Nainen, miksi pidät Conversen kenkiä??
Tervehdys hyvät naiset,
Tämä asia on vaivannut minua jo niin kauan että nyt oli pakko tulla tänne kysymään. Minua ei pohdituta kuoleman jälkeinen elämä, eikä maahanmuuton hulluus, mutta tämä on asia jota mietin säännöllisin väliajoin. Eli asiaan:
Mikä saa teidät naiset tykkäämään noista Conversen kengistä?? Ja tämä kysely on yli 20 vuotiaille naisille.
Ymmärtäisin jollain tasolla, jos lapset ja nuoret tytöt pitävät niitä, mutta että aikuiset? Ne ovat huonolaatuisia, eivät todellakaan mihinkään kävelyyn tai seisomiseen tehdy, ne vievät viimeisimmätkin naisellisuuden rippeet pois, niin mikä niissä kengissä on sellaista että ne on pakko laittaa jalkaan?
Tämä ei ole trolli, vaan keski-ikäisen klassisen miehen päänvaiva, johon toivon saavani vastauksia. Jos koette tämän kysymyksen vaivaannuttavana ja pohditte, että miksi joku mies pukeutuu siihen ja tähän niin vastaan toki omasta puolestani myös miehenä.
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas av-palstan nuoriso-osasto kokoontuu. Olette auttamattomasti myöhässä niiden conssien ja kånkeneiden kanssa, niiden aika oli silloin kasarilla. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Näinhän se on suomessa. Leggingsit, converset ja crocsit ovat kuuminta hottia, vielä 20v sen jälkeen kun muiden maiden hienot naiset ovat tulleet järkiinsä. Samaa sarjaa kuin posliini pillu, tekokynnet tai irtoripset. Hieno nainen tykkää näistä, suomessa :)
Höpö höpö, asun Australiassa ja täällä tosi moni käyttää converseja.
Jep, ja minä olin muutaman päivän Lontoossa viime kuussa ja monetkohan converset näin! Ja siellä oli ihmisiä ympäri maailmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP vielä kerran, harmittaa kun en saanut sellaista linkkiä niistä kengistä jotka ovat aivan tajuttoman upeat naisella, joten tässä lähimpänä etsimisen jälkeen:
https://www.google.fi/search?q=naisten+keng%C3%A4t&biw=1067&bih=482&sour...
Siis ap valistaa meitä että kuinka converset on niin huonot ja epämukavat jalalle ja linkkaa meille tämmöisiä??!! :D
Mutta nuo kumpparithan tuossa kolmanella rivillä on tosi naiselliset ja käytännölliset. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas av-palstan nuoriso-osasto kokoontuu. Olette auttamattomasti myöhässä niiden conssien ja kånkeneiden kanssa, niiden aika oli silloin kasarilla. Ei mulla muuta. Jatkakaa.
Näinhän se on suomessa. Leggingsit, converset ja crocsit ovat kuuminta hottia, vielä 20v sen jälkeen kun muiden maiden hienot naiset ovat tulleet järkiinsä. Samaa sarjaa kuin posliini pillu, tekokynnet tai irtoripset. Hieno nainen tykkää näistä, suomessa :)
Jep, ja minä olin muutaman päivän Lontoossa viime kuussa ja monetkohan converset näin! Ja siellä oli ihmisiä ympäri maailmaa!
Se todistaa että tyylittömiä juntteja on muuallakin maailmassa.
Muuttuuko miesten bensalenkkarit tai pehmeät kävelykengät hienoiksi ja hyviksi jos niitä käyttää useampi?
converse, hyvä kenkä jalassa? LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko miesten bensalenkkarit tai pehmeät kävelykengät hienoiksi ja hyviksi jos niitä käyttää useampi?
No pidä sinä vaikka varvastossuja, mitä se sinulle kuuluu mitkä kengät toisten mielestä on hyviä. Vaikutat itse aika juntilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin väittää että aika harvassa on ne naiset joiden tavoitetyylinä on "hieno nainen". Lähinnä sitä näkee näillä wanna be-nousukkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin väittää että aika harvassa on ne naiset joiden tavoitetyylinä on "hieno nainen". Lähinnä sitä näkee näillä wanna be-nousukkailla.
Elät feministisessä kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia noi "noku ne on niin mukavat enkä haluu korois miellyttää miehii!!"kommentit :D
Kuinka niin? Korollisia kenkiä en voi enkä halua käyttää, enkä ala käyttämään siksi että joku random mies niin tahtoo.
Eivät ole sinun jalassa hyvät kengät, paskat ovat, kyllä pitää naisilla olla nilkkurit tai minulle tulee paha mieli!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut Briteissä ja tällä hetkellä asun Ruotsissa ja Converseja (+ vastaavia "merkittömiä") näkee ihan kaiken ikäisillä koko ajan. Ei todellakaan ole vaan joku Suomi-juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minä yksinkertaisesti vaan tykkään niistä niin paljon. Käytän myös saappaita ja korkkareita, mutta converset sopii niin moneen tyyliin. En ole ikinä ajatellut, että "herranjestas mitähän joku keski-ikäinen mies nyt ajattelee minusta!" pukiessani converset jalkaan.
Aivan sama juttu mulla. Olen kohta 40-vuotias, ja käytän myös naisellisia kenkiä, en kuitenkaan kovin korkeita korkoja, sellainen 5 cm on kiva. Mun mieheni ei tykkää consseista ollenkaan, mutta eipä ole koskaan sanonut etten voisi niitä käyttää... :) mulla on kotoinen olo teini-conssit jalassa, muita tennareita en käytä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia noi "noku ne on niin mukavat enkä haluu korois miellyttää miehii!!"kommentit :D
Kuinka niin? Korollisia kenkiä en voi enkä halua käyttää, enkä ala käyttämään siksi että joku random mies niin tahtoo.
Tuollainen asenne sukupuolten taistosta - motiivina olla tekemättä jotain on siitä syntyvä "miesten ilo" - on jo pahasti vanhentunut. Tosi harva nainen näkee nykyisin miehet vastakkainasettelun kautta. Esim. http://qz.com/297308/the-decline-of-feminism-in-charts/ Minustakin kyseinen asenne on tosi typerä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismissä on tapana olla mahdollisimman rujo ja miehekäs, samalla olettaen että miehet velvollisuuden kiimassa heistä siltikin kiinnostuu.
Siis niillähän on ihan parasta kävellä ja seisoa. Mä oon työssä jossa kävelen paljon ja oon kokeillut monet kengät ja Converset on vaan parhaat. Keikoillakin niillä jaksaa seistä monta tuntia. Mukavat jalassa muutenkin, koska muotoutuvat jalan mukaan.
-N21
Vierailija kirjoitti:
Siis niillähän on ihan parasta kävellä ja seisoa. Mä oon työssä jossa kävelen paljon ja oon kokeillut monet kengät ja Converset on vaan parhaat. Keikoillakin niillä jaksaa seistä monta tuntia. Mukavat jalassa muutenkin, koska muotoutuvat jalan mukaan.
-N21
Kumma kun muut tennarit ja lenkkarit on ihan paskat jalalle. :)
mää mää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan jos ei pysty mut tuntuu että korot ku korot niin ne on vaa kidustuskenkiä miesten mieliks muka. Sit varmaan kaikki hameet ja mekotki on vaan miesten mieliks jos kaikki naisellinen tarkottaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan jos ei pysty mut tuntuu että korot ku korot niin ne on vaa kidustuskenkiä miesten mieliks muka. Sit varmaan kaikki hameet ja mekotki on vaan miesten mieliks jos kaikki naisellinen tarkottaa sitä.
Ota huomioon konteksti. Ap on mies, joka valittaa että tietyt suositut tennarit ovat rumia ja miehekkäitä, ja ehdottaa tilalle korkokenkiä. Ei tarvita mitään uskoa sukupuolten sotaan, että tuollainen ärsyttää. Valitettava totuus vain on, että suurin osa ihmisistä pukeutuu/meikkaa/laittaa hiuksensa niin kuin itse pitää esteettisenä, ei siten että vain muut pitävät esteettisenä.
Jo pelkkä asetelma on pielessä. Mies tiedustelee minulta miksi en pukeudu miellyttääkseni hänen silmänsä. Oletuksena on, että minun tapani pukeutua on jotenkin viallinen ja se pyritään huvittavaa tajuntaani kertomalla minulle minun puolestani mikä on naisellista ja mikä on tyylikästä.
Miksi vaivautua perustelemaan misogynistille omia täysin henkilökohtaisia valintojani. Tehtäväni ei ole näyttää hyvältä kenenkään silmissä. Naisellisuus ja tyylikkyys on jokaisen itsensä määriteltävissä olevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkkä asetelma on pielessä. Mies tiedustelee minulta miksi en pukeudu miellyttääkseni hänen silmänsä. Oletuksena on, että minun tapani pukeutua on jotenkin viallinen ja se pyritään huvittavaa tajuntaani kertomalla minulle minun puolestani mikä on naisellista ja mikä on tyylikästä.
Miksi vaivautua perustelemaan misogynistille omia täysin henkilökohtaisia valintojani. Tehtäväni ei ole näyttää hyvältä kenenkään silmissä. Naisellisuus ja tyylikkyys on jokaisen itsensä määriteltävissä olevia asioita.
Huvittavaa = hivuttamaan
Mulla on sekä Converset että Adidaksen Stan Smithit, en ole huomannut näissä eroa, molemmat ovat mukavat jalassa. Converset ovat sirommat ja mielestäni ne sopivat esim. hameen kanssa paremmin kuin kolhot Adidakset.
Korkoja en käytä lainkaan, epämukavat jalassa enkä osaa kävellä sellaisilla.
Converseja en käytä mutta vansseista tykkään :) joissain anttilan kengissä on oudon paksu pohja mut intersportissa oli hyvät. Ja käytän kyllä korkosaappaita tai nilkkureita n.kerran viikossa. Kesällä tulee oltua enemmän koroissa.