Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi tuli mummolasta kiukkuisena, selvisi että isäni

Vierailija
21.10.2015 |

Oli "ahdistellut" lastani..helvetin vaikea tilanne..muihin serkkuihin ei olluy koskenut kuin omaani. Lapsi on 10-v eli tietää kyllä mikä on oikein ja väärin.

Mutta miten tämä asia pitää hoitaa? Soitan tänään isälleni ja haluaisin pysyä rauhallisena vaikka mieli tekisi huutaa :"sä et lapseeni koske, saatana"...ja se syy miksi edes epäilen että on ahdistellut, johtuu siitä että olen itse kokenut samaa.

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
142/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uskottava tai ei niin juuri tuollaista tapahtuu yllättävän paljon. Monilla on joku setä tai ukki tai kaverin isä joka on ällöttävä katseissaan/puheissaan/teoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä siellä tukipuhelimessa sanottiin?Oletko kertonut tästä lapsesi isälle?

Vierailija
144/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
145/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tää on ihmisten mielestä niin epäuskottava, että ihan antaa aihetta naureskelulle. Päin vastoin, aika tyypillinen tarina.

Vierailija
146/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisä samanlainen. Käyttäytynyt sopimattomasti omia lapsia kohtaan, sekä lapsenlapsiaan. Silti sinne lapsia viedään, vaikka kaikki suvusta asian tiedostaa. Siitä ei vaan puhuta. Mua kuvottaa koko ukko. Itse olen jo aikuinen, enkä omia lapsia vie lähellekkään. Myös isoäitini asiasta on tiennyt jo omien lasten kohdalla, muttei asialle mitään tehnyt, vähän semmoinen tossukka kun on. 

Vierailija
147/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan normi formaatti:

joku yliräväkkä tapahtuma (josta normihenkilö ei olisi ekana täällä vaahtoamassa)

mitään loogista neuvoa ei noudateta, eikä niihin liittyviin kysymyksiin ei vastata, vastaukset kohdistettaan tunnekuohua ylläpitäviin viesteihin
infoa tulee pikkusen kerrallaan, mummola-pappa-sisko-serkut-mies-keinutuoli jne.

ja sitten mä heräsin että oikeesti mun pitäisi tehdä töitä eikä lukea tällaista ajanhukkaa

Tässä hyvä. Herätkää ihmiset...Ap ei edes vastaa enää mitään...

Vierailija
148/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, sama provoaja

Mistä kumpuaa, että ap.:n juttu ei ole totta?

Itse olen ollut lapsuudessani seksuaalisen häirinnän kohteena, ja tiedän tasan tarkkaan, miten vaikeaa on perheen sisäisissä tämän kategorian jutuissa tehdä asiasta julkista ja saatika mennä tekemään rikosilmoitusta vielä vuosienkin päästä tapahtuneesta häirinnästä perheenjäsentään kohtaan, etenkin kun omassakin tapauksessa kyseinen perheenjäsen osoittautui myöhemmässä elämässään biboksi, ja hän joutui usein hoitojaksoille osastolle.  Sitä paitsi oma tapaukseni ehti vanhettumaan, ja syyllinen menehtymään, joten asia jäi asianomaisen kanssa käymättä lävitse ja anteeksiantoaan en päässyt kuulemaan koskaan, mutta ehkäpä hän sai rangaistuksensa jo eläessään.  Armo oikeuden sijasta voi olla jossakin tapauksissa parempi ihan kaikkia sivullisiakin omaisia ajatellen.

Vierailija
149/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi nyt mutta mitä vittua? Sä oot kokenut vastaavaa ja laitat lapsesi hänen hoiviinsa, koska??

Ei mennyt noin. Oli mun siskon luona hoidossa ja kerroin taustat ja sanoin että ei saa jäädä ilman valvontaa. Mutta oli sitten jäänyt ja näin oli käynyt.

mummola=siskosi?

Kyllä täällä on päättömiä ja eivät osaa ajatella, että tuon aloittajan siskokin käy mummolassa tai jopa asuu siellä vielä, jos on vielä siinä iässä, että asuu lapsuudenkodissaan. Tai jopa eronnut voi muuttaa lapsuudenkotiinsa jopa omien lastensa kanssa - voivoi, tilanteita on niin paljon ja erilaisia, mutta eihän tämän palstan porukat sitä käsitä.

Vierailija
150/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että siskosi vie lapsia hoitoon mummolaan, vaikka tietää isänne ahdistelleen sinuakin? Vai mitä tarkoitit tuolla "syy miksi edes epäilen että on ahdistellut, johtuu siitä että olen itse kokenut samaa."

Minä katkaisisin välit isääni ja rajoittaisin todella isosti myöskin kanssakäymistä noin pölvästi sisaren kanssa. Miten hän voi vaarantaa omat lapsensa?

Niinhän sinä tekisit,mutta näin sivullisena kommentoin, että noissa asioissa ei ole olemassa mitään valmiiksi ajateltua kaavaa. On varmaankin vaikeaa lopettaa kanssakäyminen lastensa vaarin kanssa, koska jos mummo on ihan ok jne.

Nämä tämänkaltaiset asiat eivät ole ihan niin yksiviivaisia kuin moni luulee ja kuvittelee, jolle itselleen ei ole koskaan tuolla kyseisellä saralla tapahtunut yhtään mitään vastaavaa inhottavuuksia, ja tapauksia riittää laidasta laitaan lievemmistä tapauksista pahempiin, ja häiritsijänä voi olla aivan kuka tahansa perheen ja lähisuvun piiristä. 

Vierailija
151/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan normi formaatti:

joku yliräväkkä tapahtuma (josta normihenkilö ei olisi ekana täällä vaahtoamassa)

mitään loogista neuvoa ei noudateta, eikä niihin liittyviin kysymyksiin ei vastata, vastaukset kohdistettaan tunnekuohua ylläpitäviin viesteihin
infoa tulee pikkusen kerrallaan, mummola-pappa-sisko-serkut-mies-keinutuoli jne.

ja sitten mä heräsin että oikeesti mun pitäisi tehdä töitä eikä lukea tällaista ajanhukkaa

Tässä hyvä. Herätkää ihmiset...Ap ei edes vastaa enää mitään...

No en nyt ihan kauppareissulla viittiny alkaa viestejä naputtelemaan. Ap

Vierailija
152/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että siskosi vie lapsia hoitoon mummolaan, vaikka tietää isänne ahdistelleen sinuakin? Vai mitä tarkoitit tuolla "syy miksi edes epäilen että on ahdistellut, johtuu siitä että olen itse kokenut samaa."

Minä katkaisisin välit isääni ja rajoittaisin todella isosti myöskin kanssakäymistä noin pölvästi sisaren kanssa. Miten hän voi vaarantaa omat lapsensa?

Niinhän sinä tekisit,mutta näin sivullisena kommentoin, että noissa asioissa ei ole olemassa mitään valmiiksi ajateltua kaavaa. On varmaankin vaikeaa lopettaa kanssakäyminen lastensa vaarin kanssa, koska jos mummo on ihan ok jne.

Nämä tämänkaltaiset asiat eivät ole ihan niin yksiviivaisia kuin moni luulee ja kuvittelee, jolle itselleen ei ole koskaan tuolla kyseisellä saralla tapahtunut yhtään mitään vastaavaa inhottavuuksia, ja tapauksia riittää laidasta laitaan lievemmistä tapauksista pahempiin, ja häiritsijänä voi olla aivan kuka tahansa perheen ja lähisuvun piiristä. 

Nämä asiat pyörii mielessä. Ap

Vierailija
153/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset Ap vastaa mitään??

Olin kaupassa. Ap

Vierailija
154/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivänselvä trolli taas kerran. Eipä kannata tähänkään aikaansa hukata.

Kuule haista sinä trollis kans pitkät! Ole onnellinen jos sulle ei näin ole käynyt. Kyllä minäkin olisin normaalin isän halunnut..mutta sain ihmissaastan ja ne arvet kulkee mun mukana loppuelämän. Vasta nyt alan rakentamaan identiteettiäni uudestaan. Ap

Hei rauhoitu, mä ymmärrän sua aloittaja, vaikka mua ei häirinnytkään oma isäni vaan toinen läheinen lapsuudessani, mutta  selvisin onnekseni ihme kyllä jotenkuten ja olen käynyt terapeutilla joitakin kertoja läpi tuota synkkää osiota lapsuudestani. Se on auttanut. Mene juttelemaan asiantuntijalle, pääset jäsentämään väärää toimintaa kohdallasi.

Vierailija
155/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soititko sinne tukiluurii?

Vierailija
156/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lapsesi isä?Tietääkö hän asiasta?

Vierailija
157/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs lapsesi isä?Tietääkö hän asiasta?

En ole kertonut. Ei pidetä paljon yhteyttä. ei ole kuulunut meidän elämään oikeastaan koskaan. Ap

Vierailija
158/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No soititko sinne tukiluurii?

Soitan sitten kun laosi on koulussa. Ap

Vierailija
159/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään vastaisi tänne enää mitään, jos olisin saanut samanlaisen vastaanoton.

Vierailija
160/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on päässä vikaa. Kukaan täysjärkinen ei tuu tänne kertoon noin arasta ja yksityisestä asiasta ku lapsen ahdistelu/hyväksikäyttö. Hyi oot kuvottava.

Miksi ei tule kertomaan ja hakemaan jopa jonkun vastaavan kokeneen neuvoja ja vinkkejä, kuten ap:kin haluaisi, mutta jos aloittajan viestiin vastaajat ovat tuolla tasolla henkisiltä kyvyiltään tai jopa itse syyllistyneet lasten seksuaaliseen häiritsemiseen, niin joo vika on todellakin sun päässäsi, ei aloittajan!