Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin rukoilemisen sen jälkeen kun menetin läheiseni.

Vierailija

Joka ilta rukoilin, ettei häntä otettais minulta pois. Tein tätä useamman vuoden ajan. Hän ei ollut edes sairas. Kuolema tuli täysin yllättäen. Tämän jälkeen en rukoillut lähes vuoteen. Mutta sitten yhtenä päivänä rukoilin yhtä asiaa, että jos näin tapahtuisi niin en tarvitse mitään muuta. Ja muuta en pyydä. Ei mennyt edes kuin pari kuukautta ja näin todellakin tapahtui. Ehkä oli sattumaa, mutta kuitenkin. En kyllä yhtään uskonut, että saisin mitä niin kovasti halusin. Oli minulla kuitenkin aavistus, että jotain hyvääkin voi tapahtua. Mutta että juuri se mikä niin kovasti halusin ja rukoilin. En kyllä sitten voi muuta pyytää mutta kiitän rukouksissani aina välillä.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Mä rukoilin viimeksi lapsena kun öisin aina sain kauheita pelkokohtauksia, jolloin pelotti niin paljon että rukoilu oli ainoa mitä pystyi enää tekemään. Ei se koskaan auttanut niin lopetin lopulta. Pelkokohtaukset hellitti sitten aikanaan teini-iässä.

Vierailija

Et sinä pysty rukouksilla vaikuttamaan toisen elinaikaan. Se ei ole meidän hallinnassamme. Meillä jokaisella on omat päivämme. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et sinä pysty rukouksilla vaikuttamaan toisen elinaikaan. Se ei ole meidän hallinnassamme. Meillä jokaisella on omat päivämme. 

En tietenkään. Ajattelin vain, että Jumala näkisi miten tärkeä hän on minulle. Niin nuorena lähti vielä. Oli tärkein kaikista. Rukoilin, että häntä älä ota vielä pitkään aikaan, hän on minulle kaikki. Ota minut ensin. Ap

Vierailija

En tiedä oletko oikein sisäistänyt rukoilemisen ideaa, ap. Rukoilemisen kautta voi saavuttaa ymmärrystä - jos sattuu johonkin suurempaan voimaan uskomaan, tai jos haluaa sellaiseen uskoa. Jos ei usko, eikä edes kiinnosta uskoa tai ymmärtää, niin rukoilemisesta tuskin on mitään hyötyä.

Ei sen ole tarkoitus olla mikään toiveita toteuttava virasto, jolle jätetään suullinen hakemus käsiteltäväksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään. Ajattelin vain, että Jumala näkisi miten tärkeä hän on minulle. Niin nuorena lähti vielä. Oli tärkein kaikista. Rukoilin, että häntä älä ota vielä pitkään aikaan, hän on minulle kaikki. Ota minut ensin. Ap

sinun aikasi ei ollut vielä. Jotain tehtävää on vielä. 

Mutta ajattele, tällä ihmisellä on nyt hyvä olla.

Vierailija

Lisään vielä, että olen todella pahoillani menetyksestäsi, ap. Anteeksi, jos viestini kuulosti julmalta - se ei ollut tarkoitukseni.

t: 5, joka on myös menettänyt läheisiä liian nuorena

Vierailija

Rukoileminen on hieno tapa antaa itselleen pisteitä asioihin vaikuttamisesta tekemättä yhtään mitään. Jonkun sanoma "rukoilen puolestasi" on tasan yhtä hyödyllistä kuin sanonta "olet ajatuksissani", kumpikaan ei auta pätkääkään sitä henkilöä, jolle sanat on osoitettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Rukoileminen on hieno tapa antaa itselleen pisteitä asioihin vaikuttamisesta tekemättä yhtään mitään. Jonkun sanoma "rukoilen puolestasi" on tasan yhtä hyödyllistä kuin sanonta "olet ajatuksissani", kumpikaan ei auta pätkääkään sitä henkilöä, jolle sanat on osoitettu.

Nii-ih. Joskus ei vaan voi oikein muuta tehdä auttaakseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oletko oikein sisäistänyt rukoilemisen ideaa, ap. Rukoilemisen kautta voi saavuttaa ymmärrystä - jos sattuu johonkin suurempaan voimaan uskomaan, tai jos haluaa sellaiseen uskoa. Jos ei usko, eikä edes kiinnosta uskoa tai ymmärtää, niin rukoilemisesta tuskin on mitään hyötyä.

Ei sen ole tarkoitus olla mikään toiveita toteuttava virasto, jolle jätetään suullinen hakemus käsiteltäväksi.

Mielestäni rukoilemiseen ei ole mitään tiettyä kaavaa. Tai jos on, en aio sitä käyttää. Rukoukseni tulee sen hetkisestä tunteesta ja ajatuksesta. Jos se helpottaa oloani, niin kuka voi sanoa että se on väärin. En vaadi tai oleta että saan jotain, minä vain rukoilen ja se on minun tapani. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii-ih. Joskus ei vaan voi oikein muuta tehdä auttaakseen.

Eli siis ei voi tehdä mitään, mutta haluaa itselleen paremman mielen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun lopetit. Rukoileminen on asioiden pakenemista ja pahentaa oloa entisestään.

Ylipäätään uskonto on melko pitkälti oman vastuun ulkoistamista.

Vierailija

Emmehän koskaan väsy rukoilemasta?!
"Anokaa niin teille annetaan, kolkuttakaa niin teille avataan".
Meillä on myös Paljon aihetta kiitokseen, voi kun sitä osaisi ja muistaisi kiittää Jumalaa kaikesta siitä hyvästä jota hän on meille runsain määrin siunannut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat