Olen ajatellut erota lestadiolaisuudesta. Vertaistukea?
Olen huomannut että en usko enää niin kuin lestadiolaisuus opettaa. Koko opetus tuntuu ihan järjettömältä. en halua kuulua liikkeeseen jonka opetuksiin en usko. Mutta silti lopullinen ero, ja läheisille kertominen pelottaa. Tuntuu että polttaa kaikki sillat takanaan, ja mitä on edessä? Tietysti näin perheellisenä mietityttää myös lasten puolesta, myös se tuntuu hankalalta että mies aikoo jäädä liikkeeseen, vaikka ei usko sen enempää kuin minäkään. Löytyykö saman kokeneita? Asun pohjois-savossa, löytyiskö täältä päin kohtalotovereita?
Kommentit (24)
Niin ja edellisen viestin kirjoitti siis ap.
Miten lestadiolaiset teinit suhtautuvat asiaan että vanhemmat kieltävät uskonsa kun jää kaikki yhteiset raamattuluokat ja nuortenillat pois? Miten he selviävät tilanteessa kun lestadiolaiset kaverit alkavat "heittään" heitä helvettiin?
Vanha ketju, mutta tässäpä todellista rakkautta,! Miten julmaa sanoa toiselle noin.Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi!
Ei yhteisö ole minulle mitään pahaa tehnyt. Olen vain sattunut syntymään lestadiolaiseen kotiin. Vietin onnellisen lapsuuden yms. En vain usko niin kuin lestadiolaisuus opettaa. Mieheni kunnioittaa minun valintoja ja minä hänen. Miestäni ei tule loukkaamaan minun mahdolliset meikkini, koska ei ei itsekkään ne niissä mitään pahaa ja syntistä. Varmasti jonkun kiihko lestadiolaiset kanssa eläminen olisi aika hankalaa. Minua kyllä tervehditään, mutta ei niin kuin lestadiolaiset tervehtivät toisiaan. Varmasti alkuun tulee kiusaantuneita tilanteita näissä tervehtimistilanteissa.