Viisaudenhampaan poisto ja vain poistopäivä sairaslomaa?

Vierailija

Minulta poistettiin oikean puolen molemmat viisurit tänä aamuna. Ei ollut mikään erityisen vaikea toimenpide siinä mielessä, että nukutuksia ei tarvittu, ei ollut tulehdusta päällä eikä juuria siinä lähellä, mutta molemmat kuitenkin osittain ikenen alla (alahammas kokonaan) ja piti puuduttaa koko leuka. Olin aika tokkurainen ja pöllämystynyt sieltä hammaslääkäristä lähdettyäni enkä sen tarkemmin lukenut saamiani papereita, kunhan lähdin kotiin. Kotona kävin heti nukkumaan kun luin jostain että sen pitäisi helpottaa toipumista ja tajusin katsoa papereita vasta nyt. Sairauslomatodistuksessa lukee, että saikkua 22.10.-22.10., eli pelkkä tämä päivä!

En tietenkään tiedä millainen olo on huomenna, mutta rupesi oikeasti itkettämään (vähän jotenkin herkillä nyt näiden kipujen ja inhottavan olon vuoksi) kun ajattelin, että 16 tunnin päästä pitäisi olla tekemässä asiakaspalveluvoittoista työtä. Onko tuo ihan normikäytäntö, että sairaslomaa tulee vain yksi päivä, vai mitä ihmettä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En mä saanut yhtään saikkua viisurin poiston takia, vaikka se jouduttiin leikkaamaan. Töihin vaan menin suoraan hammaslääkäristä kylmähaude poskella. Ei kyllä tullut edes mieleen, että siitä voisi saada saikkua.

Vierailija

On ihan normaalia, joskus ei saa edes sitä poistopäivää..

Multa poistettiin kaikki neljä viisuria kerralla, kirurgi poisti nukutuksessa (erittäin vaikea hampaanpoisto). Tästäkin sain vain neljä päivää sairaslomaa.

Vierailija

Ei monet ota yhtään saikkua vaan palaavat töihin sieltä hammaslääkärin vastaanotolta. Kunnon kipulääkkeet (Panacod) kannattaa aina hammaslääkäriltä kysyä, jos tietää että on kipuherkkä ja jännittää selviäminen buranoilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En mä saanut yhtään saikkua viisurin poiston takia, vaikka se jouduttiin leikkaamaan. Töihin vaan menin suoraan hammaslääkäristä kylmähaude poskella. Ei kyllä tullut edes mieleen, että siitä voisi saada saikkua.

No etpä tietenkään saanut eikä tietenkään tullut mieleenkään. AV:lta näitä Työn Sankareita löytyy, ei kannata ap niistä mieltään pahoittaa.

Itseltä poistettiin torstaina ja sain perjantain sairaslomaa, hammaslääkäri olisi kysymyksenasettelusta päätellen antanut myös la-su, jos olisin tehnyt niinä päivinä töitä. 

Vierailija

Komppaan esimmäistä vastaajaa. Hammas jouduttiin halkaisemaan ja repimään osissa pois alaleuasta ja toimenpiteen jälkeen sanoi, että ota Buranaa jos kolottaa. Kysyi kyllä tarvinko sille päivälle saikkua, mutta ei tuntunut siltä, enkä sitä edes kaivannut.

Onko joku oikeasti nukutettu viisaudenhampaan vuoksi?

Vierailija

Mulla poistettiin kaikki neljä viisaudenhammasta kerralla, heti toimenpiteen jälkeen sain vahvempaa kipulääkettä, mutta pärjäsin kotona ihan buranalla ja panadolilla ilman kummempia kipuja. Lähinnä syöminen tuotti hankaluuksia kun piti syödä nestemäisiä ruokia viikon ajan. Nauti siitä, että sinulla on hyvä tekosyy syödä paljon jäätelöä (minua oikein kehoitettiin siihen) ja mene vain töihin.

Vierailija

YTHS ohjeisti vuosi sitten, että poistosta ei saa lähteä autolla tai pyörällä koska puudute voi vaikuttaa keskittymiskykyyn eikä saa kantaa reppua. Noiden(kin) nojalla, kivusta ja muusta olotilasta sitten puhumattakaan, vähän huolestuttavia nämä, joiden piti palata suoraan sorvin ääreen. Toki työtehtäviä on erilaisia, mutta vähääkään fyysisemmässä työssä se on ehdoton ei. 

Vierailija

Alaviisurin leikkauksen takia olin täysin työkyvytön viikon ajan, leuka meni nimittäin täysin jumiin turvotuksesta, en pystynyt puhumaan kunnolla saati syömään muuttamaan päivään. Ei puhettakaan että olisin vaikkapa asiaskaspalvelua voinut tehdä, kun ei suu auennut niin yritäpä siinä sitten puhua kunnolla hampaiden välistä. Myös pientä kuumetta piti tuon leikkauksen jälkeen viikon ajan, vaikka ei ollutkaan mitään tulehdusta. Yläviisurin poiston jälkeen olen ollut molemmilla kerroilla ihan ok seuraavana päivänä jo, tosin mitään ruumiillista ei kyllä olisi uskaltanut tehdä ettei se verihyytymä irtoa.

Vierailija

Minulta poistettiin muutama vuosi sitten alaviisuri, sillä se oli tullut todella kipeäksi enkä halunnut alkaa sitä hoidattamaankaan. Sain kipuajan keskelle työpäivää ja en saanut edes sille poistopäivälle sairaslomaa, vaikka olen asiakaspalvelussa töissä. No eipä siinä montaa tuntia ollut silti kestettävänä, ja seuraava päivänä olo oli jo ihan ok.

Vierailija

Etkö pysty olla pois pomolle ilmoittamalla? Minä sain kanssa aikanani riittämättömän sairasloman yhden kirurgisen pientoimenpiteen jälkeen ja riitti, että soitin pomolle. Hän kuitenkin tiesi mikä oli homman nimi ja oli saanut jo aiemman sairaslomatodistuksen ja sen myötä lääkärin hyväksynnän, sovittavissa olevia juttujahan nämä pitkälti ovat. 

Vierailija

Minulle ei ole hammaslääkäri kyllä ikinä kirjottanut sairauslomaa päivääkään vaikka kaikki neljä viisuria on poistettu eri aikoina. En minä kyllä mitään erikoisen vahvoja kipulääkkeitä saanutkaan ja puudutuskin oli ihan semmonen normaali, väsynyt ja kipuileva olin toki poistopäivänä mutta ihan työkykyinen jo seuraavan päivänä. 

Ajatuksena tuossa on varmaan se että kun ei voi tietää miten kukakin reagoi niin ei haluta varmuuden vuoksi kirjoittaa saikkua sellaiselle joka onkin työkykyinen, ap - sinä saat lisää sairauslomaa jos olet sen tarpeessa. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat