Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi tuli mummolasta kiukkuisena, selvisi että isäni

Vierailija
21.10.2015 |

Oli "ahdistellut" lastani..helvetin vaikea tilanne..muihin serkkuihin ei olluy koskenut kuin omaani. Lapsi on 10-v eli tietää kyllä mikä on oikein ja väärin.

Mutta miten tämä asia pitää hoitaa? Soitan tänään isälleni ja haluaisin pysyä rauhallisena vaikka mieli tekisi huutaa :"sä et lapseeni koske, saatana"...ja se syy miksi edes epäilen että on ahdistellut, johtuu siitä että olen itse kokenut samaa.

Kommentit (208)

Vierailija
101/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus. Ne on ne mitä lapsen ahdistelutilanteessa tulee tehdä. Oletko jo tehnyt ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus ja lastensuojeluilmoitus. Ne on ne mitä lapsen ahdistelutilanteessa tulee tehdä. Oletko jo tehnyt ap?

En ole tehnyt, ehkä olisi hyvä soittaa johonkin tukipuhelimeen ja käydä tämä kaikki siellä läpi. Ja he varmssti tietävät mikä on oikea lähestymistapa. Ap

Vierailija
104/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin Ap tajusin että et täältä saa apua asiaasi. Joku jo kyseli että mitä mieltä sun miehes on tästä?

Vierailija
105/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä isäsi teki sinulle Ap? Minua kiinnostaa koska itselläni on samantapaisia kokemuksia. vanha sukulais mies "tykkäsi" minusta niin paljon että otti väkisin syliin ja pussaili. Yritin aina livistää. Aina se ei onnistunut. Unohdin tapahtuneen pitkäksi aikaa kunnes mieheni kysyi miksi yritän aina pakoon kun hän tulee halaamaan. Sen jälkeen on muistunut tapaus mieleen. Olin 8-9 -vuotias. Voiko nykyinen käytökseni johtua lapsuuden kokemuksista?

Olisi vielä kiva tietää missä menee raja milloin on ahdistelu tapahtunut ja milloin se luokitellaan viattomaksi halailuksi? itse en lapsena ymmärtänyt että mies teki ehkä väärin. Yritin vain vältellä.

Vierailija
106/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä vähän ihmetyttää jos sun lapsi oli sun siskolla viikon hoidossa. Sit et edes vastaa kysymyksiin mitään vaan jaarittelet muuta ja auot päätäs ku joku luulee tätä provoks. Sun tarinas alkaa ontua aika pahasti.

Vierailija
107/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä vähän ihmetyttää jos sun lapsi oli sun siskolla viikon hoidossa. Sit et edes vastaa kysymyksiin mitään vaan jaarittelet muuta ja auot päätäs ku joku luulee tätä provoks. Sun tarinas alkaa ontua aika pahasti.

Ai suako rupes nyt harmittamaan, kun en vastannut viestiisi. Lapsi oli syyslomalla, itse töissä. Ei miestä. Siksi oli siskolla . Ap

Vierailija
108/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä ja oon samaa mieltä. Mikset Ap vastaa esitettyihin kysymyksiin? Vai etkö keksi sun tarinaan mitään lisättävää?

Vierailija
109/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä ja oon samaa mieltä. Mikset Ap vastaa esitettyihin kysymyksiin? Vai etkö keksi sun tarinaan mitään lisättävää?

No voi herrajumala,ehkä mulla on tässä muutakin tehtävää! ap

Vierailija
110/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee ihmiset uskoo todeks. Tää on ihan selvä provo. Lopettakaa jo tästä jauhaminen.

Vierailija
111/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekään ei täsmää, että lapsi tulisi kiukkuisena kotiin. Lapsi kyllä tietää mikä on outoa. Pienikin ahdistelu on hyväksikäyttöä. Jopa puhe ja katse riittää. Mutta ei lapsi osaa reagoida siihen kiukulla. Se juuri on niin vaarallista näillä pedoilla, ettei laita pai osaa käsitellä asiaa. Näihin sotkeutuu myös lapsen ihastumista ym. Kaikkea mikä vaurioittaa lapsen psyykeä vakavasti

Just joo, kyllä kaikki lapset reagoivat kaikkiin asioihin ihan samalla tavalla. Ehkäpä ap:n lapsi nyt vain reagoi kiukustumalla, mikä taas minun mielestäni on hyvä asia - lapsi selvästi tietää, että häneen ei saa koskea.

Vierailija
112/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hemmetti teitä vaivaa? ahdistaako aihe niin paljon, että on pakko yrittää julistaa tämä trolliksi, ei todeksi,  että saisitte oman ahdistuksenne kuriin?

t. sivustaseuraaja

ps. ap, tosi hyvä idea että soitat johonkin tukipuhelimeen, vaikka Tukinaiseen

Vierailija
113/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi....kaikenlaista juttua ihmiset tänne keksiikin

Voi voi, eihän mitään tällaista pahaa tapahdu missään koskaan. Sulje silmät ja jatka ruususenuniasi.

Vierailija
114/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä hemmetti teitä vaivaa? ahdistaako aihe niin paljon, että on pakko yrittää julistaa tämä trolliksi, ei todeksi,  että saisitte oman ahdistuksenne kuriin?

t. sivustaseuraaja

Joo se on varmaan hyvä paikka! Ap

Vierailija
115/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne tukipuhelimeen vai mistä puhuit. Täällä saat vaan ilkeitä kommentteja jos teillä on oikea hätä. Voimia ja jaksamista sinulle ja lapsellesi.

Vierailija
116/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne tukipuhelimeen vai mistä puhuit. Täällä saat vaan ilkeitä kommentteja jos teillä on oikea hätä. Voimia ja jaksamista sinulle ja lapsellesi.

Joo näin teen! Todella pöyristyttävää tää meno täällä. Kiitos sinulle Tsempeistä!

Ap

Vierailija
117/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. sivustaseuraaja

Joitakin ahdistaa ilmeisesti koska eivät voi uskoa että tämmöstä tapahtuu oikeessa elämässä ja tulevat haukkumaan ja solvaamaan.

Vierailija
118/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää viedä lapsi jonnekin puhumaan asiasta. Ei lapsen ahdistus vähene siitä yhtään vaikka se ei enää menisi isäsi luo tai soittaisit ja haukkuisit isäsi- trauma on jo tapahtunut. Ja se tulee jäytämään ja vaikuttamaan lapseesi lopun ikäänsä jos et tee mitään. Ja jos et vie häntä minnekään juttelemaan siitä pelosta että isällesi tulee jotain seuraamuksia tai välit menee mummoon niin olet osallisena hyväksikäyttöön, eli sen peittelyyn. Varmaan omasta kokemuksesta tiedät miten tuollainen vaikuttaa lopun ikää. Yksikin kerta riittää aiheuttamaan todella paljon vahinkoa varsinkin kun tekijä on tuttu ja "turvallinen".

Vierailija
119/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää viedä lapsi jonnekin puhumaan asiasta. Ei lapsen ahdistus vähene siitä yhtään vaikka se ei enää menisi isäsi luo tai soittaisit ja haukkuisit isäsi- trauma on jo tapahtunut. Ja se tulee jäytämään ja vaikuttamaan lapseesi lopun ikäänsä jos et tee mitään. Ja jos et vie häntä minnekään juttelemaan siitä pelosta että isällesi tulee jotain seuraamuksia tai välit menee mummoon niin olet osallisena hyväksikäyttöön, eli sen peittelyyn. Varmaan omasta kokemuksesta tiedät miten tuollainen vaikuttaa lopun ikää. Yksikin kerta riittää aiheuttamaan todella paljon vahinkoa varsinkin kun tekijä on tuttu ja "turvallinen".

Tässä tapauksessa on sentään oma äiti, joka kuuntelee ja uskoo ja on valmis toimenpiteisiin. Se auttaa jo paljon. Näin ei suinkaan kaikissa suvun/perheen sisäisissä hyväksikäyttötapauksissa ole. Lapsen on ennen kaikkea tiedettävä, ettei hän ole itse tehnyt mitään väärin vaan tuossa tapauksessa ap:n isä.

Vierailija
120/208 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö lapsesi isä asiasta?