MINÄ haluaisin poistaa lapsilisät.

Vierailija

Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja pienyrittäjä, minulle sopisi lapsilisien poisto. Miksi pitää maksaa siitä, että saa lapsia? Onko se jokin etuoikeus? Pärjäisin ihan hyvin omalla palkallani ja elareilla (valtion puolesta). Miksi moinen etuus? Mielummin laittaisin senkin rahan vaikka vanhuksille tai maahanmuuttajille. Ja joo, voin toki laittaa nytkin ja laitankin:).

Ja jos firma menee nurin, niin säästöjä on, sitten uutta duunia putkeen. Ja sienestän, marjastan ja elän pienesti. Ja niin opetan lapsenikin.

Me olemme jotenkin sossukansa, joka kasvatettu mulle tulee kaikki ja heti, ihan sama mitä ITSE teen. Tai oikeestaan ei tarvii tehdä mitään...

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Liikakansoitus on maailman suurin ongelma tällä hetkellä ja siitä seuraa kaikki muut ongelmat. Jos haluaa tehdä lapsia, niin pitäisi olla valmis itse kustantamaan sen. Tällainen ajatus on mammoille kuitenkin liian radikaali, koska heille lasten tekeminen on pyhä asia. Ainoa asia jossa he enää voivat toteuttaa itseään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ja pienyrittäjä, minulle sopisi lapsilisien poisto. Miksi pitää maksaa siitä, että saa lapsia? Onko se jokin etuoikeus? Pärjäisin ihan hyvin omalla palkallani

Kuule ei ole ongelma tämä juttu laisin. Kerro vaan minne voin lähettää tilinumeroni, niin pääseet erittäin helpolla eroon lapsilisistäsi.

Vierailija

Minäkin kannatan joko lapsilisien poistamista kaikilta ja kokonaan tai ainakin sellaista systeemiä, että lapsilisät maksettaisiin vain kahdesta ensimmäisestä lapsesta ja kaikkien muiden lasten elatus sen jälkeen maksettava omista rahoistaan. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus maksaa siitä, että jotkut tekevät yli kymmenen lapsen lapsilaumoja.

Vierailija

Aloittakaa itsestänne. Sitten kun teitä lapsilisistä luopujia on tarpeeksi, voi miettiä sitä itsekin. Niin kauan kun sinä ap nostat lapsilisää, en usko yhtään sanaasi.

Vierailija

Jeesus mikä idiootti!Tottakai haluat luopua jostain eläkeläisten tai mamujen eteen...mee peilin eteen ja lätki ittees hetki mun puolesta.

Vierailija

Monessa maassahan toi on aina ollut noin, ei siellä mitään lisääntymisestä makseta, maailmassa on jo miljardin verran liikaa ihmisiä ja käytämme 2 x maapallon varat joka vuosi...eli kaikki tietää miten tässä käy lopulta...huonosti...hyvin huonosti !!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kannatan joko lapsilisien poistamista kaikilta ja kokonaan tai ainakin sellaista systeemiä, että lapsilisät maksettaisiin vain kahdesta ensimmäisestä lapsesta ja kaikkien muiden lasten elatus sen jälkeen maksettava omista rahoistaan. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus maksaa siitä, että jotkut tekevät yli kymmenen lapsen lapsilaumoja.

No ne jotka tekevät edes neljä lasta, ovat vähemmistöä ja epäilemättä uskispiireistä. 

Toisaalta heille lapsilisien poistolla tuskin olisi merkitystä, koska raha tulee sossusta. Vai meinaatko tosissasi että kaksi keskituloista palkansaajaa kykenisi kustantamaan edes neljän muksun elatuksen?

Jos lapsilisät poistettaisiin, osuisi se jälleen kerran pahiten keskiluokkaan jonka selkänahasta revitään jo nyt kaikki mahdollinen irti.

Vierailija

Minusta lapsilisä on erittäin hyvä käytäntö. Niistä kertyy vuosien varrella lapselle todella hyvä pesämuna ja vararahasto esimerkiksi opiskeluita varten. Ja jos laittaa sijoitusrahastoon tai ostaa osakkeita niin ehtii kasvaa korkoakin. En kannata, että lapsilta viedään tällainen mahdollisuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Suomessa ( kaikkiaan ) maksetaan lapsilisää / vuosi?

Vuonna 2013 lapsilisiä maksettiin yhteensä noin 1,49 miljardia euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Suomessa ( kaikkiaan ) maksetaan lapsilisää / vuosi?

Wikipedia sanoo : Vuonna 2013 Kela maksoi lapsilisiä yhteensä noin 1,49 miljardia euroa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat