Voiko yliluonnollisia taphtumia olla olemassa?

Vierailija

Ennen vanhaan salamaniskukin koettiin yliluonnollisena, ei se sitä ole enää. Voiko yliluonnollista olla edes olemassa? Jos nyt taivaalle ilmestyisi punainen pallo, joka tiputtaisi Maan päälle vihaisia kahvikuppeja, olisiko se yliluonnollista vain siksi, että emme keksisi sille pätevää selitystä? Eikö yliluonnollisuus ole vain sitä että emme keksi asioille tieteellistä selitystä?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Yliluonnollinen on täysi mahdottomuus.

Jos jotain on niin se on aina luonnollista. Olematonta ei voi olla olemassa.

Jos olisi kummituksia olisivat nekin silloin luonnollisia. Mutta kun niitä ei ole...

Vierailija

Nykytieteen mukaan ei voi olla olemassa. Tiede on jättänyt pienen oven raolleen siltä osin sanomalla, että "täysin 100% varmuudella ei voi sulkea pois yliluonnollisten tapahtumien olemassaoloa" mutta sillä perusteella ollaan päädytty tieteen kannalta yliluonnollisten tapahtumien olemattomuuteen, koska niistä ei ole koskaan löydetty eikä saatu yhtään ainutta tieteellistä vedenpitävää todistetta.

Vierailija

näin se juuri menee. Ei ole olemassa yliluonnollista on vain olemassa meidän ihmisten älylle yliluonnollista. Henkimaailma on olemassa, olen siitä satavarma itse kokeneena. Sitä ei vain osata selittää.

Vierailija

En oikeastaan usko yliluonnollisiin asioihin.. Mutta pari päivää sitten tapahtui sinällään pieni mutta outo asia.
Heräsin aikaisin noin aamu viideltä kirjoittaakseni muutamia työsähköposteja. Ulkona oli vielä tietenkin hämärää/pimeää. Näin kuitenkin ikkunasta etupihalle.
Yhtäkkiä näin ikkunasta kuinka lapsen pyörän patteritoiminen lamppu syttyi palamaan. Jotenkin sellaisen aavemainen, sinertävän kylmä ja kalsea valo paloi joitakin sekunteja kunnes alkoi tasaisesti vilkkumaan teki niin muutamia sekunteja ja senjälkeen sammui. Lampussa on yksi nappi ja kaksi valotoimintoa, valo päällä ja vilkku, kytketään samasta napista. Mitään elektroniikkaa lampun sisällä ei ole.
Tarkistin lampun kytkimen, se on aika jämäkkä, ei mene itsekseen päälle. Ja pyörän lähellä ei takuuvarmasti ollut ketään kun se paloi ja vilkkui itsekseen.

Aika scary, varsinkin se valo luonteeltaan on niin kalsea led valo .. Osaako joku sanoa "luonnollisen" selityksen tapahtuneelle? Voiko jokin tekijä indusoida led valon päälle itsekseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan usko yliluonnollisiin asioihin.. Mutta pari päivää sitten tapahtui sinällään pieni mutta outo asia.
Heräsin aikaisin noin aamu viideltä kirjoittaakseni muutamia työsähköposteja. Ulkona oli vielä tietenkin hämärää/pimeää. Näin kuitenkin ikkunasta etupihalle.
Yhtäkkiä näin ikkunasta kuinka lapsen pyörän patteritoiminen lamppu syttyi palamaan. Jotenkin sellaisen aavemainen, sinertävän kylmä ja kalsea valo paloi joitakin sekunteja kunnes alkoi tasaisesti vilkkumaan teki niin muutamia sekunteja ja senjälkeen sammui. Lampussa on yksi nappi ja kaksi valotoimintoa, valo päällä ja vilkku, kytketään samasta napista. Mitään elektroniikkaa lampun sisällä ei ole.
Tarkistin lampun kytkimen, se on aika jämäkkä, ei mene itsekseen päälle. Ja pyörän lähellä ei takuuvarmasti ollut ketään kun se paloi ja vilkkui itsekseen.

Aika scary, varsinkin se valo luonteeltaan on niin kalsea led valo .. Osaako joku sanoa "luonnollisen" selityksen tapahtuneelle? Voiko jokin tekijä indusoida led valon päälle itsekseen?

Kyllä voi, esim. tekninen vika. Lämpötilavaihtelut kondensoivat vettä sen lampun sisään ja se saattaa aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia.

Vierailija

Kyllä yliluonnollisia, selittämättömiä asioita tapahtuu. Nainen tuo oluen miehelle siihen olkkarin sohvan viereen. Lapsi siivoaa oma-aloitteisesti huoneensa. Politikko puhuu totta ja vielä pitää lupauksensa, erittäin harvinainen ilmiö. 

Vierailija

en usko yliluonnolliseen, uskon elämänkiertoon, rinnakkaistodellisuuksiin. Joskus vain jokin näistä tulee näkyviin aikavääristymien tai muutoin kaarevan avaruuden kautta. Saattaa myös olla, että joissakin rinnakkaistodellisuuksissa on kehittyneempi tekniikka, toisessa kehittyneempi telepatia jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

näin se juuri menee. Ei ole olemassa yliluonnollista on vain olemassa meidän ihmisten älylle yliluonnollista. Henkimaailma on olemassa, olen siitä satavarma itse kokeneena. Sitä ei vain osata selittää.

Olen myös vakuuttunut henkimaailman olemassaolosta, mitä se sitten onkin. Siinä mielessä se on yliluonnollista, että nykytiede ei sitä tunnista, eikä tunnusta. Maailman tekee mielenkiintoiseksi juuri tuo ns. yliluonnollinen, ihmisen aisteilta salattu. 

Vierailija

Entä jos mahdollisille yliluonnollisille ilmiöille annettaisiinkin vähän erilainen nimi eli ajateltaisiin niiden olevan paremminkin vaikka jonkinlaista jumalallista, mystistä, hengellistä tai arkitietoisuuden ylittävää? Löysin netistä ohjelmasarjan, jossa puhutaan ihmisten yliluonnolliselta vaikuttavista kokemuksista: Sid Rothin luotsaama ohjelma "Yliluonnollista" haastaa tavanomaisen median, joka harvoin puhuu yliluonnollisesta.Roth kutsuu ohjelmaansa jotakin yliluonnollista kokeneita ihmisiä. Roth on messiaaninen juutalainen. Seuraavassa käännettynä kaikki Suomessa esitetyt ohjelman jaksot, rullaa alas linkistä avautuvaa sivua niin saat jaksot näkyviin: http://www.tv7.fi/vod/series/?series=71

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä on keittiössä kaappien alapuolella led-valot, jotka toimivat liiketunnistimella. Joskus ne ovat syttyneet itsekseen - joskus yöllä ja joskus keskellä kirkasta päivää, kun ikkunasta on aurinko paistanut sopivasta kulmasta. Ja olen täysin varma, ettei tähän liity mitään yliluonnollista vaan selitys on ihan puhdasta ja luonnollista luonnontiedettä.  

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Yliluonnollinen = yli ymmärryksen. Varmasti on paljonkin asioita, joista emme ymmärrä tällä hetkellä, mutta älyn kehittyessä alamme ymmärtämään. Erikoista on se, että on olemassa herkkiä ihmisiä yliluonnollisille asioille. Kertooko se siitä, että he ovat poikkeuksellisen älykkäitä, vai tyhmiä?

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Vierailija kirjoitti:

Meillä on keittiössä kaappien alapuolella led-valot, jotka toimivat liiketunnistimella. Joskus ne ovat syttyneet itsekseen - joskus yöllä ja joskus keskellä kirkasta päivää, kun ikkunasta on aurinko paistanut sopivasta kulmasta. Ja olen täysin varma, ettei tähän liity mitään yliluonnollista vaan selitys on ihan puhdasta ja luonnollista luonnontiedettä.

Juuri näin: joko auringosta tulee sopiva infrapunaspektri tai sitten jokin lähellä roiskiva radiolähetin paukuttaa läpi logiikkapiireistä.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Mä muuten saan itse joitakin lamppuja syttymään. Fyssan ope testasi mua aikoinaan yläasteella. En nyt muista mikä asteikko oli käytössä muttei asteikko riittänyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten saan itse joitakin lamppuja syttymään. Fyssan ope testasi mua aikoinaan yläasteella. En nyt muista mikä asteikko oli käytössä muttei asteikko riittänyt.

niin siis johdin sähköä yli asteikon...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat