Mitä ostatte läheisille ystävillenne joululahjaksi?

Vierailija

ideoita kaipaan, entä kummeille?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

En osta vaan teen itse. Tänä vuonna ajattelin parin vuoden tauon jälkeen tehdä kynttilöitä. Ja ehkä siihen kylkeen ostan jotain suklaata.

Vierailija

Näiden kysymysten määrä on vahva todiste koko joululahjonnan sairaasta luonteesta. Lahjojen antamisesta on tullut velvollisuus, kun minusta  sen pitäisi olla ilo. Puolison tädin serkulle keksitään epätoivon vimmalla jotakin annettavaa. Itse olen tähän lopullisesti tuskastuneena  jo vuosia sitten siirtynyt nollalinjalle: en anna enkä huoli mitään. Se  voi kuulostaa tylyltä, mutta parempi kuitenkin mielestäni kuin tuo pakonomainen turhuuksien lahjoittelu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En osta vaan teen itse. Tänä vuonna ajattelin parin vuoden tauon jälkeen tehdä kynttilöitä. Ja ehkä siihen kylkeen ostan jotain suklaata.

Lisää kynttilämassaan sokeria ja kaakaota, niin saat suklaat samalla!

Vierailija

Jo vuosia on ollut sama linja - ei mitään. Lahjon vain lapsia ja vanhuksille joku joulukukka, ystävien kanssa halaamme jos näemme. N41

Vierailija

Siis se antaminenhan ON kivaa paitsi joka vuosi jännääminen että pidetäänköhän lahjasta. En niinkään itse kaipaa lahjoja. Joka paikka täynnä jo itsekin ostettuja turhakkeita. En vain tiedä miten tästä hullunmyllystä pääsee pois? Entä jos tänä vuonna ei ostakaan mitään kummeille? Pitääkö siitä ilmoittaa jonnekin? Ystäviä ei ole kuin yksi jota olen lahjonut. Pitäisikö sekin lopettaa ja ilmoittaa että ostetaan vain toistemme kummilapsille. Meneekö joulun ilo jos ei annakaan niin paljoa lahjoja?

ap

Vierailija

En mitään. Minulla on valmiiksi paketoituina joitakin geneerisiä vastalahjoja (tyyliin suklaarasia, teetä, kahvia...), joita voin lykätä kouraan, jos joku antaa minulle jotakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siis se antaminenhan ON kivaa paitsi joka vuosi jännääminen että pidetäänköhän lahjasta. En niinkään itse kaipaa lahjoja. Joka paikka täynnä jo itsekin ostettuja turhakkeita. En vain tiedä miten tästä hullunmyllystä pääsee pois? Entä jos tänä vuonna ei ostakaan mitään kummeille? Pitääkö siitä ilmoittaa jonnekin? Ystäviä ei ole kuin yksi jota olen lahjonut. Pitäisikö sekin lopettaa ja ilmoittaa että ostetaan vain toistemme kummilapsille. Meneekö joulun ilo jos ei annakaan niin paljoa lahjoja?

ap

Jos itselläsi on turhakkeita, niin mieti että turhaa tavaraa on kaikilla muillakin. Ystävälle voi ehdottaa, että mennäänkö lahjojen vaihtamisen sijaan kahville/lasilliselle/leffaan/jotakin. Kummeille, jos siis lastesi kummit, antaisin jotain katoavaa, herkkuja, viiniä, kynttilöitä, hyvää vartalo- tms. voidetta jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäville ajatuksella valitut Nomination-palaset.

Mitä niillä tekee ilman korua?

Niin, uskoisin että he varmaan ehkä ymmärtävätkin liittää saamansa palaset heillä jo ennestään olemassaoleviin koruihin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, uskoisin että he varmaan ehkä ymmärtävätkin liittää saamansa palaset heillä jo ennestään olemassaoleviin koruihin...

Jos sellaiset siis sattuu olemaan. Kaikilla ei ole, tai vaikka olisi niin ei välttämättä käytä sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sellaiset siis sattuu olemaan. Kaikilla ei ole, tai vaikka olisi niin ei välttämättä käytä sitä.

Koska kyse on nimenomaan hyvistä ystävistäni, tiedän että heillä on kyseiset korut ja he myös käyttävät niitä. En kai ostaisi heille mitään sellaista minkä en tietäisi olevan heille varmasti myös mieluista?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat