Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies inhoaa raskausmahaa

Seuraa 
Liittynyt3.9.2015

Lapsen hankkimisesta keskustelimme ennen raskaaksi tuloa puolisen vuotta. Heti kun raskausvatsa alkoi näkymään, alkoi mies ottamaan etäisyyttä. Asiasta keskustelun jälkeen syyksi sanoi jännityksen ja pelon raskaudesta. Mies alkoi huomioimaan normaalisti kun kerroin tuntevani itseni hylätyksi (niin etäiseksi mies alkoi). Koskettaminen ja huomiointi tosin silmiinpistävän vaikean oloista. Romantiikkaa ei todellakaan ole näkynyt. Seksiäkään ei vauvan vahingoittamisen pelossa. Siitäkin keskustelimme ja ajattelin, että asia saatiin selvitettyä. Tilanne ei muuttunut juurikaan. Huomasin, että ällötin häntä raskausvatsoineni ja ettei mitään romanttista ajatustakaan pystynyt näkemään. Itkua vääntäen keskustellut ja keskustellut. Nyt myönsi, että olisin nätimpi hoikempana (huom. yhtää ylimääräistä ei ole tullut ja hoikka olen - paitsi nyt pallomaha). Hän ei pysty näkemään eroa lihavan ja raskaana olevan välillä ja en sytytä ollenkaan. Olo on mitä hylätyin ja vihatuin... Mies vain huokaisi "olisipa jo tammikuu" (että lapsi olisi syntynyt). Tilanne ei siis ole paranemassa loppuraskaudenkaan aikana, asiasta kysyneenä... Voin sanoa, että parisuhde alkaa olemaan koetuksella pahemman kerran kaikkine näine tunteineen. Ehdotin jo, että muuttaisin omaan asuntoon ja katsoisimme parisuhdetilannetta uudelleen ensivuonna. Onko vastaavanlaisia kokemuksia? Mitä tilanteelle voisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija

Eroa:/ miten tuollaisessa suhteessa voi tuntea raskauden jälkeenkään oloa enään rakastetuksi? Miehen pitäisi rakastaa hyvinä ja huonoina hetkinä myös, eikä ottaa etäisyyttä silloinkun kumppani tarvitsee tukea ja hellimistä eniten. 

Vierailija

Ymmärrän, että asia tuntuu sinusta suurelta. Ja ikävää on, että se saattaa jäädä kaivertamaan aina teidän suhteessa.

Mun mies ei ollut noin jyrkkä eikä noin äärimmäinen. Mutta jotain kuitenkin. Kolme lasta on, ja minusta raskausvatsa on hieno. Olisin vain halunnut kuulla miehen suusta, että olen upea vatsoineni. Joka raskaudessa sitä toivoin, mutta kehuja ei tipahtanut. Mulla on tuo asia yllättävän usein mielessä. Mutta kaikkea ei voi saada ja jotkin harmit on vain nieltävä.

fanana
Seuraa 
Liittynyt3.9.2015

Mietinkin kuinka voi suhtautua enää samalla tavalla mieheen tämän jälkeen... ensin tunteita säästääkseen keksii jotain selitystä, sitten vaivaantuneena yrittää lakaista asian maton alle.. ja nyt ei osaa enää mitään sanoa kuin tyytyy olemaan hiljaa ja toivomaan parasta. Ymmärrän kyllä, ettei sille mitään voi jos noin inhottaa, mutta pahalta se tuntuu minullakin. Pelkkä toisiltainen inhon katse kun leivänmurusia tippui mahani päälle - sai kyllä tosissaan miettimään tulevaisuutta näin suhtautuvaan mieheen... pitääkö tätä nyt vain kestää lapsen syntymään asti ja välttää syömistäkin miehen silmien edessä? Mies uskoo tilanteen muuttuvan lapsen syntymän jälkeen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat