Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ffp Jenni leipäjonossa?

Vierailija
20.10.2015 |

Eli Far from perfect blogia pitävä Jenni julkaisi postauksen, ja sen jälkeen poisti sen. Mitä tämä "leipäjono" postaus sisälsi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin joku bloggaaja tekee aidosti mielenkiintoisen postauksen, jossa on jopa journalistisia aineksia, eikä sitä ainaista minä, minä, minä ja mun uusi laukku/paita/huulipuna schaibaa- ja sitten poistaa sen!!

Aidosti mielenkiintoinen postaus? Ai tuo kuvakollaasi ja muutama rivi tekstiä? :D

Olen samaa mieltä, että aiheesta olisi saanut ajatuksiaherättävän ja kiinnostavan kirjoituksen, mutta tuo kyseinen postaus ei todellakaan sellainen ollut. On totta, että leipäjonoon turvautuminen on vieläkin valtava tabu ja häpeä. Jonkun tunnetun bloggarin rehellinen ja rohkea tunnustus siitä, että joutuu itsekin sellaisen apuun turvautumaan olisi varmasti herättänyt keskustelua, ehkä jopa asennemuutoksia lukijoissa. 

Mutta tämä bloggarin linkattu räpellys "hihi, en mä siis niinku oikeasti tätä tarvi, ihan muina journalisteina täällä vain olen" pönkittää ennestään tuota leipäjonon stigmaa.

Ja minkäänlaiseen journalistisen lähestymistavan läheisyyteenkään tällä ei todellakaan päästä. Olisi kirjoittanut aidosti, rehellisesti ja pohdiskellen tai ei lainkaan. (Sillä loppujen lopuksi se ei kenellekään kuulu käykö hän leipäjonossa vai ei.)

Vierailija
22/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin joku bloggaaja tekee aidosti mielenkiintoisen postauksen, jossa on jopa journalistisia aineksia, eikä sitä ainaista minä, minä, minä ja mun uusi laukku/paita/huulipuna schaibaa- ja sitten poistaa sen!!

Aidosti mielenkiintoinen postaus? Ai tuo kuvakollaasi ja muutama rivi tekstiä? :D

Olen samaa mieltä, että aiheesta olisi saanut ajatuksiaherättävän ja kiinnostavan kirjoituksen, mutta tuo kyseinen postaus ei todellakaan sellainen ollut. On totta, että leipäjonoon turvautuminen on vieläkin valtava tabu ja häpeä. Jonkun tunnetun bloggarin rehellinen ja rohkea tunnustus siitä, että joutuu itsekin sellaisen apuun turvautumaan olisi varmasti herättänyt keskustelua, ehkä jopa asennemuutoksia lukijoissa. 

Mutta tämä bloggarin linkattu räpellys "hihi, en mä siis niinku oikeasti tätä tarvi, ihan muina journalisteina täällä vain olen" pönkittää ennestään tuota leipäjonon stigmaa.

Ja minkäänlaiseen journalistisen lähestymistavan läheisyyteenkään tällä ei todellakaan päästä. Olisi kirjoittanut aidosti, rehellisesti ja pohdiskellen tai ei lainkaan. (Sillä loppujen lopuksi se ei kenellekään kuulu käykö hän leipäjonossa vai ei.)

Jep. Kyseisen bloggaajan elämänhallinta on pahasti pielessä (moni varmaan muistaa instakuvan Jennin puolen vuoden maksamattomista, avaamattomista laskuista), kuulemma kahdesta asunnosta saanut häädön maksamattomien vuokrien takia. Veikkaan että se leipäjono ei ole niin vieras paikka mitä antaa ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas taas spekulointia. Minua kyllä ihmetyttää postauksen poistaminen. Jenni on aina rohkeasti ja avoimesti kertonut asiat blogissaan. Sensuroimatta ja kaunistelematta. Hän on rohkea tyttö, joka on kokenut elämässään ihan liikaa nuoreen ikäänsä nähden. 

Vierailija
24/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ilmoitettu asiattomaksi.

Vierailija
25/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän asiatonta tässä keskustelussa nyt on? 

Vierailija
26/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama bloggaaja, joka kävi lähiössä ja kirjoitti siitä gonzo-henkisen raportin?

Vierailija
27/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkilökohtaisesti ruokaa jakaneena, ruoka on ollut pakastettua. Päivämäärät ovat menneet, mutta jos ovat olleet pakastettuja niin syömäkelpoisia ovat. Pienenä vinkkinä vain, että Jennin olisi kannattanut mennä jakamaan ruokaa vähävaraisille ei itse ottamaan sitä vastaan. Suosittelen jopa kaikille tätä, jotka eivät jonossa ole seisoneet koskaan. Silmiä avaava kokemus...

Vierailija
28/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kyseisen bloggaajan elämänhallinta on pahasti pielessä (moni varmaan muistaa instakuvan Jennin puolen vuoden maksamattomista, avaamattomista laskuista), kuulemma kahdesta asunnosta saanut häädön maksamattomien vuokrien takia. Veikkaan että se leipäjono ei ole niin vieras paikka mitä antaa ymmärtää.

Toivottavasti Ihana Jenni tekee kunnianloukkauksen tästä kommentista!

Vierailija
29/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä ymmärsin tosta tekstistä että Jenni on nimenomaan nyt pa. ja jääkaapis on vaan valot et siks haluaa mennä sinne jonoon. 

Vierailija
30/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menee leipäjonoon, koska jääkaappi on tyhjä ja eikä  rahaa? Ok. Sanoo edellä olevalle, että tekee artikkelia? Jos tuo blogi on se artikkeli niin voi jumalau*a. Ottaen huomioon kuitenkin sen, että puhuu negatiivisestä stigmasta.  Kukahan sitä juuri alleviivasi tolla höpinällä. Mikäli tekee "artikkelia" esim koulua varten, ei todellakaan ota ruokakassia mukaan, koska se on kirjaimellisesti jonkin toisen ruuasta pois. Toivottavasti ei oikeasti laittanu hyvää ruokaa roskiin. Kai nyt aikuinen ihminen osaa katsoa, maistaa ja haistaa onko ruoka pilalla vai ei. Moni ruoka säilyy hyvinkin viikon yli sen päivämäärän.

Vierailija
31/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama bloggaaja, joka kävi lähiössä ja kirjoitti siitä gonzo-henkisen raportin?

Se taisi olla Silja.

Vierailija
32/41 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisvanhaan kauppojen roskikset oli täynnä ruokaa, joissa päiväystä jäljellä. Samaa safkaahan noi, saatu sellaisena, mutta eihän niitä heti voi keskitetysti jakaa. Roskiksien dyykkaaminen oli muuten paljon "ihmisarvoisempaa" (kukaan ei nähnyt!). Tuollaiseen kadulla jonottamiseen ei itsestäni olisi...

Vierailija
33/41 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen on just tärkeetä räkis bloggaajille. Myöhemmin Jenni voi nyyhkyttää blogissaan, että "Mä oon oikeesti joutunu elää rankkoja aikoja!! Kukaa teistä ei tiiä miltä tuntuu käydä leipäjonossa byyyh!" On se vissii coolii olla niiin kovia kokenut :'(

Vierailija
34/41 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/41 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan reissu ei sit mennykkää iha nappii.. Fb päivityksen mukaan on nyt lataamossa.

Vierailija
36/41 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Vierailija
37/41 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, joutui psykoosiin reissussa? Ja sitä ennen oli varastanut jonku passin?

Vierailija
38/41 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, joutui psykoosiin reissussa? Ja sitä ennen oli varastanut jonku passin?

Varasti passin vuosia sitten mutta aloitti väärinkäytön vasta nyt. Psykoosista en tiedä mut onhan mimmi ollut enemmän tai vähemmän sekaisin jo pitkään

Vierailija
39/41 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitää uutta tieto? Tai mitä siel Periscopessa puhu?

Vierailija
40/41 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama joka availee negatiivisia ketjuja eräästä toisestakin bloggaajasta?

En, miksi kysyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän