Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko poskionteloiden punkteeraus paljon?

Vierailija
21.10.2015 |

Saako siihen jotain nappeja nassuun ennen toimenpidettä, sillä tulen olemaan varmaankin niin peloissani että tutisen? Onko omakohtaista kokemusta täällä kenelläkään asiasta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut, kun sen homman hoiti ammattitaitoinen ja kokenut alansa korvanenäkurkkulääkäri kuten omalla kohdallani.  On punkteerattu pari kertaa nenäonteloni, ja sitä "tavaraa" tuli kaarimaljaan ihan hirvittävä läjä, joten tarpeeseen tehtiin. Kiitän vieläkin kyseistä erikoislääkäriä.

Vierailija
22/34 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin juuri elämäni eka punkteeraus: olin vältellyt sitä kuin ruttoa, kun niin karseita kauhutarinoita punkteerauksesta on kerrottu. Itselläni on vielä tosi alhainen kipukynnys, olen monta kertaa pyörtynytkin kivusta, kerran verikokeessakin :/

Kroonistuneen poskiontelotulehduksen takia punkteeraus oli pakko tehdä ja jopa halusin sitä, niin väsynyt olen tähän tautiin.

Nenä-korva-kurkkulääkäri teki punkteerauksen (työterveydessä) ja toimenpide ei sattunut kertakaikkiaan YHTÄÄN!! Harmittaa, etten ole mennyt aiemmin! Pyysin kunnon puudutukset ja lääkäri puuduttikin nenän suihkeella monta kertaa jo ennen puudutuspiikkejä. Puudutuspiikki tuntui vähän, mutta ei sitä voi mitenkään edes kivuksi sanoa. Itse punkteeraus ei sattunut lainkaan. Ja mikä lasti tavaraa tuli ulos! Hyi että. Siellä oli saattanut muhia mulla yli vuoden nuo eritteet, yksikään antibioottikuuri ei auttanut kuin hetkellisesti.

Ensi viikolla kontrollipunkteeraus ja menen siihen ilolla!

Älkää uskoko kauhutarinoita, pyytäkää (vaatikaa!) hyvät puudutukset -ja tehkää toimenpide nenä-kurkku -korvalääkärillä. :)

Tämä tapahtui Oulussa ja suosittelen lämpimästi lääkäriä, Roine Huotaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut yhtään, vaikka olen kipuherkkä.

Vierailija
24/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju jo, mutta jos joku sattuu googlettamaan punktiojuttuja: ei ole paha juttu lainkaan, kun osaava lääkäri tekee. Itsellä punkteerattu kahdesti erikoislääkärin toimesta, oli ihan iisipiisi.

Vierailija
25/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sattunut. Ensin tungetaan sieraimiin jotkut metallitikut, joiden pässä on jotain pehmikettä, jossa runsaasit puudutusainetta. Sen annetaan vaikuttaa ja sitten punkteeraus. Tuntuu epämiellyttävältä kyllä, mutta ainakiin omalla kohdalla puudutus toimi niin hyvin etten tuntenut lainkaan itse punkteerausta. Tai siis kipua. Sen huomaa, että jotain menee sisään, tai sen liikkeen. Pahin vaihde itsellä oli se huuhtelu, tuntui jotenkinikävältä, mutta ei sekään kipua tuottanut

Vierailija
26/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut ja helpotti heti. Ensimmäisellä kerralla ei kannata säikähtää rutisevaa ääntä, kuuluu asiaan.

Vierailija
27/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kokaiinia niissä puudutustupoissa

Vierailija
28/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui inhottavalta. Ei sattunut. Pelotti enemmän kuin sattui. Mutta kyllä tuli saman tien ihana helpotus. En muista ,  että mikään muu hoito olisi antanut niin nopeasti ja selkeän helpotuksen. 

Vierailija
29/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leikattiin poskiontelot viikolla, ei sattunut yhtään. Nukutuksesta oli sen verran hyötyä.

Vierailija
30/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää punkteerata koska ontelot saadaa tyhjälksi käsikauppalääkkeilläkin.

Vierailija
31/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa riippua siitä, miten paha tulehdus. Tulehtunut kudos ei oikein kunnolla puudu. Minulle tehty kahdesti. 17-vuotiaana sattui aivan järkyttävästi. Olin kärsinyt 3 kuukautta nuhasta ja poskionteloista tuli jo pahaa hajua. Ab-kuureja monta takana. Heti punkteerauksen jälkeen seuraavana päivänä huomasi kuitenkin eron. 

Toisen kerran punkteerattiin, kun olin 38-39-vuotias, ei ole monta vuotta aikaa. Ei sattunut paljon. Kummallista rusahtelua kuului, mitä säikähdin, mutta kipua ei juurikaan.

Vierailija
32/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntui inhottavalta. Ei sattunut. Pelotti enemmän kuin sattui. Mutta kyllä tuli saman tien ihana helpotus. En muista ,  että mikään muu hoito olisi antanut niin nopeasti ja selkeän helpotuksen. 

Juuri näin. Paine katoaa päästä ja naamasta samalla hetkellä kun se reikä tehdään. Oi autuutta. 

Vierailija
33/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ei se satu yhtään.

Pikkujuttu joka on nopeasti ohi. 

No fear my dear. Trust me.

Vierailija
34/34 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla turpisi koko nenä ja sattui viikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi