Miehen työkaveri viestittelee KOKO AJAN
Miehen naispuolinen työkaveri laittaa siis viestiä ihan jatkuvasti, ainakin kerran päivässä. Töiden jälkeen, vaikka kai niillä olisi aikaa töissäkin jutella. Ärähdin puhelimen piipytyksestä, niin nyt sitä pidetään sitten äänettömällä koko ajan. Ärsyttää toi puhelimelle höhöttely ja kun kysyn ihan hyväntuulisesti ja vilpittömästi "Mikä on niin hauskaa", niin vastaus on aina "Työjuttuja/töissä tapahtu/et sä tunne näitä ihmisiä/tää on nopee ja tärkee juttu, pitää hoitaa tää nyt" jne.
Siis en mä nyt tiedä, pitääkö seuraavaksi laittaa itse tolle muijalle viestiä, että voisko mitenkään lopettaa ja antaa miehen viettää aikaansa edes iltaisin perheensä kanssa, kun ei toi ukko tunnu mitään asialle tekevän. Siis oikeasti, ei ole ollut päivääkään, ettei sieltä jonkunlaista viestiä tulisi. Välillä "tärkeitä" työasioita ja välillä juoruilua. Tai niin toi sanoo.
Mutta ei. En mä tajua mistä ne puhuvat, enkä tunne tätä työkaveria, enkä niitä muitakaan tyyppejä työpaikalta. Että mulla on kuulemma erilainen huumorintajua, eikä ne asiat naurattais mua. Mutta ei kai niillä nyt mitään helvetin suhdettakaan voi olla, kun tuskinpa silloin tää viestittely ois näin avointa...
Pakko purkaa jonnekin, nytkin ukko naama kiinni puhelimen ruudussa ja lapsi nukkumassa. Olis joskus ihan kiva jutella vaikka kahdestaankin. :)
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Huomenna kuulkaas porukalla työpäivän jälkeen menevät iltaa istumaan. :) Voi kun kiva. Kun kysyin, että tuleeko riivajaämmä mukaan (on tosiaan pinna PIKKASEN kireellä), niin seuras heti loukkaantuminen nimittelystä. Kyllä se tietää että mua ärsyttää noi viestit, mutta ei pitäis kuulemma enää kun on luurikin äänettömällä.
Tästä päästiin nyt sitten mykkäkouluvaiheeseen. Välillä tuntuu, että asuis kahden lapsen kanssa....
Selkee keissi. Sun miehelläs ei oo puhtaat jauhot pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida oma kokemukseni "vieraan naisen" näkökulmasta. Minulla on eräs miespuolinen ystävä, joka laittaa minulle _jatkuvasti_ viestiä. Lähes joka päivä, ja silloin kun laittaa niin tosiaan pitkin päivää aamusta iltaan. Itse olen edellisen kerran viestittänyt ensimmäisenä hänelle varmaan viime talvena, silloinkin kysyäkseni jotain oikeasti tärkeää asiaa. Olemme kummatkin tahoillamme suhteessa ja mieheni tietää tilanteesta. Ystäväni on hyvin mukava ja tulemme juttuun, mutta seksuaalisessa mielessä hän kiinnostaa minua yhtä paljon kuin olohuoneen pöytä. Nolottaa omasta puolestani vastailla hänelle juurikin sen takia, että ystävän tyttöystävä luultavasti näkee ja hoksaa, keneltä viestit tulevat ja ahdistaa, että hän luulee (aika varmasti) minun olevan aloitteentekijä. Olen kohtelias ihminen, enkä kehtaisi sanoa ystävälleni, että voisiko rajoittaa viestittelyä, mutta tilanne alkaa kieltämättä jo vaivaannuttaa. Itseä on jo mietityttänyt, että milloin tulee ystäväni rouvalta viestiä, että jätä meidät rauhaan. Silloin kai olisi viimeistään pakko sanoa hänellekin todellinen asian laita, onneksi kaikki viestit on tallessa. Ja täytyy siis korostaa, että senkään takia en ole kehdannut asiaan puuttua, koska ystäväni ei ole mitään "asiatonta" viesteihinsä laittanut, kännissä jotain vitsaillut, mutta juuri siinä rajalla, että voi väittää niiden olevan "pelkkää vitsiä". No, tämä oli oma tilanteeni ja neuvoja otetaan myös vastaan.
No et vaan vastaa viesteihin, kuin vasta monen tunnin viiveellä, tai vaikkapa seuraavana päivänä, jos hänellä ei mitään kiireellistä ole. Jos mies ihmettelee mikset vastaile saman tien, sano vaikka että et viitsi olla kännykkä kädessä koko aikaa, silloin kun vietät aikaa miehesi kanssa tms. Voit silti jutella ystävällisesti, mutta hän oppii että et ole saatavilla aina kun hän sitä haluaa.
Täällä oli mielestäni joitain omituisia, jopa häiriintyneitä ratkaisuehdotuksia, esim. tämä pisti silmään: "kysy mieheltä suoraan, onko hällä jotain sutinaa. Jos vastaus on ei, niin kysy kaikki mahdollinen tieto mieheltä tästä naisesta ja pyydä näyttään viestit. Esim kuva, ikä, koulutus, perhetiedot, ihan kaikki. Jos tämä neiti on miestä vähän nuorempi ja hyvännäköinen, voit epäillä ukkoasi vähän lisää. Jos vastaus on edelleenkin ei, niin sano ukollesi, että sua häiritsee ko viestittely, että saa luvan lopettaa sen. Ja että jos ei lopeta, niin muuttakoon asumaan tuon bimbon kanssa."
Olen yhtä mieltä siitä, että ap:n tilanne on kestämätön. On todella ahdistavaa, jos toisella on kasvanut luuri käteen kiinni, ja jos toinen ei pysty olemaan kokonaisvaltaisesti läsnä, kun vietetään yhdessä aikaa. Tämä on yhtä sietämätöntä, näpyttelee mies sitten viestejä jollekulle henkilölle tai selailee alati AV-palstaa. Tämä on käytöstä, jota ap:n ei tarvitse mieheltään hyväksyä. Voi olla, että on paljon merkkejä, jotka viittaavat siihen, että miehellä on sutinaa työkaverinsa kanssa. Voi olla, että merkeistä huolimatta näin ei kuitenkaan ole, vaan mies on vilpitön. Pettämisestä syyttäminen on sen luokan epäluottamuksen osoitus (ja aiheettomana sen mittakaavan loukkaus toista kohtaan), että en kovin helpolla lähtisi siitä kumppaniani syyttelemään. Koittaisin ensin lähestyä ongelmaa tästä näkökulmasta; pyytämään kumppaniani jättämään puhelimensa rauhaan edes muutamaksi tunniksi kotiin tultuaan. Kun vietetään aikaa perheen kanssa, ei kenenkään tarvitse jatkuvasti näprätä kännykkää (tai istua tietokoneella), ei vaikka olisi kuinka hyviä "tekosyitä". Viestit voi lukaista heti saavuttua sen varalta, että kyse on jostain kiireellisestä, mutta on aivan normaalia, jos vitsailuviesteihin tai kuulumisten kyselyyn vastaa vasta myöhemmin, jos on jotain muuta meneillään oman perheen parissa.
En tiedä, onko järkevää nimitellä tuota työkaverinaista tuon yhden viestin tapaan riivaajaämmäksi. Nainen tuskin pommittaa viesteillä, jos ei niihin tule vastauksia, tai jos vastauksia tulee verkkaisella tahdilla. Vaikka nainen olisi ensimmäisenä viestiä laittanut, ei hän ole riivaaja, mikäli mies niihin reagoi ja esittää vastakysymyksiä tai -kommentteja. Eri asia, jos viestiä pukkaa jatkuvasti ilman, että niihin vastataan, tai jos niitä tulee siitä huolimatta koko ajan, vaikka miehen vastaukset olisivat hienovaraisen torjuvia tyyliin "Joo", "Heh", "Ok".
Ap, mikä situaatio? Mä lähtisin menee. Minkä ikäisiä muuten olette?
Jos ei teidän välillä muuten oikein kontaktia synny, niin jospahan rupeaisit itse viestittelemään kaikki ajatuksesi miehelle, hän voisi sitten säilyttää viestit ja lukea ne uudestaankin kertauksen vuoksi. Pääsisit sanomaan.
Paljonkohan tuossakin kyse paosta arjesta ja parisuhteesta, kun ei sitä oikein osaa hoitaa? Jotkut tyypit varmasti myös tykkäävät, että vierellä on toinen ihan epävarmana mustasukkaisuudesta. He näyttävät silloin erittäin halutuilta, joten kaipa se omakin pitää kynsin hampain kiinni, ettei menetä "kilpailijoille". Voi olla puhdasta naisvihaakin... Enpä pysty neuvomaan, että tee näin kuin minä tekisin. Jos ihan yllättäin (ettei ehdi eikä pääse minnekään poistamaan kännykän tietoja) sanoisi, että juuri tällä hetkellä haluan nähdä kaiken tallella olevan viestinnän, enkä sitten koskaan enää tämän jälkeen pyydä? Jaa-a.
Vierailija kirjoitti:
No kun aina kun kysyn niistä viesteistä, niin tosiaan vastaus on se, ettei ne joko naurata mua, tai sitten en tajua niitä. Enkä mä nyt niitä mitenkään pääse lukemaan, kun tossa puhelimessa on suojakoodi. Ja se puhelin on koko helvetin ajan kädessä kiinni, paitsi suihkusssa...
Muutenkin ärsyttää, kun en tiedä näistä työkavereista mitään. Tästä naisesta tai muistakaan. Tiedän nimen, miltä näyttää ja siitä nyt voin arvioida iän sinnepäin mutta ei ole oikein mitään muuta. Että mitä tää mystinen upee huumorintaju nyt sitten on...
Oikeesti, onko niillä nyt tosissaan sitten suhde?! Kyllä mä sitä olen epäillyt, mutta oisko toi niin tyhmä ettei salailis sitä... Apua...
Mulle kävi noin. Mies viestitteli työkaverin kanssa. Kielsi kaiken kun kysyin, lopulta katsoin viestit ja silmäni aukesivat. Olivat kuulemma 'parhaat kaverit', ja mä (vaimo) en vaan tajunnu niitten huumoria. Ap 'HERÄTYS!'
Miten sinisilmäinen voi ihminen olla? Tommosen touhun tulee loppua välittömästi! Ja itse kyllä ottaisin oikeuden omiin käsiin ja tutkisin puhelimen. ( on kyllä voinut poistaa viestejä ) Mutta ei ole ok. Ei viestittely, eikä tuo muukaan käytös. Kunnioitus sua kohtaan puuttuu näköjään täysin.
Jos se on naimisissa, niin pistä sen miehelle viestiä, että voisiko sen muija jo pikku hiljaa lopettaa mun mieheni iskemisen. Tai vaihtoehtoisesti laita sähköpostia firman kaikille työntekijöille, että voisitko ystävällisesti lopettaa mun naimisissa olevan mieheni jahtaamisen ja loppuun anteeksi pyyntö, kun tuli vahingossa kaikille. oli tarkoitus lähettää tämä vain <miestäsi jahtaavan horon nimi tähän>.
Inhoan yli kaiken kaikkea tuommosta pelaamista ja säätämistä. Ei kunnon parisuhteessa tarvitse päätään edes vaivata tuommoisilla asioilla.
Onnellinen saa taas olla omasta miehestään.
Vierailija kirjoitti:
No mut jotenkin mietiyttää, että oisko tää sutina nyt näin avointa... En mä tiedä mitä niissä viesteissä lukee, mutta kyllä toi ihan avoimesti kertoo keneltä ne on tullut. Tosin vain jos kysyn. Ja kyllähän siinä puhelimen näytössä se nimi aina lukee, jos puhelin on vaikka pöydällä hetken.
Eihän mulle ton naisen numeroa tietenkään ole. Voinko laittaa facebookissa viestiä, että "Jätätkö meidät rauhaan,kiitos :)" Siitähän se vasta sota syttyis...
Sutina voi olla aluksi tosi avointa etenkin jos molemmat varattuja, luulevat ettei kukaan voi luulla että heidän välillään on mitään kun ovat kilttejä varattuja ja eivät itse sitä myöskään aluksi itselleen myönnä. Muistan kun itse mm. kuskasin miestäni iltapalaveriin missä naispuolinen työkaveri odotteli ja tiesin sen koska mies kertoi, silloin meno oli vielä varmaan melko viatonta. Kunnes yksi asia johti toiseen, miehen mukaan nainen oli ehdottanut tapaamista luonaan usean kuukauden/miltei vuoden kaveeraamisen jälkeen. Ja bang myös seksisuhde syntyi. Onneksi jäivät kiinni ja jätin miehen.
Ap mikä tilanne? En ole aikaisemmin kommentoinut, mutta jopa ääneen olen ihmetellyt miten olet voinut olla katsomatta miehen viestejä? Ja tossa tilanteessa "mies ei näytä niitä" repisin puhelimen väkisin ja kävisin viestit läpi tai jos mies estää tämänkin, ilmoittaisin et se on ero nyt, piste. Siis niin selkeä tapaus :/ Voimia ap:*
Mitä kuuluu, ap? Toivottavasti asiat on selvinneet ja parempaa on tiedossa eli miehesi ymmärtää, miten loukkaavasti hän on käyttäytynyt! Voimia!
Sama meno täällä. Aina kun kysyin, ihan asiallisesti, niin olin vaan vainoharhainen kyylä. Välillä sain samat haukut vaikken mitään kysynytkään vaan yritin olla jopa ymmärtävä ja kannustava näiden ystävien suhteen. Tai vaikka olin hiljaa.. Ainahan ne omaa syyllisyyttään koittaa toisen niskaan vierittää. Sitten riitti kun alkoi oikein kuvia näistä "työtovereista" hauskanpidossa tulla julkisuuteen, tämän naikkosen laittelemana. Otin ja tutkin puhelimen. Kyllähän sen jo tiesi, kuten ap tietää varmasti, vaikkei olisikaan halunnut uskoa..
Luin koko ketjun ja oon aika varma että täällä ketjun aloittaja vastailee itselleen😂 Tsemppiä hei
Taitaa olla ne viestit teidän pienin ongelma.
Mies pitää mykkäkoulua, vittuilee, ei kiinnosta oma perhe, ryyppää ja tulee vasta aamulla kotiin ym. Mitä hyvää miehessä, teidän parisuhteessa ja miehen isyydessä on?