En tajua ihmisiä, jotka eivät käytä wc-kukkaa tms.
pesemään ja tuoksuttamaan pöntön jokaisen käynnin jälkeen. Hyi olkoon. Näyttää siltä, että noilla tyypeillä muutenkin on siivous hakusessa..
Kommentit (37)
Miks joku haluaisi huuhtoa turhia ja ylimääräisiä kemikaaleja muutenkin hauraaseen luontoon?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku käyttää niitä pönttön reunaan huonosti sopivia muovihärpäkkeitä? Mä käytän sitä wc duck fresh disciä, semmosta geeliä, joka jämähtää pöntön kylkeen kiinni.
Sama juttu, itsekin käytän noita fresh discejä. Todella kätevä kun ei ole niitä muovisia lian ja baaketeerien kerääjiä siinä pöntön reunassa.
Laittakaa sellaseen telineeseen oikeasti puhdistavaa mm mäntysaippuan palanen ei haittaa niin paljon tuoksu allergisiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa sellaseen telineeseen oikeasti puhdistavaa mm mäntysaippuan palanen ei haittaa niin paljon tuoksu allergisiakaan.
Ei poista sitä faktaa, että ne on ällöittäviä bakteeripesiä, joita ei puhdas vessa kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mieluummin vessaharjaa. Ja paskani haisee paremmalta kuin mikään wc-kukka.
Vessaharjalle ei jää paljon käyttöä kun opettelee pohjustamaan pöntön vessapaperilla. Eikä jää raitoja pohjalle.
Kannattaa ottaa huomioon seikka josta saattaa aiheutua yllättävät kustannukset.
Mikäli muovinen wc-raikastin putoaa pönttöön ja aiheuttaa tukoksen/vesivahingon, maksaa aiheuttaja kaikki kulut 😫
Mieluimmin hankkii hyvän wc:n puhdistusaineen ja huolehtii pytyn säännöllisestä pesusta. On myös hyvä opastaa poikalapsia/känniäijiä, ettei pissaamisen tarkoitus ole ruiskia tuotosta pitkin seiniä! vaikka se jossain iässä on ilmeisen hauskaa leikkiä.
Wc pytty on tärkeä juttu kotien kylpyhuoneessa/saunatiloissa, estää (toivottavasti) suihkuun pissaamisen jos pytty on samassa tilassa. Aikansa kun suihkun yhteydessä laskettelee suoraan viemäriin, saattaa hajut olla melkoiset. Terveisiä vaan kuntosalien suihkukoppeja joskus käyttäneenä. Nykyisin lenkkeilen kotiin peseytymään.
Asunnon ostamisessa kannattaa mielestäni kiinnittää huomio siihen, onko peseytymistiloissa wc-pyttyä vai ei. Sinä tietysti päätät, minä vain annan vinkkiä mikäli jollekin kelpaa 😅
Ei tarvita mitään raikastimia, kun osataan pestä päivittäin sitä pönttöä ja jos on käynyt isolla tarpeella, niin ainakin mä pesen sen jälkeen useimmiten pöntön. Ei haise meidän vessa miltään. Epähygieenisempää se on peittää lian hajuja jollain muulla hajusteella. Siitä tulee valheellinen mielikuva, ettei muka oikeasti tarvitsisi pestä. Ja millainen bakteeripesäke se ylimääräinen muovilärpäke siellä pöntössä on? Hyi.
En halua käyttää voimakkaita keinotekoisia tuoksu- tai pesuaineita, jos voin ne välttää. Kemikaalimäärät on syytä pitää minimissä. Vältän myös turhan muovijätteen syntyä. Vessan voi pestä myös myrkyttömästi.
Nyt on ymmärretty väärin, pönttöön tehdään kakkaa, ei kukkaa. Ilmankos hygieniahörhöilijöiden pöntöt tukkeutuu niin helposti.
Minä pesen sen pöntön kerran viikossa pesuaineilla. Ei siihen tarvi enää mitään wc-kukkaa haisemaan pahalta. Ilmanraikastimetkin on suihkemuodossa eli haihtuu aikanaan.
White trash käyttää kammottavia tekotuoksuja asunnoissa. Myötähäpeä on suuri aina kun noihin törmää.
Minäkään en tajua ihmisiä, jotka haluavat altistaa itsensä ja luonnon noille aivan turhille kemikaaleille. Kyllä, vessassani haisee joskus kakka, kun siellä on juuri kakattu. Se on täysin luonnollista ja kakan haju haihtuu äkkiä, aiheuttamatta terveyshaittaa itselle tai luonnolle.
Kuulkaas ladyt, annan ilmaisen vinkin millä poistaa vessasta hajut! Osta käsisaippuaksi Lidlistä Cien Sensitiveä ja aina kun vessareissun jälkeen peset käsiäsi sillä, heiluttele niitä myös vessanpöntön päällä - kas kummaa, hajut lähtevät!
Minä ainakin pesen vessanpöntön päivittäin.Aikaa kuluu ehkä n.1 min . On tosi rasittavaa jossa siinä pyörii joku raikastin,jota pitää varoa.Ja muutenkin vessassa asioidessa se putoaa usein pönttöön.Ihana kaivella sitä sieltä pissan tai kakan keskeltä....
Jaa, että sitä ollaan kuin vuosisatoja sitten ranskalaiset hovissaan - pahaa hajua yritetään peitellä parfyymein ja tuoksuin, vaan kyllä se p*ska sieltä alta haisee siltikin 😂
Se muutama, mitä mulla noita wc-kukkahärpäkkeitä on joskus ollut, niin lähinnä ne ovat minusta sama kuin vetäisi niihin kuluneen rahan suoraan alas pöntöstä.
Pöntön puhtaanapidon kannalta ne ovat mielestäni pikemminkin tiellä, kuin edesauttaisivat siinä mitenkään. Poishan ne täytyy kuitenkin ottaa, kun harjalla pytyn pesee ja itse pesen sen vesi-etikka-seoksella ja harjalla n. joka toinen päivä. Ja toisin kuin pytyn seinämistä, niistä härpäkkeistä ei ihan tuosta vaan jotain menkkaripuliroiskeita pois pesekään... Yöks 😨💩
Tuoksun vuoksi pidän niitä aika turhina, koska mä en kaipaa pönttöön tuoksua. Parasta on kun ei haise miltään. Yleisenä ilmanraikastimena noi kukat ainakin ovat ihan turhia. Kyllä se paska kakkoshädän jälkeen haisee, oli pöntössö wc-kukkaa tai ei. Meillä käytetään tulitikkua ilmanraikastimena, jos se tuntuu tarpeelliselta. Joskus saatan ostaa jonkun raikastinsuihkeen kun höyrähdän päästäni jonkun halpahallin siivousosastolla.
En mä kovin tarpeellisena pidä noita suihkeitakaan, mutta ymmärrän sentään niiden idean. Tän wc-kukan idea on jäänyt aika hataraksi.
Vain laiskat käyttää tuollaisia hajupommeja vessoissaan. Normaalit ihmiset pesevät ja pitävät vessansa puhtaina.