Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poisto ja vain poistopäivä sairaslomaa?

Vierailija
22.10.2015 |

Minulta poistettiin oikean puolen molemmat viisurit tänä aamuna. Ei ollut mikään erityisen vaikea toimenpide siinä mielessä, että nukutuksia ei tarvittu, ei ollut tulehdusta päällä eikä juuria siinä lähellä, mutta molemmat kuitenkin osittain ikenen alla (alahammas kokonaan) ja piti puuduttaa koko leuka. Olin aika tokkurainen ja pöllämystynyt sieltä hammaslääkäristä lähdettyäni enkä sen tarkemmin lukenut saamiani papereita, kunhan lähdin kotiin. Kotona kävin heti nukkumaan kun luin jostain että sen pitäisi helpottaa toipumista ja tajusin katsoa papereita vasta nyt. Sairauslomatodistuksessa lukee, että saikkua 22.10.-22.10., eli pelkkä tämä päivä!

En tietenkään tiedä millainen olo on huomenna, mutta rupesi oikeasti itkettämään (vähän jotenkin herkillä nyt näiden kipujen ja inhottavan olon vuoksi) kun ajattelin, että 16 tunnin päästä pitäisi olla tekemässä asiakaspalveluvoittoista työtä. Onko tuo ihan normikäytäntö, että sairaslomaa tulee vain yksi päivä, vai mitä ihmettä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä saanut yhtään saikkua viisurin poiston takia, vaikka se jouduttiin leikkaamaan. Töihin vaan menin suoraan hammaslääkäristä kylmähaude poskella. Ei kyllä tullut edes mieleen, että siitä voisi saada saikkua.

Vierailija
2/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, joskus ei saa edes sitä poistopäivää..

Multa poistettiin kaikki neljä viisuria kerralla, kirurgi poisti nukutuksessa (erittäin vaikea hampaanpoisto). Tästäkin sain vain neljä päivää sairaslomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monet ota yhtään saikkua vaan palaavat töihin sieltä hammaslääkärin vastaanotolta. Kunnon kipulääkkeet (Panacod) kannattaa aina hammaslääkäriltä kysyä, jos tietää että on kipuherkkä ja jännittää selviäminen buranoilla.

Vierailija
4/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä saanut yhtään saikkua viisurin poiston takia, vaikka se jouduttiin leikkaamaan. Töihin vaan menin suoraan hammaslääkäristä kylmähaude poskella. Ei kyllä tullut edes mieleen, että siitä voisi saada saikkua.

No etpä tietenkään saanut eikä tietenkään tullut mieleenkään. AV:lta näitä Työn Sankareita löytyy, ei kannata ap niistä mieltään pahoittaa.

Itseltä poistettiin torstaina ja sain perjantain sairaslomaa, hammaslääkäri olisi kysymyksenasettelusta päätellen antanut myös la-su, jos olisin tehnyt niinä päivinä töitä. 

Vierailija
5/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minultakin poistettiin viisuri kesken työpäivän. Työpaikalta hammaslääkärin ja sieltä suoraan takaisin töihin.

Vierailija
6/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan esimmäistä vastaajaa. Hammas jouduttiin halkaisemaan ja repimään osissa pois alaleuasta ja toimenpiteen jälkeen sanoi, että ota Buranaa jos kolottaa. Kysyi kyllä tarvinko sille päivälle saikkua, mutta ei tuntunut siltä, enkä sitä edes kaivannut.

Onko joku oikeasti nukutettu viisaudenhampaan vuoksi?

Vierailija
7/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin kaikki neljä viisaudenhammasta kerralla, heti toimenpiteen jälkeen sain vahvempaa kipulääkettä, mutta pärjäsin kotona ihan buranalla ja panadolilla ilman kummempia kipuja. Lähinnä syöminen tuotti hankaluuksia kun piti syödä nestemäisiä ruokia viikon ajan. Nauti siitä, että sinulla on hyvä tekosyy syödä paljon jäätelöä (minua oikein kehoitettiin siihen) ja mene vain töihin.

Vierailija
8/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTHS ohjeisti vuosi sitten, että poistosta ei saa lähteä autolla tai pyörällä koska puudute voi vaikuttaa keskittymiskykyyn eikä saa kantaa reppua. Noiden(kin) nojalla, kivusta ja muusta olotilasta sitten puhumattakaan, vähän huolestuttavia nämä, joiden piti palata suoraan sorvin ääreen. Toki työtehtäviä on erilaisia, mutta vähääkään fyysisemmässä työssä se on ehdoton ei. 

Vierailija
9/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poistettu kerrallaan x2 ja 0 päivää sairista. Olin silloin vielä opiskelemassa ja menin suoraan luennolle.

Vierailija
10/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaviisurin leikkauksen takia olin täysin työkyvytön viikon ajan, leuka meni nimittäin täysin jumiin turvotuksesta, en pystynyt puhumaan kunnolla saati syömään muuttamaan päivään. Ei puhettakaan että olisin vaikkapa asiaskaspalvelua voinut tehdä, kun ei suu auennut niin yritäpä siinä sitten puhua kunnolla hampaiden välistä. Myös pientä kuumetta piti tuon leikkauksen jälkeen viikon ajan, vaikka ei ollutkaan mitään tulehdusta. Yläviisurin poiston jälkeen olen ollut molemmilla kerroilla ihan ok seuraavana päivänä jo, tosin mitään ruumiillista ei kyllä olisi uskaltanut tehdä ettei se verihyytymä irtoa.

Vierailija
11/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun olis pitänyt älytä pyytää enemmän

Vierailija
12/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin muutama vuosi sitten alaviisuri, sillä se oli tullut todella kipeäksi enkä halunnut alkaa sitä hoidattamaankaan. Sain kipuajan keskelle työpäivää ja en saanut edes sille poistopäivälle sairaslomaa, vaikka olen asiakaspalvelussa töissä. No eipä siinä montaa tuntia ollut silti kestettävänä, ja seuraava päivänä olo oli jo ihan ok.

Vierailija
13/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun olis pitänyt älytä pyytää enemmän

Miksi?

Vierailija
14/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pysty olla pois pomolle ilmoittamalla? Minä sain kanssa aikanani riittämättömän sairasloman yhden kirurgisen pientoimenpiteen jälkeen ja riitti, että soitin pomolle. Hän kuitenkin tiesi mikä oli homman nimi ja oli saanut jo aiemman sairaslomatodistuksen ja sen myötä lääkärin hyväksynnän, sovittavissa olevia juttujahan nämä pitkälti ovat. 

Vierailija
15/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole hammaslääkäri kyllä ikinä kirjottanut sairauslomaa päivääkään vaikka kaikki neljä viisuria on poistettu eri aikoina. En minä kyllä mitään erikoisen vahvoja kipulääkkeitä saanutkaan ja puudutuskin oli ihan semmonen normaali, väsynyt ja kipuileva olin toki poistopäivänä mutta ihan työkykyinen jo seuraavan päivänä. 

Ajatuksena tuossa on varmaan se että kun ei voi tietää miten kukakin reagoi niin ei haluta varmuuden vuoksi kirjoittaa saikkua sellaiselle joka onkin työkykyinen, ap - sinä saat lisää sairauslomaa jos olet sen tarpeessa. 

Vierailija
16/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä poistettiin kaikki neljä viisuria samalla kertaa. Yksi hammas oli ollut tulehtunut jo kaksi kertaa aiemmin ja kolmas tulehduskerta oli meneillään poistohetkellä. Poisto meni hyvin, yhden hampaan poistossa kesti vain hiukan muita kauemmin kun juuret oli jotenkin hankalat. Ja ihan puudutuksella siis vaan, eli suht hyvin ja nopsaan meni. Hammaslääkäri kysyi millaista työtä teen (tuolloin myyjä kenkäliikkeessä) ja automaattisesti kirjoitti 3 päivää saikkua. Sanoi sitten vielä, että ota vain yhteyttä jos tuntuu siltä, että tarviit lisää. :) eli kyllä tuo yksi päivä saikkua aika vähältä tuntuu. Itse en ainakaan olisi pystynyt seuraavana päivänä meneen töihin, olin aika tokkurassa lääkkeistä ja posket ihan turvoksissa. :D tää oli siis Tampereella Acutassa:)

Vierailija
17/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä viisuria poistetti eri kertoina ja kertaakaan ei ole saikkua tarvinnut. Ne ensimmäiset pari tuntia puudutuksen loputtua ovat pahimmat mutta sen jälkeen jo helpottaa ja olo on normaali. 3 hammasta revittiin ja yksi leikattiin, kaksi hampaista oli ihan murua. Kannattaa poistaa me viisurit jo nuorena vaikka yksityisellä! Menevät niin helposti huonoon kuntoon.

Vierailija
18/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan esimmäistä vastaajaa. Hammas jouduttiin halkaisemaan ja repimään osissa pois alaleuasta ja toimenpiteen jälkeen sanoi, että ota Buranaa jos kolottaa. Kysyi kyllä tarvinko sille päivälle saikkua, mutta ei tuntunut siltä, enkä sitä edes kaivannut.

Onko joku oikeasti nukutettu viisaudenhampaan vuoksi?

Mut nukutettiin koska alaviisureiden lisäksi poistettiin niiden edessä olevat normaalit takahampaat, mulla on pienet leuat joten pinta-alaan suhteutettuna tuli tosi paljon tyhjää tilaa suuhun. Muistaakseni olisin saanut tuosta operaatiosta 1-2pv saikkua, onneksi olin sillä hetkellä työtön kun lääkkeidenkin kanssa oli aika tuskainen olo, puhumattakaan siitä etten pystynyt tikkien vuoksi avaamaan suutani kunnolla kahteen viikkoon - vasta sitten kun pari sulamatonta langanpätkää poistettiin hammaslääkärissä kykenin puhumaan normaalisti ja syömään jotain muuta kuin keittoa tai pirtelöitä. Nykyisessa aspatyössäni jos olisin ollut silloin niin en tiedä miten olisin työni hoitanut vaikuttaen samalla normaalilta ihmiseltä.

Vierailija
19/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on poistettu viisaudenhampaita kolmella eri kerralla, yhden kerran jälkeen kipeä & saikulla viikon, kahden muun kerran jälkeen ei mitään vaivaa.

Vierailija
20/22 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä tietenkään saanut eikä tietenkään tullut mieleenkään. AV:lta näitä Työn Sankareita löytyy, ei kannata ap niistä mieltään pahoittaa.

Itseltä poistettiin torstaina ja sain perjantain sairaslomaa, hammaslääkäri olisi kysymyksenasettelusta päätellen antanut myös la-su, jos olisin tehnyt niinä päivinä töitä. 

En ole tuon kirjoittaja mutta minulle ei tarjottu saikkua kun 2 viisaudenhammasta poistettiin ja naama oli puudutettu niin että silmääkään ei saanut kiinni. Pomo laittoi kuitenkin pois töistä kun verenvuoto ei lakannut, olin valkoinen ja pahoinvoiva. Olin sen päivän siis poissa ja seuraavana menin normaalisti. Otin pari buranaa mukaan mutta en paljoa tarvinnut, vuotoa ei enää seuraavana päivänä ollut. Joten mikä tässä nyt on niin ihmeellistä? Kaikille ei siis tarjota sitäkään yhtä päivää koska toimenpidettä pidetään niin yksinkertaisena ja nyt itkettää kun on saanut vain yhden?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi