Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??

Vierailija
22.10.2015 |

Tervehdys hyvät naiset,

Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:

Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 24 ja käytän consseja, ne sopivat tyyliini ja ovat kätevät. Haluaisitko ehdottaa minulle jotakin kenkiä, en halua korkolenkiä, koska niissä jalat sattuvat ja lisäksi kuljen paljon pyörällä, joten korot ovat hyvin epäkäytännölliset. Conssien lisäksi käytän myös Adidaksen Stan Smithejä ja etsinnässä ovat myös kivat kiilakorkotennarit.

En kysy vittuillakseni, haluan ihan rehellisesti tietää millaisia kenkiä suosittelet minulle?

Nokian kumpparit ois iha jees

Vierailija
182/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://picture-cdn.wheretoget.it/aro3iz-l-610x610-dress-floral-daisy-da…

Siinä omaa kesätyyliäni, pitkät vaaleat hiukset on sekä ikää 32. Vaikea tuosta on epänaisellista saada, vaikka joku kenkäfetissöivä niin väittäisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ottamaan vastaan tyylivinkkejä ihmiseltä, jonka mielestä pinkit goretex-lenkkarit  ja helvetillisen rumat sporttisandaalit sopivat asuun kuin asuun. Ja jos ei halua pukea edellämainittuja, niin seuraava vaihtoehto on huorahtavat platformit. Ei kiitos.

Vierailija
184/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ottamaan vastaan tyylivinkkejä ihmiseltä, jonka mielestä pinkit goretex-lenkkarit  ja helvetillisen rumat sporttisandaalit sopivat asuun kuin asuun. Ja jos ei halua pukea edellämainittuja, niin seuraava vaihtoehto on huorahtavat platformit. Ei kiitos.

Amen.

Vierailija
185/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin omat converset jo pari vuotta sitten new balanceihin ja nikeihin! Converset on vaan niin nähty!! 

Vierailija
186/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Conssit ovat lähestulkoon ainoat kengät joita käytän huhtikuusta marraskuuhun. Ostan keskimäärin kolmen vuoden välein uudet.

Minä pidän niistä. Muiden mielipiteistä en ole kiinnostunut.

Vierailija
187/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, AP toivottaa hyvää viikonloppua niin 'Conssien' käyttäjille kuin muillekin!

Mennään suoraan aiheeseen, mukava huomata että en ole sentään aivan yksin tämän Converse antipatiani kanssa.

Ensimmäiseksi kuvaan lyhyesti tuossa aiemmassa kysyttyä omaa kenkätyyliäni ja toiseksi pari saapasvinkkiä!

Pahimpia virheitä, mitä mies voi tehdä on pukea ruskeat kengät mustien housujen kanssa. Tämä näkyy usein pukutyylissä. Oikeastaan vielä mauttomampi vaihtoehto on joku semi-tyylikäs Zaran puku ja siihen jotkut mukamas innovatiiviset tai 'rajoja rikkovat' punaiset kengät. Voisin kuvitella jonkun Alf Rehnin tekevän tällaista, vaikka en tosin olekaan nähnyt.

Mustan puvun kanssa mustat kengät, ruskean puvun kanssa ruskeat kengät, aivan yönsinisen puvun kanssa mustat tai ruskeat. Beigen kanssa ruskeat. Tumman tai vaaleansinisten farkkujen kanssa mustat tai ruskeat, mieluiten 'tylppäkärkiset'. Mutta mitä tulee miesten kenkiin niin sama pätee siellä, pojille poikamaiset tennarit ja miehille miesten kengät :)

Sitten lyhyesti noista naisten saappaista. Oikeastaan ainoa, missä voi mennä vikaan on joku tietty väriyhdistelmä, se että niissä on jotain ihme 'platformia' sekä se, miten niillä saappailla kävelee. Eli kannattaa kiinnittää huomiota meneekö kävelytyyli sellaiseksi taapertamiseksi, vai onko saappaat jalassa kuin kotonaan. Toinen ongelma saappaiden kohdalla on se, että niillä kävellään vähän linkkuun.

Converseista kaikki oleellinen on jo kirjoitettu, lopuksi voisin todeta että kukin tyylillään, kunhan muistaa että jos haluaa olla naisellinen ja vakavasti otettava, niin siihen yhtälöön eivät Conssit oikein passaa.

Vierailija
188/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset matalat converset on mun mielestä yhdet monikäyttöisimmät kengät mitä voi olla. Sopii hameen ja farkkujen kanssa. Mun jalkaani lisäksi tuntuu todella hyviltä. Converseilla olen kävellyt jo yli kymmenen vuotta.

Vierailija
189/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos ne goretex lenkkarit ovat lilat eikä pinkit? Ja enhän ole edes kirjoittanut millaisista sporttisandaaleista on kyse, ovatko ne kaikki rumia :)? Platformit ovat ehkä vähän kökönnäköiset, mutta tyylikkäät nilkkurit aikuisella naisella ovat kaikkea muuta kuin huorahtavat. Huoran ja lapsen välillä on paljon tilaa upeille naisellisille kengille.

Vierailija
190/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoiset matalat converset on mun mielestä yhdet monikäyttöisimmät kengät mitä voi olla. Sopii hameen ja farkkujen kanssa. Mun jalkaani lisäksi tuntuu todella hyviltä. Converseilla olen kävellyt jo yli kymmenen vuotta.

Voitko sanoa että mitä tarkoitat monikäyttöisyydellä? Eihän niillä voi kävellä oikein muutoin kun aurinkoisella päivällä ja asfaltilla tai tasaisella hiekkatiellä. Eikös kaikki kengät sovi hameen ja farkkujen kanssa, kyse on vaan siitä mikä näyttää naiselta ja mikä tytöltä.

Vierailija
191/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat halvat ja mukavat jalassa, siksi omistan monta paria. Miksi minun pitäisi edes haluta pyrkiä johonkin "naiseuteen"?

Vierailija
192/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Converseista kaikki oleellinen on jo kirjoitettu, lopuksi voisin todeta että kukin tyylillään, kunhan muistaa että jos haluaa olla naisellinen ja vakavasti otettava, niin siihen yhtälöön eivät Conssit oikein passaa.

Minulle ei ole erityisen tärkeää tulla vakavastiotetuksi henkilön toimesta, joka arvioi kanssaihmisensä kenkien perusteella. Luulin, että teitä bimboja esiintyy vain naisissa.

Vierailija
193/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat halvat ja mukavat jalassa, siksi omistan monta paria. Miksi minun pitäisi edes haluta pyrkiä johonkin "naiseuteen"?

Tuo kysymyksesi on esiintynyt tässä ketjussa todella usein ja sitä ihmettelen lähes yhtä paljon kuin noita Conssifanittajia. Etkö sitten ole nainen? Kysyppä suurimmalta osalta eri kulttuurien naisilta, haluavatko he olla naisia vai eivät. Uskon aika monen sanovan että haluaavat. Oletko sitten mielummin poikatyttö?

Elämme jossain ihan käsittämättömässä yhteiskunnallisessa murroksessa jossa identiteetti on käännetty ihan ylösalaisin, miehet naisistuu ja naiset miehistyy. Luulisi olevan suuri ylpeydenaihe olla nainen ja naisellinen.

Vierailija
194/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko sanoa että mitä tarkoitat monikäyttöisyydellä? Eihän niillä voi kävellä oikein muutoin kun aurinkoisella päivällä ja asfaltilla tai tasaisella hiekkatiellä. Eikös kaikki kengät sovi hameen ja farkkujen kanssa, kyse on vaan siitä mikä näyttää naiselta ja mikä tytöltä.

Minä en keksi (omassa elämässäni) montaakaan tilaisuutta tai paikkaa, johon en voisi siisteissä, puhtaissa converseissa mennä. Likaiset ja rikkinäiset ovat asia erikseen. Käytän consseja niin koirapuistossa, shoppaillessa, töissä kuin baarissakin, ja tunnen näyttäväni naiselliselta, koska pelkät kengät eivät sitä asiaa määrittele. Ainoastaan kovimmat pakkassäät, isot lumikinokset tai rankkasade estävät minulla niiden pukemisen. 

Vierailija
195/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän salikenkinä ainoastaan. Ja siitä syystä että niissä on suorat pohjat eikä joustoa, parempi esim kyykätä ja mavettaa niin. Onhan ne rumat mutta en mene salille näyttäytymään

Vierailija
196/211 |
24.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, AP toivottaa hyvää viikonloppua niin 'Conssien' käyttäjille kuin muillekin!

Mennään suoraan aiheeseen, mukava huomata että en ole sentään aivan yksin tämän Converse antipatiani kanssa.

Ensimmäiseksi kuvaan lyhyesti tuossa aiemmassa kysyttyä omaa kenkätyyliäni ja toiseksi pari saapasvinkkiä!

Pahimpia virheitä, mitä mies voi tehdä on pukea ruskeat kengät mustien housujen kanssa. Tämä näkyy usein pukutyylissä. Oikeastaan vielä mauttomampi vaihtoehto on joku semi-tyylikäs Zaran puku ja siihen jotkut mukamas innovatiiviset tai 'rajoja rikkovat' punaiset kengät. Voisin kuvitella jonkun Alf Rehnin tekevän tällaista, vaikka en tosin olekaan nähnyt.

Mustan puvun kanssa mustat kengät, ruskean puvun kanssa ruskeat kengät, aivan yönsinisen puvun kanssa mustat tai ruskeat. Beigen kanssa ruskeat. Tumman tai vaaleansinisten farkkujen kanssa mustat tai ruskeat, mieluiten 'tylppäkärkiset'. Mutta mitä tulee miesten kenkiin niin sama pätee siellä, pojille poikamaiset tennarit ja miehille miesten kengät :)

Sitten lyhyesti noista naisten saappaista. Oikeastaan ainoa, missä voi mennä vikaan on joku tietty väriyhdistelmä, se että niissä on jotain ihme 'platformia' sekä se, miten niillä saappailla kävelee. Eli kannattaa kiinnittää huomiota meneekö kävelytyyli sellaiseksi taapertamiseksi, vai onko saappaat jalassa kuin kotonaan. Toinen ongelma saappaiden kohdalla on se, että niillä kävellään vähän linkkuun.

Paljon tekstiä, vähän sisältöä. Värit on käsitelty, mitä mieltä ap olet materiaaleista,aitoa vai keinonahkaa? Entä valitsetko puvun kanssa derbyt vai oxfordit? Nahka- vai kumipohjat?

Naisten kengistä puheenollen, nillkureihin platform mielestäsi sopii, mutta saappaisiin ei. "Linkkuun" käveleminen ja taapertaminen johtuvat monesta muusta asiasta kuin siitä, onko kengässä paljon vai vähän vartta. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että liian monet eivät osaa kävellä korkokengillä. Sellainen polvet koukussa takapuoli pitkällä koikkelehtiminen on koomisen näköistä.

Vierailija
197/211 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdys hyvät naiset,

Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:

Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.

Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?

Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.

Naisil on aina näitä; UGG, Converse, iPhone jne. Miehiltä vastaavat puuttuu, koska miehille merkit ei merkitse, eikä miesten tarvitse kuulua mihinkään laumaan merkkien kautta.

Yhdes vaiheessa täällä puhuttiin Oreo "jostain". Eilen näin ekaa kertaa kioskilla, että noita ne on; keksejä! Taas oli merkki pääosassa, Oreo. Pakkaus ei sentään ollut vaaleanpunainen. Huonoa markkinointia. Mitä seuraavaksi???

Vierailija
198/211 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huolestuttavaa, paitsi homojen kannalta. Olen aivan varma, että jos vastassa on perinteinen naisellinen nainen ja sitten naiseudesta MITÄÄN piittaamaton nainen, niin tosi moni mies ottaa sen naisellisen naisen. Kummalliseksi mennyt tämä maa, jos tuo on yleinen mielipide.

Vierailija
199/211 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurikin siksi, että ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet.

Mikäs naisellisuudessa mättää naista?

Ajatelkaa jos miehetkin sanoisivat, etteivät halua olla miehekkäitä. Tuntuu vaan niin typerältä, että mies alkaisi vetää hamekangasta niskaan tai meikata. Mikä logiikka tässä käytöksessä on?

Vierailija
200/211 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tekstiä, vähän sisältöä. Värit on käsitelty, mitä mieltä ap olet materiaaleista,aitoa vai keinonahkaa? Entä valitsetko puvun kanssa derbyt vai oxfordit? Nahka- vai kumipohjat?

Naisten kengistä puheenollen, nillkureihin platform mielestäsi sopii, mutta saappaisiin ei. "Linkkuun" käveleminen ja taapertaminen johtuvat monesta muusta asiasta kuin siitä, onko kengässä paljon vai vähän vartta. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että liian monet eivät osaa kävellä korkokengillä. Sellainen polvet koukussa takapuoli pitkällä koikkelehtiminen on koomisen näköistä.

No luulisi tämän olevan aika selvä, mutta väännetään rautalangasta. Aitoa nahkaa tottakai! Jos on perinteiset bootsit niin mieluusti vielä alligaattorin, luonnollisesti kuolleen elukan :). Toki jos on kangaskengät sitten on eri asia, mutta missään kengissä en suosi keinonahkaa.

Toiseksi, en todellakaan suosi nilkkureissa platformia, totesin että se oli vahinko linkata platform -kengät kun en löytänyt niitä mitä etsin. Toki jos on hieman paksummat pohjat niin se menee mutta ei varsinaista platformia.

Sitten tuohon Derby/Oxford -hommaan, itse pidän mielummin Derbysta. Tuo kumi/nahkapohja onkin hyvä kysymys! Minulla on yhdet ruskeat Camelin siistit ruskeat kengät, joita pidän ruskean puvun kanssa ja näissä on kumipohja. Pidän siitä, mutta se on hieman liian paksu, eli mieluiten aivan ohut kumi. Mutta harvoin pidän puvunkaan kanssa koristeellisia kenkiä, mahdollisimman yksinkertaiset mutta erittäin siistit. Bootseissa aina ohut kumipohja alle, lähinnä suojaamaan ja jos joskus talvella on moottoripyörän perässä 'limillä' niin luistaa paremmin :D.

Erinomaisesti kirjoitit tuosta saappailla kävelystä!

Oletko töissä kenkäkaupassa vai mistä muuten tuo Oxford/Derby kiinnostus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi