Lapsi tuli mummolasta kiukkuisena, selvisi että isäni
Oli "ahdistellut" lastani..helvetin vaikea tilanne..muihin serkkuihin ei olluy koskenut kuin omaani. Lapsi on 10-v eli tietää kyllä mikä on oikein ja väärin.
Mutta miten tämä asia pitää hoitaa? Soitan tänään isälleni ja haluaisin pysyä rauhallisena vaikka mieli tekisi huutaa :"sä et lapseeni koske, saatana"...ja se syy miksi edes epäilen että on ahdistellut, johtuu siitä että olen itse kokenut samaa.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
En mäkään vastaisi tänne enää mitään, jos olisin saanut samanlaisen vastaanoton.
No joo..aikamoinen saavillinen pskaa on niskaan kaadettu. Mutta siinäpä huudelkoot jos sillä hyvän mielen saavat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään vastaisi tänne enää mitään, jos olisin saanut samanlaisen vastaanoton.
niinpä. mutta kun AP:n päämäärä on ketjun venyttäminen ja itsensä huvitus, hän vastaa...
Sä se tässä oot trolli, jonka ainoa tavoite joka ketjussa on derailata ja kaapata kaikki huomio itselleen. En jaksa kaltaisiasi lällättelijöitä, vai oletko kenties se yksi ja sama?
Älä Ap lue näitä juttuja täältä. Pahoitat vaan oman mielen ja paskan puhujat saavat mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti ette voi uskoo tätä todeks? Laittaisitteko ite tollasta juttua omista henk koht asioista nettiin?Kysyisitte apua av mammoilta. Te ihmiset ootte tärähtäneitä :D
Ja sinä olet itse täydellisyys? Tänne voi kirjoittaa ihan kuka tahansa anonyyminä ihan mitä tahansa, ja aivan tosiasioitakin elämän menostaan, joten jos sinä et usko aloittajaa, niin älä usko, jos uskot kuitenkin ja pidät aloittajaa sen takia tärähtäneenä, että kertoo arkaluonteisesta asiasta elämässään,niin se on aloittajan oma asia, tajuatko ei sinun asiasi, peittele sinä vaan omat negasi ja pidä omanasi, mutta älä tule tänne haukkumaan ja nimittelemään ihmisiä tärähtäneiksi, joille on sattunut aloittajan kaltaisia asioita perheessään. ON muuten MELKOISEN paljon tuollaista, että revi siitä.
Hei tehkää oma ketju noille ilkeille kommenteille
Vierailija kirjoitti:
Älä Ap lue näitä juttuja täältä. Pahoitat vaan oman mielen ja paskan puhujat saavat mitä haluavat.
No onneka osaan suodattaa, keskityn niihin viesteihin jossa on oikeasti sisältöä :). Nämä negailijat saavat jatkaa touhuaan .kai niillä on vaan niin paha olla että se pitää johonkin sitten kohdistaa.. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti ette voi uskoo tätä todeks? Laittaisitteko ite tollasta juttua omista henk koht asioista nettiin?Kysyisitte apua av mammoilta. Te ihmiset ootte tärähtäneitä :D
Ja sinä olet itse täydellisyys? Tänne voi kirjoittaa ihan kuka tahansa anonyyminä ihan mitä tahansa, ja aivan tosiasioitakin elämän menostaan, joten jos sinä et usko aloittajaa, niin älä usko, jos uskot kuitenkin ja pidät aloittajaa sen takia tärähtäneenä, että kertoo arkaluonteisesta asiasta elämässään,niin se on aloittajan oma asia, tajuatko ei sinun asiasi, peittele sinä vaan omat negasi ja pidä omanasi, mutta älä tule tänne haukkumaan ja nimittelemään ihmisiä tärähtäneiksi, joille on sattunut aloittajan kaltaisia asioita perheessään. ON muuten MELKOISEN paljon tuollaista, että revi siitä.
Eihän toi hauku aloittajaa tärähtäneeksi vaan yleisesti sanoi. Tää palsta on menny ihan sekasin...
Lopettakaa toi toistenne haukkuminen ja keskustelkaa aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, sama provoaja
Mistä kumpuaa, että ap.:n juttu ei ole totta?
Itse olen ollut lapsuudessani seksuaalisen häirinnän kohteena, ja tiedän tasan tarkkaan, miten vaikeaa on perheen sisäisissä tämän kategorian jutuissa tehdä asiasta julkista ja saatika mennä tekemään rikosilmoitusta vielä vuosienkin päästä tapahtuneesta häirinnästä perheenjäsentään kohtaan, etenkin kun omassakin tapauksessa kyseinen perheenjäsen osoittautui myöhemmässä elämässään biboksi, ja hän joutui usein hoitojaksoille osastolle. Sitä paitsi oma tapaukseni ehti vanhettumaan, ja syyllinen menehtymään, joten asia jäi asianomaisen kanssa käymättä lävitse ja anteeksiantoaan en päässyt kuulemaan koskaan, mutta ehkäpä hän sai rangaistuksensa jo eläessään. Armo oikeuden sijasta voi olla jossakin tapauksissa parempi ihan kaikkia sivullisiakin omaisia ajatellen.
Ajatelkaapa, kuinka ristiriitaisessa tolassa on tuonkaltaisen perheväkivallan uhri, koska samaan aikaan rakastaa ja vihaa läheistään, joka on toiminut väärin ja loukannut syvästi uhriaan sairaanloisella käytöksellään. Luottamus ihmisiin on kovalla koetuksella koko lopun elämänsä. Edellä mainitunkin takia on tärkeää, että uhri lähtee purkamaan elämänsä kupruaan vielä aikuisenakin.
Hei mitä ihmettä. Miksi edes olet missään tekemisissä isäsi kanssa?!!! Uskomatonta. Teet siitä pedofiilistä poliiseille ilmoituksen. Ettekä päästä enää ketään lasta sen pervon lähelle!!! Olen ihan järkyttynyt. Itse en olisi tollasen ihmisen kanssa missään tekemisissä.
Minusta tuntuu, että ihmisillä on vähän eri käsitys kiukkuisuudesta. Minä ainakin tulkitsin, oman 9 v. käytökseen peilaten, että lapsi on pahantuulinen, huutaa ja vinkuu, hermo menee pienestäkin vastoinkäymisestä jne. En niin, että apn lapsi huutaa: v***u mä olen vihainen kun ukki ahdisteli mua seksuaalisesti.
Ja ymmärrän myös aivan hyvin, miksi ap lähtee purkamaan asiaa täällä. Seksuaalinen hyväksikäyttö ei ole asia josta on helppo puhua edes läheisimpien ihmisten kanssa. Aplla ei ole miestä, sisko ja isä ovat osallisia ja äidille hän koe voivansa puhua. Tämä on aika raskas pommi tiputtaa puhelimitse ystävälle.
AP älä soita isällesi, älä ainakaan vielä. Tee vaikka lastensuojeluilmoitus tai rikosilmoitus, kyllä tilanne varmasti lähtee selviämään.
Siis sanoiko tyttö, että syliinottamisessa oli jotenkin likainen sävy? Meillä miehen isä pitää tuon ikäisiä vielä ihan pikkulapsina. 8-vuotiaana tyttö itse halusi köllötellä ukin tai mummin kanssa sängyssä. Vuotta myöhemmin koki olevansa liian vanha ja alkoi itkeä, kun ukki pyysi viereen. Ei ukki ollut tajunnut, ettei tyttö enää haluakaan, kun aikaisemmin niin teki. Eikä siinä takuulla ollut mitään seksuaalista.
Tunnen myös monia miehiä, joilla on ollut tapana "kaapata kainaloon". En ole koskaan kokenut sitä epämukavana. Joku toinen olisi saattanut.
Uskon tietysti, että ap on itse kokenut jotain rankempaa. Siksi pelkää tytönkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos itelle olis käyny noin tai oman lapsen kohdalle niin en todellakaan kirjottais siitä täällä palstalla. Etkä sä täältä saa selvyyttä siihen miksi isäsi tekee niinkuin tekee. Mut ihmisiä on monenlaisia et jos ny tykkäät kertoo tollasia asioita sun perheestä niin anna mennä. Ja jos tää olis totta niin joku varmaan tunnistais sut/sun perheen. Että et varmaan oo miettiny tätä sun tarinaa loppuun asti.
Jos tarina on totta, pitäisi isukki pistää vaikkapa sinne saunan taa. Pedofiliasta ei tietääkseni parane, on voinut ahdistella muitakin lapsia tietämättäsi.
Lastensuojeluasiahan tuo on. On täysin normaalia ja edellytys, että teet rikosilmoituksen ja yhteyden lastensuojeluun - oli kyseessä sitten oma isäsi tai ventovieras. Pedo kun pedo. Teillä on kyllä vinksahtanut perhe, se on pakko sanoa. Toivottavasti ymmärrät kuvion laajemmassa skaalassa. Ja mistä voitte olla niin varmoja, ettei isoisä ahdistele myös siskosi lapsia?? Eihän sitä mikään voi varmistaa, ei se mitään todista, vaikka lapselta kysyisi suoraan, onko joku ahdistellut, ei lapsi välttämättä pysty tai halua sellaista sanoa, vaikka tietäisi olevan väärin. Nyt valoja päälle. Juttu haiskahtaa tosi oudolta niinkuin muutkin kommentoijat huomauttaneet. Mutta näillä asioilla ei voi leikkiä ja vaikka tämä olisi feikkistoori, suhtaudumpa nyt silti vakavasti ja niin sinunkin äitinä ja itse hyväksikäyttöä kokeneena tulisi suhtautua. Eikö muka isoäiti (äitisi) tiedä, että miehensä ja lastensa isä on pedo? Miksi muu perhe pitää vielä tähän äijään yhteyttä? Miksi SINÄ pidät yhteyttä? Miksi altistat lapsesi tuolle kaikelle, vaikka juuri itselläsi on siitä kokemusta? Koetko alitajuisesti jotain mielihyvää tai kostonhimoa, jota saat siirtämällä pahaa oloasi seuraaville sukupolville? Mikset katkaise kierrettä NYT? Suomessa saa hyvin helposti lastenhoitoapua lyhyelläkin varoitusajalla. Ota vaikka Mannerheimin lsliittoon, sitä kautta saa lastenvahdin jos ei muuten. Tuollainen sisko tai "mummola" on kyllä vihoviimeinen hoitopaikka lapsille, eikä oikeastaan viimeinen. Sinne ei tulisi viedä koskaan, kaikki muut vaihtoehdot menevät edelle.
Ja siis ihan tiedoksi ja selvennykseksi: yhteydenotto lastensuojeluun ei tarkoita sitä, että ne vievät lapsesi sinulta tai pitävät SINUA pahana. Lasu on kaikkea muutakin kuin kiireellisiä huostaanottoja ja vanhempien ja sossujen vastakkaisasettelua. Lasussa ammattilaiset neuvovat sua, miten toimia tilanteessa. Kertovat konkreettisesti miten kannattaa toimia vaihe vaiheelta ja ohjaavat tarvittaessa eteenpäin esim. lääkäriin/psykologille, jos vaikka itsekin koet tarvetta käsitellä omia lapsuuden kokemuksiasi. Nyt ehkä koet, että asetut omaa isääsi ja perhettäsi vastaan, poltat siltoja takanasi ja vanhemmat+siskosi kääntyy sinua vastaan. Mutta eikös he ole koko elämänsä olleet sua vastaan, kun tällaiset kaltoinkohtelut ja hyväksikäytöt on katsottu läpi sormien??? Mieti nyt. Sun ei tarvi toimia itsesi vuoksi, mutta toimi omien lastesi vuoksi. He eivät tätä pyytäneet ja ovat viattomia koko tilanteessa. Voit nyt tehdä sen päätöksen, saavatko lapsesi hyvän ja turvatun tulevaisuuden ja lapsuuden - vai jatkuuko itse kokemasi p*ska läpi heidän ja mahdollisesti siskosi lapsien elämän.
Onko mummo mielenterveysongelmainen tai esim. poikkeuksellisen yksinkertainen tms. ? Normaali nainen kyllä vaistoaisi omasta lapsestaan tai lapsenlapsestaan mikäli jotain on pielessä. Ns. äidinvaisto on ihan liioiteltu käsite hyvin monien kohdalla; vaikka lapsi huutaisi hätäänsä korvan juuressa, niin siltikään ei kuulla, ollaan vaan kuuroja ja sokeita.
Että kannattaisi vähän miettiä onko mummostakaan turvalliseksi aikuiseksi. Tässä tapauksessa selvästikään ei.
On ihan tavallista että suuri osa perheestä ei halua myöntää eikä nähdä hyväksikäyttöä. Monesti niitä naisia, ketkä pistävät silmät umpeen miehensä teoille, on itseään hyväksikäytetty tai muuten vaan ovat itsekin kasvaneet kieroutuneessa perheessä ja tätä on jatkunut monen sukupolven ajan. Lapset taas voi olla aikuisenakin niin riippuvaisia vanhemmistaan, kun heidät on siihen opetettu, että hyväksikäytetty itse eristetään perheestä eikä hyväksikäyttäjää. Kaikki on näissä kuvioissa enemmän tai vähemmän mieleltään sairaita eikä ajatuskuviot ole ymmärrettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mummo mielenterveysongelmainen tai esim. poikkeuksellisen yksinkertainen tms. ? Normaali nainen kyllä vaistoaisi omasta lapsestaan tai lapsenlapsestaan mikäli jotain on pielessä. Ns. äidinvaisto on ihan liioiteltu käsite hyvin monien kohdalla; vaikka lapsi huutaisi hätäänsä korvan juuressa, niin siltikään ei kuulla, ollaan vaan kuuroja ja sokeita.
Että kannattaisi vähän miettiä onko mummostakaan turvalliseksi aikuiseksi. Tässä tapauksessa selvästikään ei.
Oletko itse yksinkertainen, ja luulet, että kaikki hyväksikäyttötoiminta tapahtuisi mummon silmien edessä? Ei todellakaan, vaan kahden kesken uhrin sekä hyväksikäyttäjän. Ei kukaan mummokaan ole mikään selvännäkijä sentäs, jos ja kun lapsi ei kerro, ja harva lapsi menee mummolleen ensin kertomaan, kyllä se on oma äiti, jolle kerrotaan tälläiset jutut, jos kerrotaan äidillekään, koska tapaukset ovat hyvin erilaisia, ja riippuu niin paljon ihmisistä ja heidän tavoistaan puhua - asiahan on lapselle hämmentävä ja erittäin arkaluonteinen asia.
Vierailija kirjoitti:
On ihan tavallista että suuri osa perheestä ei halua myöntää eikä nähdä hyväksikäyttöä. Monesti niitä naisia, ketkä pistävät silmät umpeen miehensä teoille, on itseään hyväksikäytetty tai muuten vaan ovat itsekin kasvaneet kieroutuneessa perheessä ja tätä on jatkunut monen sukupolven ajan. Lapset taas voi olla aikuisenakin niin riippuvaisia vanhemmistaan, kun heidät on siihen opetettu, että hyväksikäytetty itse eristetään perheestä eikä hyväksikäyttäjää. Kaikki on näissä kuvioissa enemmän tai vähemmän mieleltään sairaita eikä ajatuskuviot ole ymmärrettäviä.
Aikamoinen syytös perheisiin, jossa on tapahtunut seksuaalista hyväksikäyttöä, huh,huh, millaista paatoksellista syyttämistä muita perheenjäseniä kohtaan.
Noh, itse tiedän vain tapauksen, jossa itse uhri meni kertomaan äidilleen, ja isä sai tietää sitä kautta, mitä yksi lapsistaan harrasti perheen sisällä ja huomio: SALAA muiden selkien takana. Ette ymmärrä lainkaan, kuinka tuollainen hyväksikäyttö tapahtuu, vaan asioista kokemattomat kuvittelevat, että koko suku ja kylä tietää,mitä perheen sisällä tapahtuu, voi hyvänen aika, miten ylen tyhmää porukkaa täällä liikkuukaan. Sitä paitsi tuollainen lasten hyväksikäyttäminen saattaa saada alkunsa aivan mitättömästä leikistä, ja johtaa väärinymmärryksien kautta hyväksikäyttäjän väärinkäytöksiin, jotka ovat jo päässeet hämärryttämään hyväksikäyttäjän ajatusmaailman.
niinpä. mutta kun AP:n päämäärä on ketjun venyttäminen ja itsensä huvitus, hän vastaa...