän (ei ole tullut ulos kuitenkaan) jo alussa. Nämä liivit ovat mielestäni myös kulahtaneet aikaisemmin kuin yleensä.

Kaarituen pistävyys myös huomattu!

myös mulla. Kainaloiden lähelle tulevan tuen kankaassa terävää muovia tms. Harmitti kun uudet liivit eikä suostuneet tekemään asialle mitään. Ekan käytön jälkeen verta tuli molemmilta puolilta.

Vierailija
44/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa oikein miten tavallisille suomalaisille naisille tavallisine pienine/keskikokoisine tisseineen pitää myydä erikoisliikkeessä jotain 70DD-liivejä itsetuntosyistä :D Ymmärrän jos on oikeasti epätavallisen kokoiset rinnat, mutta onhan noi kokomäärittelyt ihan hatusta vedettyjä...

t.nim. 80A/B ja löydän hyviä liivejä ihan tavallisista kaupoista!

Toi sun kokosi kuulostaa klassiselta "liian iso ympärys-liian pieni kuppi"-tapaukselta. Kannattaisi tehdä vierailu sinne erikoisliikkeeseen sovittamaan, voit saada sinäkin ne itsetunnonkohotusliivit :)

Vierailija
45/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ap:n jutussa hämmentää, ettei ap:n äiti omista useita rintaliivejä. Uudet ostetaan, kun vanhat hajoo ja sitten joudutaan lainaamaan tyttäreltä, kun ei sovikaan. Köyhäkään ap:n äiti tuskin on, kun työmatkalle lähti.

Itselläni on useat kymmenet sopivat liivit kaapissa. Ap:n äidin kannattaisi hankkia itselleen tällä kertaa ainakin kolmet rintaliivit, ettei joudu enää itseaiheutettuihin ongelmatilanteisiin.

Vierailija
46/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, kas kun ei käskenyt ostaa liian pieniä sukkia...

Vierailija
47/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on rintaliivi kokoa A/B 85 ja olen löytänyt nyt kätevät jatkopalat, joista on apua jos kuppi on sopiva mutta ympärysmitta ahistaa! pienet tissit mutta leveä selkä.. mukava yhtälö.

Vierailija
48/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ympärysmitta rinnan alta 65-66cm, ja yleensä 65-ympärysmittaiset liivit löpsähtää nopeasti merkistä riippumatta. Changen 60 taas on ihan liian kireä:/

Vierailija
49/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut tosi tyytyväinen Changen myyjän neuvomaan kokoon. Sen avulla olen oppinut löytämään paremman koon muualtakin, vaikka Changen mitoitus on erilainen. Aiemmin käytin ihan liian isoa ympätysmittaa ja pientä kuppia, nykyään etsin muista kaupoista changen mittaa +5 ja liivit istuvat paljon paremmin. Sen sijaan ompelujälki vähän vaihtelee, joskus kupeissa on vähän kummallisia kupruja. Ostankin nykyään Changen rintsikoita vain alesta. Ihan hyvin ovat kyllä kestäneet, varsinkin ne ekat myyjän opastuksella valitsemani ovat edelleen hyvässä kunnossa, vaikka olen käyttänyt niitä älyttömästi. Ja rinnat näyttävät niissä tosi näteiltä.

Vierailija
50/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy ostaa omasta mielestä liian pienet liivit? Vaikka myyjä sanoisi, että tämä ympärys on nyt sopiva, mutta jos se sinua ahdistaa nii rohkeasti kysykää että saisitte verrata yhtä ympärystä suurempia liivejä! Kyllä sieltä nekin myydään. Ei myyjä telje ovia, jos et osta sitä liivikokoa mitä hän on sanonut olevan parhain. Myyjä ei osaa tuntea samanlailla sitä liiviä, kuin sinä kun se on sinulla päällä. Myyjät kokeilevat ympärystä itse käsillä ja sanovat siitä johtopäätöksensä.

Jo on aikoihin elette, ostetaan mukisematta liivit ja kotona itketään. Kukaan ei sinua PAKOTA OSTAMAAN liiviä, jos kerta liikkeessä jo tuntuu ikävältä. Pelkäättekö te niitä myyjiä? Itse en ainakaan rintaliivejä osta, jotka tuntuvat ikäviltä, sanoi myyjä mitä tahansa. Itseppähän siinä opin, jos ostan mielestäni "oikean" kokoiset, mutta kahden käyttöviikon jälkeen ne ovatki venähtäneet ja yhyy kaarituki painaa.

Ihanat naiset, jos kaarituki painaa, ostakaa isompi KUPPI. Älkää suurentako ympärystä!!

Ps. On oikeasti jotain vikaa, jos liiviliikkeessäkin mitattu oikeaksi koko 85A. Ei se edes käy järkeen. Suuri ympärys, mutta olematon tissi. Ei se edes voi näyttää edestä päin oikealta, ellet ole joku Quasimodo.

Vierailija
51/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Changen liivien laatu vakuuttanut minuakaan, samaa kuin lindexissä yms. Kokoja vain enemmän. Kuppien malli sitä yhtä ja samaa kaikissa malleissa, sellaiselle laakealle pyramidin malliselle rinnalle tarkoitettuja, kun mun tissini on enemmän mallia pilvenpiirtäjä eli juurestaan paljon pienempi pinta-ala mutta ulottuvuutta enemmän :)

Vierailija
52/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä ap:n jutussa hämmentää, ettei ap:n äiti omista useita rintaliivejä. Uudet ostetaan, kun vanhat hajoo ja sitten joudutaan lainaamaan tyttäreltä, kun ei sovikaan. Köyhäkään ap:n äiti tuskin on, kun työmatkalle lähti.

Itselläni on useat kymmenet sopivat liivit kaapissa. Ap:n äidin kannattaisi hankkia itselleen tällä kertaa ainakin kolmet rintaliivit, ettei joudu enää itseaiheutettuihin ongelmatilanteisiin.

Äitini ei tosiaan ole mikään himoshoppaaja, mutta kyllä hänellä niitä liivejä (ja muitakin vaatteita) ihan hyvin riittää. :) Joskus vaan voi huomata, ettei omistakkaan vielä jotain oleellista vaatekappaletta, ja että semmonen pitää käydä hankkimassa. Kuten tässä tapauksessa äitini oli ostanut reissuasuaan varten vaalean neuleen, ja koska muun väriset liivit kuulsivatkin sen alta läpi, piti käydä ostamassa myös ihonväriset liivit.

Vierailija
53/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini ei tosiaan ole mikään himoshoppaaja, mutta kyllä hänellä niitä liivejä (ja muitakin vaatteita) ihan hyvin riittää. :) Joskus vaan voi huomata, ettei omistakkaan vielä jotain oleellista vaatekappaletta, ja että semmonen pitää käydä hankkimassa. Kuten tässä tapauksessa äitini oli ostanut reissuasuaan varten vaalean neuleen, ja koska muun väriset liivit kuulsivatkin sen alta läpi, piti käydä ostamassa myös ihonväriset liivit.

-ap

Vierailija
54/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on laarit täys Tokmannilta ostettuja aleliivejä (useimpien hinta 5€/2pr tai 3€/pr). Liivit istuvat hyvin, eivät purista eikä kuppiin jää tyhjää.  Käytän enimmäkseen ns. T-paitaliivejä eli sileä, saumaton kuppi, joka ei erotu ohuenkaan paidan alta. En tykkää rimssuista, ruseteista ja turhista pitsihörhöistä, joita yritän vältellä. Väriä, kuvioita ja söpöyttä saa kumminkin olla. Kokoni on 75B, mikä ainakin vielä vähän aikaa sitten oli Suomen yleisin tissikoko. Yhdet liivini ovat vähän prameammat: niissä on jämäkämpi toppaus, kankaassa matelijakuosi ja koko poikkeuksellinen 70C. Näistä pulitin alessa muistaakseni 6-7€, Prismasta ostin ja sovitin kaupassa, kun epäilin, että C-kuppi voisi olla liian tilava. 

Tämä oli minun liivitarinani, joka on tosi. Lukijalle kiitos. :)

Vierailija
55/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3276185/Are-wearing-wrong-bra…

Oikean kokoiset liivit tekee kyllä ihmeitä vaatteiden istuvuudelle. 

Vierailija
56/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Changessa ollaan ilmeisesti seottu oikein toden teolla siihen tälläkin palstalla usein kuultuun uskomukseen, että suurin osa naisista käyttää liian isoa ympärysmittaa ja liian pientä kuppikokoa. Olettamus on, että eihän nainen nyt vaan osaa itse tajuta, mikä tuntuu hyvältä päällä. Nainen on sen verran tyhmä.

Ympärysmitan kuuluu tämän rintsikkakokouskonnon mukaan olla "nafti" eli toisin sanoen jättää punaiset urat ihoon. Ei kiitos minulle, ihme kyllä osaan itse arvioida mikä tuntuu ja näyttää hyvältä päällä.

Vierailija
57/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laarit täys Tokmannilta ostettuja aleliivejä (useimpien hinta 5€/2pr tai 3€/pr). Liivit istuvat hyvin, eivät purista eikä kuppiin jää tyhjää.  Käytän enimmäkseen ns. T-paitaliivejä eli sileä, saumaton kuppi, joka ei erotu ohuenkaan paidan alta. En tykkää rimssuista, ruseteista ja turhista pitsihörhöistä, joita yritän vältellä. Väriä, kuvioita ja söpöyttä saa kumminkin olla. Kokoni on 75B, mikä ainakin vielä vähän aikaa sitten oli Suomen yleisin tissikoko. Yhdet liivini ovat vähän prameammat: niissä on jämäkämpi toppaus, kankaassa matelijakuosi ja koko poikkeuksellinen 70C. Näistä pulitin alessa muistaakseni 6-7€, Prismasta ostin ja sovitin kaupassa, kun epäilin, että C-kuppi voisi olla liian tilava. 

Tämä oli minun liivitarinani, joka on tosi. Lukijalle kiitos. :)

Varmaan yleisin/myydyin liivikoko, yleisin tissikoko voi olla jotain ihan muuta. 

Vierailija
58/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Changessa noin kerran vuodessa toteamassa, että ei ole minun kauppani. Mallit ei vaan toimi.. Olin myös vuosikausia väärän koon käyttäjä (80/85B), kunnes n. 10v sitten uskaltauduin ystävän kanssa Forumin Funky Lady:yn ja koin valaistumisen.  Oikea kokoni on mallista riippuen 80E tai 75F! Erikoisliikkeissä myyjiä kiinnostaa oikeasti se, että asiakas saa rahoilleen vastinetta ja ovat aidosti pahoillaan, jos kivoja ei sillä sovituskierroksella löydykään (tai ainakaan ei nyrpistellä asiakkaan nähden, jos kauppoja ei sillä kertaa tule). Maksan mielelläni enemmän laatuliiveistä ja laatupalvelusta.

Vierailija
59/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ympäryksen merkitystä ehkä ymmärrä, ellei joudu kanniskelemaan raskaita riippurintoja. Liivin tuki tulee juuri siitä ympäryksestä ja sen mitan on oltava todella napakka. Muu istuvuus haetaan sitten kuppikoosta, kupin mallista, leikkauksesta, saumojen suunnasta yms., eikä löytäminen ole aina ihan helppoa. Esim. mulla mitta rintojen alta 88, ympärys saa olla max. 75. Yksilöitä tietysti ollaan kaikki :)

Niin ja Changeen tää ei nyt liity oikein mitenkään, kun joudun ostamaan liivit Briteistä saadakseni edes jonkinlaista laatua kohtuuhintaan.

Vierailija
60/71 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ympäryksen merkitystä ehkä ymmärrä, ellei joudu kanniskelemaan raskaita riippurintoja. Liivin tuki tulee juuri siitä ympäryksestä ja sen mitan on oltava todella napakka. Muu istuvuus haetaan sitten kuppikoosta, kupin mallista, leikkauksesta, saumojen suunnasta yms., eikä löytäminen ole aina ihan helppoa. Esim. mulla mitta rintojen alta 88, ympärys saa olla max. 75. Yksilöitä tietysti ollaan kaikki :)

Niin ja Changeen tää ei nyt liity oikein mitenkään, kun joudun ostamaan liivit Briteistä saadakseni edes jonkinlaista laatua kohtuuhintaan.

Sama homma. Jos on liian löysä ympärys valuu olkaimet jatkuvasti ja rinnat ovat ryhdittömät. Lisäksi olkaimet pureutuvat inhottavasti olkapäihin kun rintojen paino on niiden varassa. Mulla rinnanalusmitta on 77cm ja sopiva liivinympärys vielä toistaiseksi on 70, tosin joissakin liiveissä se on hiukan liian iso. Kuppikoko on UK 32G. Figleaves, Bravissimo ja Brastop ovat pelastukseni. Changesta en ole löytänyt sopivia ja niiden laatu ei vakuuta. Suomalaisessa Lumingeriessa on välillä alessa ihan kohtuuhintaisia hyviä liivejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi