Kysymys uusperheille

eiymmärrä

Vietättekö aina aikaa koko perhe vai enimäkseen niiden omien lasten kanssa? Meillä mies haluaa aina touhuta koko perhe yhdessä, kun hänen lapsensa ovat meillä. Hänen exänsä taas vaatii häntä viettämään aikaa enimäkseen omien lasten kanssa. Meillä on yhteisiäkin lapsia joten emme tuollaiseen epätasa-arvoisuuteen mielelään lähtisi.
Eli olaanko nyt ihan väärässä? Pitäskö miehen olla niiden omien kanssa ja mä sit viihdytän näitä meidän mukuloita sillä aikaa vai kaikki yhdessä ulkoilemaan ja touhuamaan?

Kommentit (13)

Vierailija

Meillä mies vietti kyllä joskus aikaa vain tyttärensä kanssa, kävivät jossain kahdestaan, sillä tyttö oli meillä aika vähän. Mutta enimmäkseen oltiin kaikki yhdessä, tai aikuisista lasten kanssa se, joka oli kotona. Välillä miehellä oli töitä, kun tytär oli meillä, mutta kellään osapuolella ei ollut mitään sitä vastaan. Tai niin luultiin, kun tytär oli jo aikuinen, sain  kuulla tämän äidiltä, että kaikki olikin ollut hänen mielestään päin persettä. Sitä pahaa mieltä olisi parantanut jälkikäteen tukko rahaa. Hänelle, ei tyttärelle.

Vierailija

Epätasa-arvoahan ei ole se, että miehen lapset eivät asu kanssanne, mutta yhteiset lapset asuvat. Minusta on jotenkin kummallista, että jos lapset näkevät isäänsä vain joka toinen viikonloppu, niin edes silloin isä ei halua olla lastensa kanssa.

Olen itse kasvanut tuollaisessa uusperheessä, jossa isän luona me olimme lähinnä ilmaisia lastenhoitajia ja siivoojia, kun "koko perhe puuhaili yhdessä" eli teki töitä. Isä ei vieläkään ole ymmärtänyt, miksi sekä minä että siskoni emme kutsuneet häntä ja perhettään häihin. Hänhän on isämme! Olisi sitten ollut sitä edes joskus eikä olisi aina mennyt uuden vaimon selän taakse piiloon toteamaan, että on epätasa-arvoista, jos me emme siivoa heillä, kun muutki lapset joutvat siivoamaan.

Vierailija

Sekä että. Mies viettää aikaa kahdestaan oman lapsensa kanssa, mutta olemme yhdessä myös koko perhe. Pitäähän sisarusten saada viettää aikaa myös yhdessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Epätasa-arvoahan ei ole se, että miehen lapset eivät asu kanssanne, mutta yhteiset lapset asuvat. Minusta on jotenkin kummallista, että jos lapset näkevät isäänsä vain joka toinen viikonloppu, niin edes silloin isä ei halua olla lastensa kanssa.

Olen itse kasvanut tuollaisessa uusperheessä, jossa isän luona me olimme lähinnä ilmaisia lastenhoitajia ja siivoojia, kun "koko perhe puuhaili yhdessä" eli teki töitä. Isä ei vieläkään ole ymmärtänyt, miksi sekä minä että siskoni emme kutsuneet häntä ja perhettään häihin. Hänhän on isämme! Olisi sitten ollut sitä edes joskus eikä olisi aina mennyt uuden vaimon selän taakse piiloon toteamaan, että on epätasa-arvoista, jos me emme siivoa heillä, kun muutki lapset joutvat siivoamaan.

Nyt vedät johtopäätöksiä mitkä eivät pidä paikaansa.
Tietenkin isä haluaa olla lastensa kanssa, mitä hittoa?? Ja meillä ei kyllä miehen lapset siivoile. Joten älä oleta yhtään mitään.
ap

Vierailija

Ja mies käy kyllä peleissä, leffassa jne. jne yksitellen lasten kanssa, mutta hänen exän mielestä se ei riitä vaan aina pitäisi olla VAIN niiden kanssa. Hän ei ymmärrä, että noilla lapsilla on sisaruksia jotka haluavat myös olla heidän kanssa.
ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja mies käy kyllä peleissä, leffassa jne. jne yksitellen lasten kanssa, mutta hänen exän mielestä se ei riitä vaan aina pitäisi olla VAIN niiden kanssa. Hän ei ymmärrä, että noilla lapsilla on sisaruksia jotka haluavat myös olla heidän kanssa.
ap

Ovatko lapset silti tyytyväisiä isän ja sisarusten kanssa vietettyyn aikaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ovatko lapset silti tyytyväisiä isän ja sisarusten kanssa vietettyyn aikaan?

Tää valitus lähti, kun viimeksi yhdellä lapsella oli ollut tylsää veljensä pelissä, kun leikki siskonsa kanssa ei toiminut ja isä koitti keskittyä siihen peliin. Siitä tuli vihainen puhelu, että pitää viettää jokaisen lapsen kanssa kaksinkeskeistä aikaa tai edes jättää nää meidän yhteiset lapset pois kuvioista.
Kenellä nyt ei olisi tylsää 6h turnauksessa? Se miksi se lapsi piti sinne väkisin tyrkätä tylsistymään on meillekkin mysteeri, mutta teimme niin kuin äitinsä halusi.
Muuta valitusta emme ole kuulleet.
ap

Vierailija

Tehkää niin kuin haluatte, ei niitä exiä tarvitse kuunnella. Ja miksi lapsia pitäisi aina olla viihdyttämässä ties millä tempuilla, kai ne teidänkin kanssa saa tylsistyä?

Vierailija

Meillä lapset ei käy lainkaan isällään, koska siellä on juuri tuollaista. Kaikki pitää jakaa ja koko ajan ollaan yhdessä. Lapset on tyytyväisempiä, kun saavat elää elämäänsä yhdessä ainoassa kodissa, tavata täällä kavereitaan ja mennä lauantaina harrastuksiinsa ilman, että mielessä on se, että nyt onkin isäviikonloppu. Jos isä ei halua panostaa lapsiinsa, ei lapsetkaan panosta isän kanssa olemiseen.

Vierailija

Mun mielestä elätte normaalia elämäänne, mutta ehkä isänä veisin isommat lapset vaikka kerran viikonlopussa johonkin juttuun ihan keskenään. Mihin nyt edellisestä liitosta olevat lapset haluavatkaan. Teidän lapsethan näkevät isäänsä joka päivä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä elätte normaalia elämäänne, mutta ehkä isänä veisin isommat lapset vaikka kerran viikonlopussa johonkin juttuun ihan keskenään. Mihin nyt edellisestä liitosta olevat lapset haluavatkaan. Teidän lapsethan näkevät isäänsä joka päivä

Eli sillon ne ei ois täällä ollenkaan. He kun ovat vaan päivän täällä n. 3 kertaa kuussa ja joskus jotain mies tekee niiden kanssa arkena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ei käy lainkaan isällään, koska siellä on juuri tuollaista. Kaikki pitää jakaa ja koko ajan ollaan yhdessä. Lapset on tyytyväisempiä, kun saavat elää elämäänsä yhdessä ainoassa kodissa, tavata täällä kavereitaan ja mennä lauantaina harrastuksiinsa ilman, että mielessä on se, että nyt onkin isäviikonloppu. Jos isä ei halua panostaa lapsiinsa, ei lapsetkaan panosta isän kanssa olemiseen.

Mitä tämä panostaminen on? Eikö heidän kanssa vietetty aika riitä? Eikö pelailu, ulkopelit, leikit, huomio jne. jne. ole panostamista? Eli mitä se on?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat