Neuvoja tulenarkaan asiaan perheessämme

Seuraa 
Liittynyt20.10.2015

Siskoni on työskennellyt vapaaehtoisena eräässä vastaanottokeskuksessa ja tutustunut paremmin erääseen asukkaaseen. Nyt sisko ilmoitti perheellemme että seurustelee miehen kanssa. Äitimme otti uutisen erittäin huonosti ja ilmoitti ettei ole enää asiaa lapsuudenkotiin jos ei "pelleily" lopu.

En ole itsekään yhtään ilahtunut siskoni valinnasta, hän kun on kovin nuorikin, vasta 18-vuotias. Olen silti hieman järkyttynyt äitini reaktiosta, koskaan ei ole sanonut mitään noin jyrkkää meille lapsille :( En haluaisi joutua taiteilemaan siskoni ja äitini välillä, haluaisin jotenkin liennyttää tilannetta. Mitä neuvoja teillä olisi? Äiti on niin ehdoton tässä ettei suostu edes keskustelemaan asiasta. Siskoni on hajalla, mutta toisaalta niin rakastumisen huumassa ettei välitä muiden mielipiteistä.

Kommentit (6)

Vierailija

Minä en sinuna sotkeutuisi koko asiaan. Sehän ei koske sinua, vaan siskoasi ja äitiäsi. Toisaalta siskosi on täysi-ikäinen, joten äidilläsi ei ole päätäntävaltaa siskosi asioihin ellei kyse ole holhouksenalaisesta ihmisestä, josta äidilläsi on moraalinen ja juridinenkin vastuu. En ylipäätään ymmärrä, mitä tuossa pitäisi kenenkään edes säätää. Äidilläsi on oikeus mököttää, ja siskollasi oikeus seurustella. Kummankaan ei ole pakko hyväksyä toisen reaktiota. Opettelevat sitten vain elämään valintojensa ja niiden seurausten kanssa, eipä tuossa muuta ole tehtävissä.

höpöhöpö
Seuraa 
Liittynyt20.10.2015

Totta, asiahan ei sinällään minulle kuulu. Tuntuu silti todella pahalta, koska lapsuudenkoti on ollut meille tärkeä kokoontumispaikka. Tuleva joulukin jo ahdistaa, jos tällaista pakkasta on tiedossa. Ehkä en sitten edes yritä sekaantua.

ap

Vierailija

Ole puolueeton kumpaakin kohtaan. Älä asetu kummankaan puolelle ja tee se heille selväksi. Jos toinen alkaa valittaa niin ilmoita että asia ei kuulu sinulle ja vaihda puheenaihetta.

Jos astut jomman kumman puolelle käy helposti niin että menetät kummankin.

Itse olen samanlaisessa tilanteessa ja aluksi oli vaikeaa kun piti saada toiset tajuaman ettei asia kuulunu mulle.

Nyt on helpompaa joskus kuulen vain etteihän sulla ole tästä mielipidettä kuitenkaan. Ja vaihtavat puheen aihetta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat