Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostatte läheisille ystävillenne joululahjaksi?

Vierailija
22.10.2015 |

ideoita kaipaan, entä kummeille?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaan teen itse. Tänä vuonna ajattelin parin vuoden tauon jälkeen tehdä kynttilöitä. Ja ehkä siihen kylkeen ostan jotain suklaata.

Vierailija
2/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kysymysten määrä on vahva todiste koko joululahjonnan sairaasta luonteesta. Lahjojen antamisesta on tullut velvollisuus, kun minusta  sen pitäisi olla ilo. Puolison tädin serkulle keksitään epätoivon vimmalla jotakin annettavaa. Itse olen tähän lopullisesti tuskastuneena  jo vuosia sitten siirtynyt nollalinjalle: en anna enkä huoli mitään. Se  voi kuulostaa tylyltä, mutta parempi kuitenkin mielestäni kuin tuo pakonomainen turhuuksien lahjoittelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta vaan teen itse. Tänä vuonna ajattelin parin vuoden tauon jälkeen tehdä kynttilöitä. Ja ehkä siihen kylkeen ostan jotain suklaata.

Lisää kynttilämassaan sokeria ja kaakaota, niin saat suklaat samalla!

Vierailija
4/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia on ollut sama linja - ei mitään. Lahjon vain lapsia ja vanhuksille joku joulukukka, ystävien kanssa halaamme jos näemme. N41

Vierailija
5/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se antaminenhan ON kivaa paitsi joka vuosi jännääminen että pidetäänköhän lahjasta. En niinkään itse kaipaa lahjoja. Joka paikka täynnä jo itsekin ostettuja turhakkeita. En vain tiedä miten tästä hullunmyllystä pääsee pois? Entä jos tänä vuonna ei ostakaan mitään kummeille? Pitääkö siitä ilmoittaa jonnekin? Ystäviä ei ole kuin yksi jota olen lahjonut. Pitäisikö sekin lopettaa ja ilmoittaa että ostetaan vain toistemme kummilapsille. Meneekö joulun ilo jos ei annakaan niin paljoa lahjoja?

ap

Vierailija
6/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Minulla on valmiiksi paketoituina joitakin geneerisiä vastalahjoja (tyyliin suklaarasia, teetä, kahvia...), joita voin lykätä kouraan, jos joku antaa minulle jotakin.

Vierailija
7/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortin saatan laittaa menemään.

Vierailija
8/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se antaminenhan ON kivaa paitsi joka vuosi jännääminen että pidetäänköhän lahjasta. En niinkään itse kaipaa lahjoja. Joka paikka täynnä jo itsekin ostettuja turhakkeita. En vain tiedä miten tästä hullunmyllystä pääsee pois? Entä jos tänä vuonna ei ostakaan mitään kummeille? Pitääkö siitä ilmoittaa jonnekin? Ystäviä ei ole kuin yksi jota olen lahjonut. Pitäisikö sekin lopettaa ja ilmoittaa että ostetaan vain toistemme kummilapsille. Meneekö joulun ilo jos ei annakaan niin paljoa lahjoja?

ap

Jos itselläsi on turhakkeita, niin mieti että turhaa tavaraa on kaikilla muillakin. Ystävälle voi ehdottaa, että mennäänkö lahjojen vaihtamisen sijaan kahville/lasilliselle/leffaan/jotakin. Kummeille, jos siis lastesi kummit, antaisin jotain katoavaa, herkkuja, viiniä, kynttilöitä, hyvää vartalo- tms. voidetta jne.

Vierailija
9/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäville ajatuksella valitut Nomination-palaset.

Vierailija
10/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niillä tekee ilman korua?

Vierailija
11/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, uskoisin että he varmaan ehkä ymmärtävätkin liittää saamansa palaset heillä jo ennestään olemassaoleviin koruihin...

Vierailija
12/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, uskoisin että he varmaan ehkä ymmärtävätkin liittää saamansa palaset heillä jo ennestään olemassaoleviin koruihin...

Jos sellaiset siis sattuu olemaan. Kaikilla ei ole, tai vaikka olisi niin ei välttämättä käytä sitä.

Vierailija
13/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. :)

Vierailija
14/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sellaiset siis sattuu olemaan. Kaikilla ei ole, tai vaikka olisi niin ei välttämättä käytä sitä.

Koska kyse on nimenomaan hyvistä ystävistäni, tiedän että heillä on kyseiset korut ja he myös käyttävät niitä. En kai ostaisi heille mitään sellaista minkä en tietäisi olevan heille varmasti myös mieluista?

Vierailija
15/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Nominationit ole jo vähän menneen talven lumia..

Vierailija
16/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden lahjalistalla on mm. raakasuklaata, hopeasukkia (ihanat jalassa ja harva hoksaa itselleen ostaa), (Marja Kurjen) silkkihuiveja, (Jokipiin pellavan) pellavaroteepyyhkeitä, jalkahoitolahjakortti, design palovaroitin, kuorintasukkia ja itse kudottuja villasukkia. Ja lapsille leluja.

Ja lahjottavina on sekä sukulaisia että ystäviä. Onpa sattunutkin tänä vuonna paljon sukkia, nyt vasta huomasin :)

Vierailija
17/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmille kavereille pyrin antamaan aina jotain sellaista, jossa on jotain henkilökohtaista ideaa tai mielellään sisäpiirihuumoria tms.

Yhdelle läheisimmistä kavereistani, joka on nuorehko homomies, ostin suolihuuhtelusetin eBaysta ja kirjoitin tosi hävyttömän kortin siihen mukaan. Se oli ihan hulvattoman riemuissaan siitä lahjasta ja nauroi aivan kippurassa :D Tällainen menisi toki monessa tapauksessa vittuilun puolelle, mutta läheisemmille kavereille, joiden huumorintajusta on jonkinlainen käsitys, voi keksiä kaikkea vähän jännempääkin.

Vierailija
18/18 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa kaverille reissu ravintolaan syömään, teatteriin, keilaamaan, leffaan tai johonkin missä voi viettää yhdessä aikaa. Se on useimmiten paljon parempaa kuin mikään krääsä.