Haravoitko kerralla kaikki vai monta kertaa vähän.

Vierailija

Vaiko et ollenkaan?
Olen ollut syyslomalla lasten kanssa ja joka päivä olen haravoinut pihan kokonaan, aikaa menee 30-45min. Minä niin nautin syksyisessä puutarhassa puuhailusta =)

Kommentit (9)

Vierailija

Raapin joka päivä sieltä täältä palan..ja aloitan taas alusta kun tippuu lisää..nyt ajattelin olla nuolematta kun kuulemma tekee hyvää maaperälle kun jättää..

Vierailija

En haravoi ollenkaan, odotan että kaikki lehdet ovat tippuneet ja sitten ajan nurmikon ruohonleikkurilla. Lehtisilppu on erinomaista lannoitetta, ja sen haravoiminen pois on sulaa hulluutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En haravoi ollenkaan, odotan että kaikki lehdet ovat tippuneet ja sitten ajan nurmikon ruohonleikkurilla. Lehtisilppu on erinomaista lannoitetta, ja sen haravoiminen pois on sulaa hulluutta.

Juuri näin! Ensin ihmiset suurella työllä haravoivat nurmikolta luontaiset ravinteet pois, ja sitten keväällä ostetaan keinoravinteita tilalle. On toki sellaisiakin puita, joiden lehdistä tulee niin paksu patja, että haravointikin on paikallaan. Mutta tavalliset koivun, lepän, haavan ja pajun lehdet minäkin jauhan leikkurilla nurmeen.

Vierailija

No meidän pihaa ei haravoi alle tunnissa. Haravointi on kuitenkin aika raskasta ja liikettä, johon ei ole tottunut, joten jos haravoin koko pihan samana päivänä, niin minulla on joku jänne tulehtunut tai lihas jumissa sen jälkeen, joten haravoin jonku 20 minuuttia päivässä, niin ei tule mitään ongelmia.

Vierailija

Käytän lehtipuhallinta 10 minuuttia klo 7 aamulla kuukauden ajan joka ammu. Naapurikin heiluttelee iloisesti  kättään keittiön ikkunasta aina aamuisin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Käytän lehtipuhallinta 10 minuuttia klo 7 aamulla kuukauden ajan joka ammu. Naapurikin heiluttelee iloisesti  kättään keittiön ikkunasta aina aamuisin

Sinäkö se olet! No morjensta vaan! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Erinomaista lannoitetta kivetykselle, terassille ja hiekkapihalle. Ruoholeikkurin terä ei oikein kyllä tykkää, jos esim. hiekkapihaa ajaa. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja kun viimeinenkin lehti on lannistettu, alat kai kiihkeästi odottaa ensimmäistä hentoa lumihiutaletta, jonka kimppuun käyt urheasti lumilingon kanssa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat